Gå til innhold

misbruk av gjestenick

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik her på KG, at mange bruker Gjest som nick når de skal kritisere andre eller gå til personangrep? Det er ingen her som ser personene face to face uansett. (for det meste i hverfall) Hvis man da med viten og vilje skal gå inn for å skape misnøye, dårlig stemning, kritikk, ulogiske tankespinninger, personangrep, mobbing, erting, antagelser osv hvorfor kan man ikke få et nick og stå for det man sier.

I utgangspunktet skjønner jeg ikke hvorfor andre synes det er gøy og rakke ned på andres problemer, eller ordentlige probelmstillinger og diskusjoner. Så velger og tro, at mange gjør dette fordi de synes det er gøy.

Jeg personlig synes det er vanvittig respektløst ovenfor de mange som er her av ærlige grunner.

Det er en ting, med de som er her som gjest, for å prøve ut KG, de har jeg full forståelse for, men dette blir skadelidenede for dem og. gjester blir blandet og alt blir et fælt kaos, og vi kan umulig gi inntrykk av å være et godt forum, for de stakkars gjestene som har blitt utsatt for, å bli misbrukt, eller få kommentarer slengt tilbake fra de som ble rakket ned på i utgangspunktet.

hvordan kan vi løse dette? Gjest funksjonen er bra for å skape et privat vern om mer ømfintelige temaer, men det blir så tydelig misbrukt. og misbruken er tydeligere enn de som vil gi gode ærlige svar.

Personlig får jeg mest lyst til å boikotte å svare på negative innlegg fra gjester.

(nå snakker jeg ikke om å være normalt uenige, eller å ha diskusjoner og eller samtaler der man er sterkt uenig) men de innleggende som går graverende inn på person eller sak

hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får melde deg inn i et forum som ikke tillater gjester da, vet du. Nå synes jeg det virker som om du bare irriterer deg over ting her inne, så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å være her. Det finnes nok av fora. Er ikke noe vits i å være her hvis du synes det er så fælt så du bare må holde på å krangle.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er selvsagt helt enig i at de ufine gjestene ødelegger for de seriøse. Jeg prøver i midlertid å gi de ufine gjestene så lite oppmerksomhet som mulig, og jeg trodde du gikk inn for det også. Men se: en hel TRÅD om tema? Skjønner?

Jeg vil anbefale deg mental ignorer: frekke gjester overses galant, er det for ille rapporteres de til moderatorene. Dermed får de ikke gleden av å provosere akkurat meg.

Skrevet
Du får melde deg inn i et forum som ikke tillater gjester da, vet du. Nå synes jeg det virker som om du bare irriterer deg over ting her inne, så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å være her. Det finnes nok av fora. Er ikke noe vits i å være her hvis du synes det er så fælt så du bare må holde på å krangle.

er dette krangling? sier ikke at man ikke skal tillate gjester heller. føler at du misforstår hele innlegget, bare fordi du er irritert på meg i utg,pnkt

Skrevet
Jeg er selvsagt helt enig i at de ufine gjestene ødelegger for de seriøse. Jeg prøver i midlertid å gi de ufine gjestene så lite oppmerksomhet som mulig, og jeg trodde du gikk inn for det også. Men se: en hel TRÅD om tema? Skjønner?

Jeg vil anbefale deg mental ignorer: frekke gjester overses galant, er det for ille rapporteres de til moderatorene. Dermed får de ikke gleden av å provosere akkurat meg.

er smart det. jeg ville gjerne diskutere om det er teit og mene og føle det, føler meg ganske sneversynt hvis jeg skal svare bare på det som passer meg eller de som er enige med meg og.

blir egentlig ganske ambivalent. derfor denne tråden

Gjest Brunhilde unplugged
Skrevet

Jeg mener at det beste er å overse de gjestene som irriterer deg.

Noen har som hobby å kommentere, irritere, kverulere og ødelegge tråder som gjest, ofte fordi de ønsker oppmerksomhet. Om man da gir oppmerksomhet i form av svar så er hensikten oppnådd.

Det er flest hyggelige gjester på KG, og jeg ønsker ikke tilbake den tiden da det ikke var mulig å poste som gjest.

:heks:

Skrevet
føler at du misforstår hele innlegget, bare fordi du er irritert på meg i utg,pnkt

Jeg er ikke irritert på deg, jeg irriterer meg ikke over ting her. Jeg er her bare for moro skyld.

Skrevet

dette føles som svartmaling av meg som person.

jeg synes ikke dette finnes gøy i det hele tatt. blir såra og lei meg..

tror kanskje jeg skal ta en liten pause herfra, så blir dere kvitt meg for en stund

:gråte:

hurra for dere!! :popcorn: :applaus:

Gjest Blondie65
Skrevet

tror kanskje jeg skal ta en liten pause herfra, så blir dere kvitt meg for en stund

Men hvorfor lar du gjesteposter gå inn på deg? Hvorfor i denne verden bryr du deg så sterkt om hva de mener?

Eller tåler du ikke å bli motsagt? Og med det mener jeg: når du starter en tråd så regn med at folk

a) både viser til det du har skrevet tidligere og argumenterer i mot det du skriver i gjeldende tråd

b) gjester kommer og hakker i stykker alt du skriver, inkl. personangrep på din person

c) jo sterkere du velger å uttale deg selv jo hardere blir kritikken som kommer i mot

Det eneste du kan gjøre noe med er hvordan du selv

a) ordlegger deg

b) reagerer på det som blir skrevet

Gjester ignorerer vi ikke sant?

Hva hadde du egentlig forventet når du startet en tråd som dette?

Gjest Gjest_Olga_*
Skrevet

Vet du hva?

Du MÅ ikke ta det folk i en internetforum sier til deg alvorlig. Mange er tøffe på avstand, og siden det er umulig å spore dem som har skrevet til deg, så er de tøffe...Tror de...

Men...Jeg har aldri sett makan til kritisering av et forum, som du gjør heller. Mange her har tråder som har blitt flyttet, men få har laget så mye levet ut av det som deg. Folk flest her inne forholder seg til reglene.

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Du takler tydeligvis ikke å være på et nettforum, så da kan det nok være like greit. Er ikke noe vits i å utsette seg for unødig stress.

Skrevet

Det hadde vært en smal sak for KG å begrenset antall gjestepostinger hvis de hadde ønsket. Det vil de tydeligvis ikke og vi må derfor forholde oss til KG slik det er. Det er valget vi tar ved å poste innlegg her inne.

Men jeg skal si meg enig i at det er irriterende.

Skrevet (endret)

Jeg vil ha alle gjestene jeg, alle de som slenger med leppa også :smilbla:

de gjestene jeg ikke vil ha her er de her ---> "Ja men så ikke vær her/svar her/vær sammen med han/promp/spy da vel. Verre er det ikke."

Men jeg har lært meg å blokkere ut slike lavpanner og det er ikke bare gjestene som kan komme med disse kg-svarene. :)

Endret av Snasen
Gjest Brunhilde unplugged
Skrevet
Det hadde vært en smal sak for KG å begrenset antall gjestepostinger hvis de hadde ønsket. Det vil de tydeligvis ikke og vi må derfor forholde oss til KG slik det er. Det er valget vi tar ved å poste innlegg her inne.

Men jeg skal si meg enig i at det er irriterende.

Akkurat denne diskusjonen har vært opp uendelig mange ganger.

Jeg syns forumet var dritkjedelig den perioden det var stengt for gjester! Jeg syns gjestene har noe å tilføre og, hold deg fast, jeg syns de fleste er positive!

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Skrevet

Heisan :vinke:

Ikke heng deg opp i dumme gjester! Opp med humøret :)

Vi har alle hatt dem etter oss eller fått dritt slengt til oss av gjester!

Gjør som Blondie65 skriver - hev deg over dem!

Om du henger deg opp i dem hele tiden så får jo "den dumme gjesten" det som den vil, for

"den dumme gjesten" vil få deg irritert!

Sånn sa jeg til sønnen min da han var mindre! Om noen erter deg så ikke bry deg om det, le heller av dem for da gidder dem ikke å erte deg! ;)

Husk at det er mange hyggelige gjester også! :)

Når det gjelder diskusjon om gjester/ikke gjester har dette vært tatt opp x-antall ganger på både godt og vondt!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...ester%2Btillatt

Skrevet
Akkurat denne diskusjonen har vært opp uendelig mange ganger.

Jeg syns forumet var dritkjedelig den perioden det var stengt for gjester! Jeg syns gjestene har noe å tilføre og, hold deg fast, jeg syns de fleste er positive!

De starter i alle fall mange artige tulletråder hehe

Det som egentlig irriterer meg med gjestene er at det er så vanskelig å skille dem. KG kunne gjort det slik at de enten hadde blitt tildelt et nummer, eller at de hadde måttet skrive inn et navn. Kanskje de hadde blitt lettere å skille fjørti gjester i en og samme tråd.

Skrevet
Vet du hva?

Du MÅ ikke ta det folk i en internetforum sier til deg alvorlig. Mange er tøffe på avstand, og siden det er umulig å spore dem som har skrevet til deg, så er de tøffe...Tror de...

Men...Jeg har aldri sett makan til kritisering av et forum, som du gjør heller. Mange her har tråder som har blitt flyttet, men få har laget så mye levet ut av det som deg. Folk flest her inne forholder seg til reglene.

jeg skjønner hva du mener.og hvorfor jeg henger meg sånn opp i det vet jeg ikke. er ikke bare gjester, men alle, noen profiler, kjenner man jo igjen og kan på en måte : "se det komme" hehe, litt lettere da. Synes og det er greit at man er uenig og diskuterer, men drittslenging og personangrep, kunne jo vært fint og få litt til livs?

dette har ikke noe med tråden som ble flyttet heller, men forstår at du tar det opp, ikke meningen og lage leven ang det, men var uenig i avgjørelsen, og prøvde å stå for det, samtidig som jeg vil repektere reglene. men nok om den tråden (prøver å glemme den litt)

vil og påpeke at det er en stor del pms i blodet her i dag hehehe

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
vil og påpeke at det er en stor del pms i blodet her i dag hehehe

:fnise:

Som sagt hev deg over det jannamor ;) og som du ser på "linkoversikten" jeg la ut så har dette vært tatt opp før...ikke bare en gang

Da det ikke var lov med gjester her i en periode var det faktisk veldig stille og kjedelig her inne, men er enig med Frey at det er litt irriterende og vanskelig å skille gjest fra gjest

Jeg må skryte av deg som har laget så mange tråder på ganske kort tid som har engasjert mange :-D

Endret av Silmarill
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...