Gjest Mayamor Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Skal til Praha i desember og gleder meg som en unge... Har hørt om at sko er en ting å kjøpe, og gleder meg til oppsøke et varehus som kun har sko. Vet at krystall og skinnvarer er noe Praha er kjent for. Så over til mitt spørsmål: Klær i store størrelser; tilgjengelig i Praha eller shoppe hjemme? Men har så lyst på noen klær som ikke alle andre har... Hva med andre byer i inn og utland? Skal til London i løpet av 2008 og når elsker shopping og reising synes jeg det er kjekt med tips fra andre... Her hjemme handler jeg på: Zizzi KappAhl Hennes & Mauritz Lindex Stor mote ring som i Bergen er f.eks; Elisabeth på Nestun Inistyle på Sotra Erika i Bergen sentrum Andre tips til hjemlige butikker, evt nettbutikker?
bad_kitty Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har vært i London et par ganger og finner stort sett klær i store butikker som Marks & Spencer (litt tantete, du må lete litt), New Look og Top Shop. Fant en undertøybutikk for store størrelser som for meg er gullverdt, den heter Bravissimo. Lykke til med shopping-runden! P.S.: Fint om du kan si fra når du kommer tilbake om du fant noe i Praha... jeg skal nemlig dit neste sommer.
Gjest Mayamor Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Lover jeg skal skrive om mine funn i Praha. Supert med flere innspill. I London har jeg også funnet en god del på Evans i store størrelser.
Abraxas Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas
Latee Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Vet ikke om noen walk-in butikker, men her noen nettsider: http://www.igigi.com/plus-size-cloth...Size-Tops.html http://www.alight.com/ http://www.kiyonna.com/ http://www.babyphat.com/nshop/product.php?...oupName=Llstops http://www.rocawear.com/shop/plussize.php http://shop.applebottoms.com/nshop/product...ame=PJeansPants
Gjest Elsker Praha! Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Jeg har vært i Praha mange ganger og kjenner byen ganske godt. Siden jeg selv ikke bruker klær i stor størrelse har jeg aldri sett etter det, så det kan hende je tar feil, men jeg tror kanskje du vil få litt problemer i forhold til å finne det. Tsjekkiske jenter er små! Tynne og usunne (har aldri skjønt hvordan de kan være så tynne med det kostholdet de har...). I Praha finner du de vanlige internasjonale kjedebutikkene; HM, Zara o.s.v. o.s.v.... I "designergaten" Parizka finner du de store motehusene sine butikker, Louis Vuitton, Chloe o.s.v. Her finnes også Prahas beste isbar! ;-) Skobutikker er de gode på, sjekk ut skobutikken Bata i Vaclavskè Namesti - 5 etasjer med sko! Det finnes mange andre skobutikker i sentrum også, du dumper borti dem rett som det er. Praha sentrum er ikke så stort, så om du tusler rundt i gamlebyen og omegn får du med deg mange butikker om du skal shoppe. Legg forresten merke til hvordan de tjsekkiske jentene klarer å trippe rundt på høye stiletthæler på brostein uten å plages av det, helt utrolig - hehe. I Praha bør man kjøpe krystall, og det er mye flotte varer når man bare luker det ut fra alt det glorete krystallet ;-) . Men sett bort fra shoppemulighetene, Praha er en fantastisk by, og det aller beste er å tusle rundt og se på all den vakre arkitekturen, all kunsten, sitte på cafe og nyte livet (og dårlig service, tsjekkere er veeeldig dårlig på service med mindre du går på de dyreste stedene). God tur, kos deg!!
Abraxas Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas
Gjest Mayamor Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Tusen takk for innspill og linker. Min mor har vært i Praha 3 ganger tidligere og skal guide oss, men vår smak er ikke alltid helt lik i klesveien...
Bex Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 London er jo et mekka for større jenter, da. Har en venninne som trenger str 48/50 og hun finner ALLTID masse fint. Mine anbefalinger: Monsoon: http://www.monsoon.co.uk/ (masse rålekre klær! Min favorittbutikk!!! New Look (litt yngre stil) Evans (litt damete, kanskje, men har mye fint) Mars&Spencer (er mye bedre enn man tror) Unngår man de værste fjortis-butikkene, så er det i grunnen store størrelser hos de fleste kjedene. Går man Oxford Street fra Bond Street Station og litt forbi Oxford Circus, har man fått med seg de viktigste butikkene uten å måtte bruke masse tid på transport! Vet det finnes egne butikker for store størrelser også, så det spørs litt hvor store klær du trenger. Hod Monsoon går det fx opp til str 22, som vel tilsvarer norsk str 50 eller noe... Å, nå vil jeg til London...
Nilma Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Mars&Spencer (er mye bedre enn man tror) Og det finnes faktisk en M&S i Praha.
Gjest Mayamor Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Da skal jeg se om jeg finner Marcs & Spencer i Praha. En kan finne enkelte ting innimellom på Evans, men det er en del konete der ja, men noe har jeg alltid kommet ut av butikken igjen med. Ellers er mitt inntrykk at flere butikker tar inn store størrelser da det er mange som bruker større enn 46-48... Tusen takk for flere innspill.
Nilma Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Da skal jeg se om jeg finner Marcs & Spencer i Praha.Den jeg snakker om ligger i Vaclavske namesti 36, ikke så langt fra den store skobutikken som ble nevnt ovenfor. Jeg er også enig i at Evans er litt "konete", men jeg har funnet støvletter til fotballeggene mine der, så jeg er stor fan bare av den grunn.
Gjest Mayamor Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Jeg også fant støvletter på Evans... Og undertøy, morgenkåpe i silke, skjørt, dongeribukse, capribukse og, og og... Andre ganger jeg har vært innom Evans har jeg kommet tomhendt ut, så det kan variere veldig.
Bex Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 Også Bravissimo, da! For dere som sliter med å finne gode og fne BHer. Prisen der er helt OK, og du føler deg som et nytt menneske etter å ha fått hjelp til å tilpasse riktig størrelse. Jeg gikk fra 80D (som jeg fikk i norsk butikk) til 70FF. Og nei, de er ikke SÅ store, er bare smal over ryggen... Stikk innom der alle sammen!!!!
*Pepperkake* Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 Jeg synes det var masse fint på Evans! Bare synd alt var for stort til meg... Men hun jeg reiste med fant masse der (slutten av tyveårene). I tillegg ble Marks & Spencer en stor hit for oss begge (hun i forhold til klær, og jeg gikk berserk på undertøyet) Jeg har aldri funnet noe særlig på Marks & Spencer i andre land dessverre...
Gjest Gjest_Annabell_* Skrevet 9. desember 2008 #16 Skrevet 9. desember 2008 Anbefaler butikk-kjeden EVANS i England og Skottland. Skal til Praha i desember og gleder meg som en unge... Har hørt om at sko er en ting å kjøpe, og gleder meg til oppsøke et varehus som kun har sko. Vet at krystall og skinnvarer er noe Praha er kjent for. Så over til mitt spørsmål: Klær i store størrelser; tilgjengelig i Praha eller shoppe hjemme? Men har så lyst på noen klær som ikke alle andre har... Hva med andre byer i inn og utland? Skal til London i løpet av 2008 og når elsker shopping og reising synes jeg det er kjekt med tips fra andre... Her hjemme handler jeg på: Zizzi KappAhl Hennes & Mauritz Lindex Stor mote ring som i Bergen er f.eks; Elisabeth på Nestun Inistyle på Sotra Erika i Bergen sentrum Andre tips til hjemlige butikker, evt nettbutikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå