Gjest Mayamor Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.3888857 Vi var nervøse for boikott og problemer, da vi innførte denne ordningen, men folk har vært veldig fornøyd så langt, sier butikksjefen. Ikke rart det vell; mange 30 åringer som finner den biten sjarmerende...? Men hva mener dere? Greit nok eller på grensen til idioti?
Gjest beekeeper Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Hysterisk! Men jeg synes det er helt greit jeg da. Dette gjør det jo mye enklere for de som jobber i kassa. Greit nok at det er åpenbart, men likevel.. Det jeg lurer på er hvorfor i all verden mannen tok sånn på vei? Hadde det vært meg hadde jeg ledd godt av å bli spurt om leggis i en alder av 80 år!
Gjest Advena Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Skjønner ikke at han ble forbannet, det er jo bare å vise legget, vel? Hadde tatt det med en god latter, jeg. Lettere for kassepersonalet, ja, men tenk på alle de kommentarene de kommer til å få..
Gjest Elfrida Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor skal man spørre om legitimasjon når det er åpenbart er unødvendig? Kan ikke fatte hvordan det blir lettere for kassapersonalet å være tvunget til å spørre 80åringer om leg.
Gjest s.n Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Her må en vel kunne utvise skjønn?? Men er enig i at det gjør jobben lettere for de ansatte!
Gjest Elfrida Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Hvis jeg satt i kassa og skulle spørre alle om leg ville jeg følt meg som en dust overfor alle som så ut som de var over 40 i hvert fall, tror ikke det hadde føltes noe særlig 'lett'.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Diggresjon; må man faktisk være over 18 for å kjøpe lettøl?
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Diggresjon; må man faktisk være over 18 for å kjøpe lettøl? Ja. Samme aldersgrense som for å kjøpe annet øl. Alkoholfritt øl selges derimot til hvem som helst.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Aha, tydligvis skillet på alkoholfri og lettøl jeg ikke har fått med meg da. Takk for oppklaringen
Gjest Elize Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Er jo enig i at det gjør jobben enklere for butikkpersonalet. Men denne mannen hadde sikkert ikke vist legetimasjon på over 50år.
Stillest vann Skrevet 30. oktober 2007 #11 Skrevet 30. oktober 2007 Er jo enig i at det gjør jobben enklere for butikkpersonalet. Men denne mannen hadde sikkert ikke vist legetimasjon på over 50år. Ikke enig. Hvis jeg hadde jobbet der, hadde jeg følt at ledelsen hadde null tillit til at jeg kunne tenke selv.
Stillest vann Skrevet 30. oktober 2007 #12 Skrevet 30. oktober 2007 En ting til - jeg som forbruker foretrekker butikker hvor de ansatte tenker selv. Det blir gjerne bedre service av sånt Hvis ledelsen legger opp til å ha faste regler for alt, så kunne man like gjerne hatt roboter til å jobbe der - det er en kjent sak at folk gjør en bedre jobb hvis de kan sette sitt preg på den.
Gjest Bellatrix Skrevet 30. oktober 2007 #13 Skrevet 30. oktober 2007 Dette var tåpelig. Hvem er det som ikke klarer å se forskjell på en 17-åring og en 80-åring? Kanskje daglig leder i den butikken bør få se en synssjekk.
Mrs. K Skrevet 30. oktober 2007 #14 Skrevet 30. oktober 2007 Det der har jeg også vært utsatt for i Sverige. Jeg tror ikke at de kan slå kasseapparatet ut før de har tastet inn fødselsdato. Det er jo litt morsomt noen ganger for noen svenske ungdommer klarer ikke å lese utenlandske fødselsdatoer Det som er litt rart er jo at betjeningen ikke bare tastet inn en imaginær fødselsdato. Det gjør de i "min" butikk.
FrizzleSizzle Skrevet 30. oktober 2007 #15 Skrevet 30. oktober 2007 Tåpelige greier...hvordan kan dette gjøre ting lettere?
Gjest Piper Skrevet 30. oktober 2007 #17 Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor skal man spørre om legitimasjon når det er åpenbart er unødvendig? Kan ikke fatte hvordan det blir lettere for kassapersonalet å være tvunget til å spørre 80åringer om leg. Må bare si meg enig, for egentlig blir det jo merarbeid for kassapersonalet. En ting er å spørre folk opp til 30-40 år, men når man krever leg fra en 80 åring blir det bare for dumt. Rett og slett idiotiskap
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 30. oktober 2007 #18 Skrevet 30. oktober 2007 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.3888857 Ikke rart det vell; mange 30 åringer som finner den biten sjarmerende...? Men hva mener dere? Greit nok eller på grensen til idioti? Jeg har ikke forståelse for en slik restriksjon og jeg synes det er langt over grensen til idioti.
Gjest Tex Skrevet 30. oktober 2007 #19 Skrevet 30. oktober 2007 Nei, dette var bare dumt! enig. jeg hadde sannsynligvis gjort som Henriksen.
Gjest Helen Parr Skrevet 30. oktober 2007 #20 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg forstår godt at man reagerer på et så rigid system. At en 80-åring må vise legitimasjon er intet mindre enn idiotisk. - Vi var nervøse for boikott og problemer, da vi innførte denne ordningen, men folk har vært veldig fornøyd så langt, sier butikksjefen. Det er vel ikke andre enn tredveåringer som lengter etter et tiår mindre på baken som er "veldig fornøyde" med et slikt system?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå