Gå til innhold

Forandre åpningsinnlegget.

Fremhevede innlegg

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg har sett noen eksempler i det siste på at trådstarter har forandret åpningsinnlegget etter at debatten har utviklet seg i en annen retning enn man kanskje hadde sett for seg.

Dette synes jeg er ganske håpløst. Hvis dere ikke klarer å stå for det dere skriver, synes jeg det er en bedre idé å la være å skrive. Å angre seg halvveis i en debatt gjør det ikke lett å følge trådene her inne.

Av og til er det kanskje nødvendig med litt selvsensur, det har jeg benyttet meg av selv. Imidlertid er det ganske dumt å endre åpningsinnlegg, og det skaper ikke akkurat noe godt klima for diskusjoner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Irritert bruker
Skrevet
Jeg har sett noen eksempler i det siste på at trådstarter har forandret åpningsinnlegget etter at debatten har utviklet seg i en annen retning enn man kanskje hadde sett for seg.

Dette synes jeg er ganske håpløst. Hvis dere ikke klarer å stå for det dere skriver, synes jeg det er en bedre idé å la være å skrive. Å angre seg halvveis i en debatt gjør det ikke lett å følge trådene her inne.

Av og til er det kanskje nødvendig med litt selvsensur, det har jeg benyttet meg av selv. Imidlertid er det ganske dumt å endre åpningsinnlegg, og det skaper ikke akkurat noe godt klima for diskusjoner.

Det du kaller for håpløst, vil jeg heller kalle å lære av sine feil og forandre på dem. Man har jo ingen mulighet til å slette tråden man har startet her, dermed er det å forandre på åpningsinnlegget et godt alternativ.

Gjest Brunhilde unplugged
Skrevet
Det du kaller for håpløst, vil jeg heller kalle å lære av sine feil og forandre på dem. Man har jo ingen mulighet til å slette tråden man har startet her, dermed er det å forandre på åpningsinnlegget et godt alternativ.

Det der er jeg helt uenig i!

Det må da være bedre å tenke seg om før man poster enn å ødelegge en diskusjon med å være barnslig?

Jeg tenker ikke på å rette bort krasse vendinger, skrivefeil eller andre feilformuleringer, men å endre et innlegg fordi tråden utvikler seg i en annen retning enn tenkt, det er håpløst!

:heks:

Skrevet
Det der er jeg helt uenig i!

Det må da være bedre å tenke seg om før man poster enn å ødelegge en diskusjon med å være barnslig?

Jeg tenker ikke på å rette bort krasse vendinger, skrivefeil eller andre feilformuleringer, men å endre et innlegg fordi tråden utvikler seg i en annen retning enn tenkt, det er håpløst!

:heks:

Jeg er er enig med Helen Parr og Brunhilde. Selvfølgelig forstår jeg at man kan angre, men å forandre åpningsinnlegget til noe helt annet bør man absolutt ikke gjøre. Det som jeg da synes er greit er å heller skrive "slettet" eller et punktum, for å vise at diskusjonen er over, og at man ønsker at temaet ikke lenger blir debatert.

Skrevet

Synes egentlig det er skværere å innrømme i løpet av diskusjonen at en har endret mening, og at en ikke står for det en skrev innledningsvis, heller enn å endre innledningsinnlegget.

Skrevet

Ja , det ødelegger helt klart diskusjonen siden de sist ankomne til tråden bare har en sånn ca halvveis forståelse for hva bakgrunnen for diskusjonen egentlig er .

Jeg syntes imidlertid at det får bli opp til den som har laget et åpningsinnlegg å avgjøre om hvorvidt de vil endre eller slette det i etterkant for med det , å amputere sin egen tråd .

Jeg endrer konsekvent ikke noen innlegg jeg skriver med mindre det dreier seg om "tastaturvirus" eller hvis et innlegg har blitt unødig skarpt . Burde kanskje gjøre det ? men syntes at man heller får forklare seg på nytt senere i tråden enn å slette /sterkt moderere innlegg .

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, å endre åpningsinnlegget totalt er dumt. Da ødelegger man hele tråden.

Skrevet
Ja, å endre åpningsinnlegget totalt er dumt. Da ødelegger man hele tråden.

Men det er jo nettopp derfor man forandrer på åpninginnlegget, for å stoppe/ødelegge tråden man selv har startet.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns heller man burde vurdere grundig før man starter en tråd med personlige elementer. Man bør være forberedt på at man kan få motbør som ikke er spesielt hyggelig. Hvis man kjenner seg selv godt og vet at man er sår for kritikk, så kanskje man skal la være.

Eller eventuelt starte en diskusjon som gjest. Det har ikke vært få eksempler på folk som ikke har taklet kritikken, og som har endt med å slette seg selv, og det er synd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...