Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #1 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei, Har en stund lagt merke til litt kløe i/på/rundt penis (har vert litt vanskelig å finne ut hvor det fsktisk klør, ingen tegn til sopp, missfarging eller noen typer for sår osv). Har hatt kløe en stund 2-3mnd kanskje, men har i denne perioden testet meg for klamydia to ganger (begge var negative). Når det kommer til sex, er jeg veldig forsiktig og bruker kondom ved "tilfeldig" sex! Men nå har jeg hatt et forhold til en jente i over 1mnd og har kun vert med hun selvfølgelig. Vi hadde nylig sex uten kondom og da ble jeg litt engstelig da jeg fortsatt klør (spesiellt etter samleie). Siden alle klamydia prøvene har vert negative, så har jeg ikke tenkt så mye over det...bare irritert meg at det klør av og til. Så idag gikk jeg til legen igjen for å prøve å finne ut om dette kunne være noe alvorlig eller om det er normalt?? Legen stakk en sånn lang stor q-tips lignene sak opp i urinrøret mitt!! Det gjorde så utrolig vondt at jeg nesten besvimte, jeg ble helt blek og svimmel...fikk vondt i magen. Jeg har tidligere tatt klamydia test på den "gamle måten", før dem ble erstattet med urinprøver. Men det gjorde langt i fra så vondt som idag, det var bare ubehagelig. Legen sa at jeg måtte vente i opptil to uker før jeg fikk svar på prøven. Når jeg spurte om hva slags bakterier de skulle lete etter, sa han at han ikke var helt sikker...bare noe som er uvanlig sa han (da ble jeg jo ganske redd redd!) Så fikk jeg med meg et urinprøve-glass som jeg skulle tisse i viss de ikke fikk noen svar på denne prøven etter to uker? Hva skal jeg gjøre, hva skal jeg fortelle kjæresten min? Vet at jeg ikke kan ha fått det fra hun, men er redd på hvordan hun vil reagere viss jeg forteller henne. "Idag var jeg og tok en urinrør-prøve, på jakt etter en veldig uvanllig infesksjon". Neste gang vi treffes, skal jeg bruke kondom da? Hva vil hun da si? Jeg håper ikke jeg har pådratt meg noe smittsomt, og vil for alt i verden IKKE smitte hun viss det er smittsomt! (Beklager litt langt innlegg, er redd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 30. oktober 2007 #2 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det jeg tror legen mente var at de skal se etter ting som ikke skal være der vanligvis, altså tegn på infeksjon eller annen sykdom så de kan finne ut hva som feiler deg. Du kan finne litt info om uretritt på Olafiaklinikkens sider: http://www.olafia.no/default2.htm Uretritt står et stykke ned i menyen under kjønnssykdommer. Jeg ville fortalt det som det var, at du tror du kan ha en kjønnssykdom men at du ikke har fått svar på prøvene enda og derfor vil bruke kondom, eventuelt vente til du er frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 30. oktober 2007 #3 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg er enig med Elfrida, de leter nok ikke etter en uvanlig infeksjon, men etter en uvanlig bakterie ved normalflora, dvs en bakterie som normalt ikke skal være tilstede, eller en bakterie som er tilstede i unormalt store mengder. Årsaken til at legen sa at han ikke visste hvilken bakterie han ser etter, er fordi det er et svært stort antall bakterier som kan gi infeksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roxanne Skrevet 31. oktober 2007 #4 Del Skrevet 31. oktober 2007 Huff da! Det finnes jo noen mikroorganismer som kan gi de samme symptomer som klamydia, f.eks Mycoplasma, Uroplasma Urealytica. Behandlingen er den samme som ved klamydia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå