Gå til innhold

Fødselsdagsgave til syv-åring?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hallo!

Jeg er filletante til ei herlig jente som snart fyller syv år! :D Sambo er helt fjern når det gjelder slikt, og gave vil høyst sannsynlig bli min oppgave... :-? Gjør ikkeno det, altså, liker sånt jeg, men jeg ANER ikke hva som er pop hos dagens syvårige jenter... Liker de bøker, i tilfelle hvilke? Hva slags klær er bra? Hva leker de med?

Kan dere som har døtre eller venninner med døtre elelr som på annen måte kjenner jenter på den alderen gi meg noen tips? Jeg tenker vi skal spandere ca 150-200 kroner. Kanskje litt mer.

Takker for hjelp!!! :D

Lotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glassmaling. Det kan købes i esker med maling og sjablonger. Motivene kan settes på vinduer og f.eks speil.

Smykker og hårpynt er også populært.

Små figurer av alver, drager o.lign.

Bilder av kattunger.

En liten hylle til små figurer og små bilder.

Fingerdukker (Ikea har poser med 10 stk)

Her hos min 7-åring faller alt rosa og med hjerter i smak f.eks. silkepysj fra Cubus.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg har en niese på seks som sannsynligvis hadde satt det onde øyet i meg om jeg kom med noe rosa, mykt eller søtt... :ler: Der er det armybukser og action-man som gjelder...

Vel, om vi antar at denne jenta er mer "ordinær" ;) så er det nok mye fint av klær på f.eks H&M som vil falle i smak. Også kan du jo ta en runde i lekebutikken, drømme deg tilbake til da du var liten jente, og se hva som frister deg mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av niesene mine blir 8 år i morgen, og hun får klær. Fant noe innmari tøft ola-tøy på Cubus! Hun er ikke noe nusselig, plysj-jente, men litt tøffere enn som så. Så olabukse og jakke med stilige applikasjoner ble valgt til henne. Jenteklær, men ikke for søte altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Driver hun med noe sport av noe slag? Kanskje en ny turndrakt eller badedrakt eller noe slikt kunne vært noe? Eller han hun noen andre fritidssysler hun holder på med?

Kanskje en fin ramme som hun kan ha et bilde av seg selv eller familen eller noen venninner i? Eller et engangskamera og et fotoalbum?

Det finnes mange muligheter!

Lykke til med valget!

Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 år, himmel og hav. Burde være en hel masse å kjøpe. Men står fast... La meg se: Da jeg var syv... nei kanskje ikke. Likevel, jeg prøver meg.

Tegnesaker: Pensler av mårhår (dyre) eller kunstfiber (ikke så dyre). Gøy å male med skikkelig utstyr. Tegneblokk A3 format. Vannfarger (dersom dyre pensler, kan man spare inn på å kjøpe vannfarger). Ellers er gouage morsomt. (en slags tykkere vannbasert maling på tuber) Et par lerret i tilfelle gouage.

Barbiedukke. Hest til barbie. Klær til barbie. (Kanskje kroppsfikserende, men gøy likevel)

Narresaker: (som tillegg til annen gave) Sigaretter (fy nå er jeg mer og mer pedagogisk), juksesåpe man blir svart på hendene av, sånn dings man putter i eksosrøret som smeller, klistemerke som gjør at frontruta virker knust osv. osv.

Bøker. De vet i bokhandelen hva som passer. Kan byttes.

Minnebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min syvåring ønsker seg klær, men bare littt for klær er jo ikke så veldig spennende i den alderen.

barbie dukker som en kan gjøre noe spes med, f.eks den med sveiser til håret som skifter farge i varmt og kaldt vann.

Bøker og da helst i leseløven serien er ett tips fra meg, dette er lettleste bøker som 7 åringer klarer å lese ut uten at det blir kjedelig.

Ellers er det vel det meste som er inn, diddle er ett stort emne her på klepp for tiden, og der er er det mye å velge i, akkurat for øyeblikket er det store diddle minnebok.

Ja det var noen få tips fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre i en lekebutikk, om du ønsker å kjøpe leker. Vi skal kjøpe rollerblades til vår datter når hun fyller syv. De hadde noen til ca 250-300 kr. Ellers er jo Diddle (som før nevnt) veldig populært her i huset også, og Barbie er en gjenganger. Ting til Baby born (om hun har), kule klær, gjerne topp og truse, eller silkepysj. Vår datter elsker sko, så hun hadde nok hoppet i taket om hun hadde fått det! Ellers alt av skrivesaker, hun har sikkert lært seg å skrive litt nå, etter et år på skolen. Kinobilletter (gavekort) er populært å gi bort her i vårt område.

En safe ting er jo å snakke med foreldrene, de vet sikkert både hva hun ønsker seg, og hva hun trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...