jannamor Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Hvor mange kalorier forbrenner man på en treningsøkt? 60 min aerobic feks, med mrl styrke etterpå? slik at man har over 30 min med kondis sammenhengende og god styrke bit etterpå Endret 10. november 2007 av jannamor
Tinelise Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 her er en grei oversikt du kan ta en titt på! er på svensk sådan, men den skulle duge
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2007 her er en grei oversikt du kan ta en titt på! er på svensk sådan, men den skulle duge ooooooooh smart takk takk
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2007 forbrenner mindre enn jeg trodde da
Tinelise Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 forbrenner mindre enn jeg trodde da hehe, ja d tenker jeg også hver gang jeg ser en slik oversikt. så jeg tror konklusjonen er å tenke mindre på hvor mye man faktisk forbrenner og mer på at man er flink og trener
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2007 hehe, ja d tenker jeg også hver gang jeg ser en slik oversikt. så jeg tror konklusjonen er å tenke mindre på hvor mye man faktisk forbrenner og mer på at man er flink og trener hehe så sant så sant.. hvis man spiser rundt 1000 kal om dagen og har en slik økt hver dag, vil jo det bli bra hehe
Tinelise Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 og husk at dersom du trener vil d øke forbrenningen din generelt sett
Gjest Kristin_ Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 hehe så sant så sant.. hvis man spiser rundt 1000 kal om dagen og har en slik økt hver dag, vil jo det bli bra hehe Nei nei nei nei går du så lavt på kalorier kjører du forbrenningen i grøften! Og husk at når du trener styrke øker du både forbrenningen etter trening, og også når du er i ro (hvileforbrenningen øker). Så ikke se deg blind bare på kaloriene du forbrenner der og da.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2007 Nei nei nei nei går du så lavt på kalorier kjører du forbrenningen i grøften! Og husk at når du trener styrke øker du både forbrenningen etter trening, og også når du er i ro (hvileforbrenningen øker). Så ikke se deg blind bare på kaloriene du forbrenner der og da. nei selvfølgelig ikke trener ikke hver dag heller, 3 dager i uka, kanskje 4. ikke mer enn hver 30 time. mye kardio og halvparten styrke, (elsker styrke men prøver å bli mindre så fokuserer ikke på styrke da?) og prøver og spise sunt, tenker ikke så mye på kalorier. hvor mange kalorier burde jeg spise hver dag, for å gå betydelig ned i vekt da??
Gjest Kristin_ Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 Du klarer fint å gå masse ned på 1600 kalorier per dag hvis du trener nok (og det gjør du ved 3-4 ggr i uken). Det vil kanskje ikke gå like fort, MEN du vil ha et mye bedre utgangspunkt til å holde vekten, noe jeg vil anta du er interessert i. Ikke vær redd for å trene styrke. Jeg har personlig erfaring med at masse styrke virkelig ikke betyr at du blir verken større eller tyngre, tvert imot Under 1300 burde du i hvertfall ikke gå, med mindre du er 50 kg tung (og da synes jeg ikke du bør tenke på slanking) eller sånn ca 150 cm høy
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 29. oktober 2007 Du klarer fint å gå masse ned på 1600 kalorier per dag hvis du trener nok (og det gjør du ved 3-4 ggr i uken). Det vil kanskje ikke gå like fort, MEN du vil ha et mye bedre utgangspunkt til å holde vekten, noe jeg vil anta du er interessert i. Ikke vær redd for å trene styrke. Jeg har personlig erfaring med at masse styrke virkelig ikke betyr at du blir verken større eller tyngre, tvert imot Under 1300 burde du i hvertfall ikke gå, med mindre du er 50 kg tung (og da synes jeg ikke du bør tenke på slanking) eller sånn ca 150 cm høy er 162 og ca 63-65 kg, timeglassfigur, men alltid veid mye da, selvom det ikke så sånn ut. vil at det skal holde seg ja. vært litt slapp med trening dette året så gått litt opp og er et par bukser som ikke passer lengre, altfor kjipt, de skal jeg inn i. dessuten har jeg et bryllup,som er på vei, og ble kalt feit av dama i brudesalongen sist så må jo ta hintet elsker styrke og er veldig sterk. men hørt at det er best med kondis trening for å gå ned i størrelse, spesiellt på armer?
Gjest Kristin_ Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Om du elsker styrke ville jeg trent masse styrke. Med mindre du ligger i kalorioverskudd og trener optimalt for muskelbygging så vil du ikke bli stor i armene av styrketrening. Men du vil bli stram. Er ikke musklene i armene stramme vil de se utrente ut selv om de er tynnere. For å få ned fettprosenten må man gå i kaloriunderskudd og drive med kondisjonstrening. Om dame i brudesalong: Åh herregud, hvilken kjerring. Jeg hadde aldri gått der igjen, blir forbauset over hvor idioter enkelte kan være. Jeg ville i alle fall sørget for at hun ikke fikk en krone provisjon for sånn oppførsel.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. oktober 2007 Om du elsker styrke ville jeg trent masse styrke. Med mindre du ligger i kalorioverskudd og trener optimalt for muskelbygging så vil du ikke bli stor i armene av styrketrening. Men du vil bli stram. Er ikke musklene i armene stramme vil de se utrente ut selv om de er tynnere. For å få ned fettprosenten må man gå i kaloriunderskudd og drive med kondisjonstrening. Om dame i brudesalong: Åh herregud, hvilken kjerring. Jeg hadde aldri gått der igjen, blir forbauset over hvor idioter enkelte kan være. Jeg ville i alle fall sørget for at hun ikke fikk en krone provisjon for sånn oppførsel. jepp enig med alt. skal prøves takk takk
jannamor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 10. november 2007 i dag, til nå har jeg spist et knekkebrød med gulost på 150 kalorier og en nutrilett bar ca 200 kalorier. og en ca ti druer. Jeg har trent en 75 min høy puls time så si jeg har forbrent 500 kalorier da da er jeg i 150 minus, uten å tenke på vanlig forbruk av kalorier? tar jeg litt vel hardt i nå?? jeg mener tar jeg så hardt i, at dette funker mot sin hensikt?
jannamor Skrevet 10. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. november 2007 skal spise god kosemiddag nå, som det sikkert bllir litt vel mye smør i. så det drar vel fort 4-500 kanskje?
*Enigma* Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 Hvis du ønsker en nøye oversikt over hva du spiser og hva du forbrenner på trening så meld deg inn på www.vektklubben.no. Må ikke forveksles med vgs vektklubb. www.vektklubben.no er Grethe Roede og er gratis. Da kan du føre opp hvor mye du spiser og hvor mye du trener og får en viss oversikt. Mat med smør og fløte inneholder ofte mye mer kalorier enn man gjerne tror. Nå er det jo ikke sunt å overfokusere på sånne ting heller, men i blant kan det jo være greit å få en pekepinn i det minste.
Quirky Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Selv om å slanke seg ikke betyr at man må leve på salat, bør man kutte kraftig ned på f.eks smør. Rent fett har 9 kalorier pr. gram, og selv små mengder gir et betydelig antall kalorier, og gir lite metthetsfølelse. Du får rett og slett lite igjen for kaloriene.
jannamor Skrevet 12. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. november 2007 Dette med smør har jeg funnet ut også. men stor forskjell på smør og så kommer nok ikke til å kutte det for da får jeg ikke i meg mat. Men å ta magre varianter og minst mulig... Meldt meg inn i den vektklubben nå. Fant ikke noe godt svar på hvor mange kalorier man egentlig kan spise da men
Quirky Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Dette med smør har jeg funnet ut også. men stor forskjell på smør og så kommer nok ikke til å kutte det for da får jeg ikke i meg mat. Men å ta magre varianter og minst mulig... Meldt meg inn i den vektklubben nå. Fant ikke noe godt svar på hvor mange kalorier man egentlig kan spise da men Grete Roede opererer med 1600 kalorier som et standardtall, og det synes jeg er fornuftig. De som ikke går noe særlig ned i vekt med 1600 kalorier anbefales å justere ned til 1300 kalorier. Men prøv 1600 først.
jannamor Skrevet 13. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 13. november 2007 Er det 1600 uansett om man trener eller ikke? skal man ha forskjell på dagene da eller? sendte de en matil, men fikk et patetisk standard svar. jaja. prøver å ligge endel under 1600 men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå