Gå til innhold

3-4 måned gammel unge som skriker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer det et spørsmål fra en totalt uvitende...

Jeg spør om synspunkter her.

Hadde en venninne på besøk med ungen på 3 måneder. etter at ungen hadde spist/ ammet, fått skift m.m satt hun på fanget til moren og fulgte med når vi snakket. men det tok aldri mer enn toppen et kvarter før ungen begynte å skrike ( skikkelig) og moren måtte bære henne rundt. prøvde hun å sette seg ble det skikkelig larm igjen. Så var det å bære ungen rundt å kikke i speilen, på blomstene, bilder. Skrik ble det også når det å ta av klær på klær skift tok for lang tid.

Å la ungen ligge på en dyne på sofen mens vi ga henne masse oppmerksomhet var bare å glemme. Hun måtte bæres hele tiden.

Bare lurte på om dette er normalt? Er det sånn man tar må ta vare på behov hos et lite barn for at det ikke skal bli forsømt/ utrygt?

ble litt skremt ja :fnise:

Jeg vil ikke tråkke moen på tærne og er helt sikkert ikke klar for barn selv. Men må bare spørre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så små barn gråter ikke for å være vrange. De gråter for å kommunisere missbehag på ett eller annet vis. Kanskje hadde barnet magevondt? Mange små får det etter at de har spist og da er det å blir båret vugget noen som hjelper. Kanskje syntes barnet det var utrygt hos deg? Nye lukter lys og farger. Det er nok ganske normalt det du beskriver. Men normalt i en borte-situasjon. De fleste så små er roligere hjemme i kjente omgivelser, så ikke la deg skremme ;-)

Skrevet

Tenkte på at ungen hadde mageknip eller noe jeg også. Men hun sa jo at ungen var likedan hjemme. Kjempeblid og slutta og skrike med en gang hun ble båret rundt. Men som sagt..så fort hun satt på fanget ( masse oppmerksomhet da også) hylte hun skikkelig. Og det ble verre om hun lå på en dyne ved siden av moren i sofaen og fikk oppmerksomhet da også..

Hvordan stiller det seg da? jeg ble ikke sur eller lei, bare litt "skremt" kansje..

Skrevet

Tulla vår var sånn når hun hadde kolikk. Ikke tale om at vi kunne legge henne fra oss.

Gjest Gjest_nanja_*
Skrevet

Min datter hadde kolikk og å gå bort til noen på ettermiddagen var bare å glemme, jeg måtte bære henne og rugge henne på en spesiell måte. Og på den måten ble det bare slitsomt å være borte på besøk. Det endret seg da hun var fire måneder og elsket da å ligge på et teppe og "leke" for seg selv, det ble et annet liv både for henne og meg.

Skrevet

min lille på 3 mnd er også slik på ettermiddagen når han begynner å bli trett.

Han vil ikke sove, vil egentlig ingenting, men blir stille i allfall om han bæres. Når vi er borte er det mer "ekstremt" enn når vi er hjemme

Skrevet

Er ikke kolikk veldig vondt jevnt over?

Skjønner lissom ikke at hun skriker når hun sitter på fanget og blir supersøt når hun blir løftet opp og båret rundt.

Gjest lillebøll
Skrevet

Min hylte slik. Hadde kolikk. Hjalp når vi bærte for da fikk magen litt bevegelse. Måtte bære på en spesiell måte. Kolikkunger reagerer forskjellig.

Noen unger skriker også slik når de blir trøtt og sliten og får masse oppmerksomhet. Ofte roer bæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...