Fam Skrevet 25. januar 2008 #21 Skrevet 25. januar 2008 Tusen takk for hjelpen Har mottatt pakke med cassia nå og er veldig spent... Har lyst til å prøve med en gang, men tenker på å vente litt (så kjæresten får se også ) Har du noen gode tips for godt resultat? Har sett litt rundt; mange råd med kamille-te og honning og sitronsaft...Vanskelig å bestemme seg Hei! Er det kun cassia du har bestilt? Cassia gir ikke farve med mindre du er platinablond fra før. Cassia gir fylde og glans til håret. Noen opplever at håret er vanskelig å gre etter en cassia kur, problemet løser seg enkelt ved å skylle håret ordentlig etter kuren. Skyll skyll skyll :-) Du kan jo søke på "cassia" inne på forumet til hennaforhair eller på hennatribe. Se Her
Gjest Stinelie Skrevet 1. februar 2008 #22 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Nei, sorry men jeg vet ikke om noe sted i Oslo som selger hverken henna eller cassia som jeg vet er av god kvalitet. Muligens noen utelandske butikker har?! Men personlig så hadde jeg ikke turt å kjøpe hva som helst av henna/cassia/indigo. Jeg vil og må ha 100%garanti for at det er rene saker jeg kjøper. Kunne jo hende at man får lyst til å farve over håret med vanlig kjemisk farve engang, og har man brukt urene saker da ja så går det heller dårlig for å si det slik. Jeg bestiller alle slike produkter fra hennasooq. Relativt rimelig og 100% rene saker. Så bra, vurderer å bestille derfra da, men hva havner porto på der sånn ca? Mvh Stine
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 17. juni 2009 #23 Skrevet 17. juni 2009 (endret) Innlegget er endret iht KGs regler. For annonsemuligheter kontakt salgsavdelingen. Phaedra, mod Endret 17. juni 2009 av Phaedra
Gjest Gjest_red_* Skrevet 14. november 2009 #24 Skrevet 14. november 2009 hei:) For øvrig og til info, så kjøpte jeg alltid Hennaen min på Scorpius i Oslo da jeg bodde der. Den er uten tilsetninger og fungerte utmerket i mitt blonde hår i allefall. Har i dag (etter en blond periode på tre år) kjøpt apotekets variant. Den føles lik, så jeg er full av begeistring og optimisme:D
Gjest Misfornøyd bruker av henna Skrevet 15. desember 2009 #25 Skrevet 15. desember 2009 Hei! jeg lurer, er det fakta at man ikke kan farge over med vanlig permanent farge etter bruk av henna? Dette leste jeg på først en permanent farge fra Schwarchkopf, så fra Garnier. Og det kom som en forferdelig nyhet, med tanke på at fargen ble skjoldete! og, jeg brukte "sort henna" som jeg nå leser at ikke er henna men indigo. Betyr dette at jeg ikke har henna i håret, og dermed kan farge håret mitt med vanlig permanent farge fra garnier? Jeg vil IKKE bruke hennafarge flere ganger..
Gjest Gjest_monica_* Skrevet 3. februar 2010 #26 Skrevet 3. februar 2010 [heey. jeg satte henna i håre eg, etterpå søkte eg henna på nette for og se hva d egentligt stod om henne farging,,selv har eg vært i marokko og fått sånn henna maling på hender og såndt, så eg viste jo at d kom til og henge seg fast, forstod nesten d,, eg har svart hår,, og begynte og prøve få det litt lysere så kjørte på med blondering,, men ente opp med at eg fikk veldi veldi slitte tupper, og eg har ikke lyst og klippe meg ,,akkurat komt halveis lenge på håre,, så husket eg at eg hadde noe henna hår farge eg fikk fra marokko så di sa var veldi bra, og di sa den hjelper mot tørt hår slitt hår,, og gjør sånn at håre blir sterkt og vokser litt fortere, så tenkte eg skal eg prøve eller ikke,, tenkte eg kan jo ikke gå ute som dette,,, eg tok en tomme hår farge flaske vasket den veldi godt,, så blandte eg ut henna black glory som er pakke med 6 poster på 10gms,, i vært.. eg brukte hele pakken, for være sikker, men eg blante hennan veldi mye ut, som det blei lett og dele ut i håre,, og at d var lett få ut av flasken satt med hennaen i håre i 45 min... og såg d blei veldi svart, som eg ville,, og eg vasket d ut eenge stod eg i dysjen og brukte balsam og shapo og balsam etterpå,,, for og være sikker, og eg må si d håre som var tørt blei helt genial fint og blankt, eg må si eg er veldi fornøyt og er veldi glad for eg hadde denne,, og eg hørte med veninna mi eg får den her i butikken også::) og tro meg dette blir neste fargen eg bruker også,, i og med at d var mye fris med det, var d kjekt og dille og dalle, og slite litt for bra hår,, og et tips eg har en pompe flaske,, som eg har oliven olje,,litt eddik oppi ikke mye, og litt asiatisk fiske saus, bare en liten dråpe for den lokter litt, og en fersk bit med oliven i,,, såå dette bruker eg i steden for kjøpe masse dyre prudukter, så håre er veldi bra,, eddiken hjelper mot flass også
Trulte84 Skrevet 31. august 2011 #27 Skrevet 31. august 2011 Hei "Fam" Det virker som om du har greie på hva du snakker om. Jeg er jeg har kobber-brunt hår som naturlig hårfarge og kunne gjerne ønske å fortsette å være nettop det, men etter å ha tatt p-sprøya (Depo-Provera)har jeg miset vanvittig mye hår og tør ikke lenger farge håret med kjemiske løsninger da jeg blir grå. På hjemmesiden du anbefaler er jeg tydeligvis ute etter naturlig rød henne og indigo. Hva vil du da anbefale at jeg kjøper? Ble også nysgjerrig på såpene de har.. Er det sterk "lut" for å få fargen av fingrene etterpå? Lurte samtidig på den såkalte "Hair Conditioner with Lavender" er denne noe å bruke med selve hennafargen - ettersom du anbefaler balsam i stedet for shampo? Hvis jeg har skjønt dette riktig blir dette en lang kveld:P Først Henna i 2-4 (6?) timer og så indigo etter det. Håper du har mulighet til å svare!
Quirky Skrevet 1. september 2011 #28 Skrevet 1. september 2011 Hyggelig at en gammel henna-tråd ble gjennoplivet, siden henna er min greie for tiden. Jeg bruker Caca Rouge fra LUSH, og har fått utrolig bra resultater, det er verdt alt styret. Har postet blogginnlegg om mine erfaringer med henna her og her. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #29 Skrevet 1. september 2011 Noen som har prøvd henna hårfargene fra Iherb? Suryna-Henna. Link her Les produkt omtalene, virker veldig bra! Lurer på om jeg skal bestille.. 1
Katja Olsen Skrevet 21. januar 2018 #30 Skrevet 21. januar 2018 Jeg har selv farvet mit hår en del med Henna efterhånden og er rigtig glad for metoden. Det vigtigste er at sørge for at få et produkt som er 100% rent og naturligt Henna uden tilsætningstoffer og paraphenylenediamin. Der er nogle bestemte opskrifter man kan følge for at få den farvetone man ønsker med Hennaen. Jeg brugte denne guide, da jeg skulle farve mit hår, og det gik ganske fint : https://perfect-body.dk/blogs/pb-blog/her-er-svarene-pa-alle-dine-henna-sporgsmal-i-4-lette-trin Inden man farver håret helt bør man også lave en lille test, af en tot hår man klipper af så du kan se om det er den farve du gerne vil have i resten af håret, så undgår du nemlig ubehagelige overraskelser. Hvis den fx er for mørk kan man tilføje kamillethe til blandingen og hvis den er for lys kan man tilføje mere Henna pulver. Men det hele står i den guide Held og lykke! Fra en der har haft succes med Henna (beklager det danske, håber i stadig kan bruge mine råd ) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå