Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså en dunjakke som sårt trenger en vask. Problemet er at jeg ikke har tørketrommel. Finnes det andre måter å tørke dunjakker på, eller må jeg låne en tørketrommel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har altså en dunjakke som sårt trenger en vask. Problemet er at jeg ikke har tørketrommel. Finnes det andre måter å tørke dunjakker på, eller må jeg låne en tørketrommel?

Jeg anbefaler at du låner deg en tørketrommel også putter du en tennis-ball inn i trommelen,sammen med jakken.

Hilsen Anny :husarbeid:

Skrevet

Du bør absolutt låne deg en tørketrommel.

I dunjakka mi står det at den bør tørkes med tre tennisballer (som rister duna løs) og beregnet tørketid er på 3 timer.

Gjest Blåstrupe
Skrevet

Den tid jeg ikke hadde tørketrommel, tørka jeg dunjakka ved å sentrifugere den godt etter vask, fordele duna så mye som mulig rundt i jakka, henge den opp og ved jevne mellomrom riste ut og fordele den tørka duna rundt i "avdelingene" i jakka. Tilslutt tok jeg den på. Varmen fra kroppen og luftgjennomstrømmingene når jeg beveget meg, gjorde at den ble veldig "fluffy".

Skrevet

Du må putte den i tørketrommel umiddelbart etter at du har vasket den sammen med tennisballer! Ikke bruk skyllemiddel når du vasker den. Gjør du det ikke på den måten kommer jakken til å lukte skikkelig vondt. Kan være du får den fluffy på andre måter, men ikke like fuffy, og som sagt lukten. Ødela en gang en dunjakke til 4000 kr ved å vaske den feil, så nå vet jeg hvordan det skal gjøres:) Man lærer av sine feil vet du ;)

Skrevet

Ok, da blir det å låne en tørketrommel - høres ut som det er det tryggeste! Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...