Kayli Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har altså en dunjakke som sårt trenger en vask. Problemet er at jeg ikke har tørketrommel. Finnes det andre måter å tørke dunjakker på, eller må jeg låne en tørketrommel?
Anny Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har altså en dunjakke som sårt trenger en vask. Problemet er at jeg ikke har tørketrommel. Finnes det andre måter å tørke dunjakker på, eller må jeg låne en tørketrommel? Jeg anbefaler at du låner deg en tørketrommel også putter du en tennis-ball inn i trommelen,sammen med jakken. Hilsen Anny
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Du bør absolutt låne deg en tørketrommel. I dunjakka mi står det at den bør tørkes med tre tennisballer (som rister duna løs) og beregnet tørketid er på 3 timer.
Gjest Blåstrupe Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Den tid jeg ikke hadde tørketrommel, tørka jeg dunjakka ved å sentrifugere den godt etter vask, fordele duna så mye som mulig rundt i jakka, henge den opp og ved jevne mellomrom riste ut og fordele den tørka duna rundt i "avdelingene" i jakka. Tilslutt tok jeg den på. Varmen fra kroppen og luftgjennomstrømmingene når jeg beveget meg, gjorde at den ble veldig "fluffy".
pinkybride Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Du må putte den i tørketrommel umiddelbart etter at du har vasket den sammen med tennisballer! Ikke bruk skyllemiddel når du vasker den. Gjør du det ikke på den måten kommer jakken til å lukte skikkelig vondt. Kan være du får den fluffy på andre måter, men ikke like fuffy, og som sagt lukten. Ødela en gang en dunjakke til 4000 kr ved å vaske den feil, så nå vet jeg hvordan det skal gjøres:) Man lærer av sine feil vet du
Kayli Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2007 Ok, da blir det å låne en tørketrommel - høres ut som det er det tryggeste! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå