Bjørn-Tore Skrevet 29. oktober 2007 #41 Skrevet 29. oktober 2007 Der må jeg si meg meget uenig, Bjørn Thore. Jeg og min forlovede besøker som regel restauranter vi kjenner til og som vi vet leverer kvalitetsmat. Jeg hadde aldri satt meg ned med hamburger eller pizza på Egon eller liknende en lørdagskveld. Nei Debhorah, jeg påstår heller ikke at du velger en dårlig resturant. Men Egon er en av de resturantene jeg mener er mindre bra... Dessuten, jeg uttrykker kun mine egene meninger. Du står fritt til å mene hvasomhelst om resturanter i byen, og jeg respekterer dine meninger. Beklager hvis du føler jeg har rakket ned på din personlige mening.
Bjørn-Tore Skrevet 29. oktober 2007 #42 Skrevet 29. oktober 2007 Hva med Graffi da? Det er i alle fall et rimelig nytt sted. Og de har litt arti vri på ellers vanlig mat, som hjemmelaget og grillet burger med soppstuing og bernaise. Yummi!!! Tavern på Byåsen om man vil ha tradisjonell husmannskost, og så har de faste dager i uken med forskjellige matretter. Kanskje ikke førsteklasses gourmet, men utrolig sjarmerende og koselig plass med koselige folk. Rask servering og god service. Ellers er jeg rimelig enig. Vi liker å gå ut og spise, og det er alltid like vanskelig. Vi krangler alltid om hvilket sted som er minst dårlig.... Blæh! Graffi er ett utmerket burgersted, husker ikke om soppstuingen der var "ekte" eller ikke... (jeg er motstander av hermetisk sopp ) Tavern er genial, men da fortrinnsvis på dagens middag... Endel av de andre rettene, da spesielt noe av viltkjøttet, har vært tørt og kjedelig de gangene jeg har spist dette, også syns jeg endel av disse rettene er i overkant stive, jeg betaler gjerne den prisen, hvis det jeg får holder trå med prisen. men trives veldig godt der... og nå kjente jeg plutselig at jeg tror det blir klubb i morgen på oss.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #43 Skrevet 29. oktober 2007 grafii er ok for burgere, men for meg er det liksom så langt de rekker, men ja gode burgere og koselig sted. tavern er koselig og skummelt, for husmannskost har de god mat på sandmoen kro (god husmann altså) snakker ikke om burgerne og biffsnadder hehehehe Har kun smakt burgeren på Graffi og, så den er alt jeg kan uttale meg om ja. Men Tavern ER koselig. Og ikke skummelt... Er du reddhare? hehe, søkelsene er borte nå sjø Og de har vel ikke burger og biffsnadder der, så det var ikke det jeg mente med husmannskost. Sandmoen kro har jeg ikke vært på. Så den kan jeg ikke uttale meg om. Hvor er det? Jonatan var jo en gang en velrennomert restaurant her i byen, men de dager er over. De diller med den biffen sin enda de. Den er god altså, men hva med å finne på noe nytt snart da?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #44 Skrevet 29. oktober 2007 Graffi er ett utmerket burgersted, husker ikke om soppstuingen der var "ekte" eller ikke... (jeg er motstander av hermetisk sopp ) Tavern er genial, men da fortrinnsvis på dagens middag... Endel av de andre rettene, da spesielt noe av viltkjøttet, har vært tørt og kjedelig de gangene jeg har spist dette, også syns jeg endel av disse rettene er i overkant stive, jeg betaler gjerne den prisen, hvis det jeg får holder trå med prisen. men trives veldig godt der... og nå kjente jeg plutselig at jeg tror det blir klubb i morgen på oss. Jeg mener å huske at soppen er fersk ja. Jeg er helt enig ang hermetisk sopp.. Viskelær.... Rampa i Hommelvika da? Har spist der en gang bare, men det var ganske ok den gangen. Koselig plass og, selv om det er litt "hul" lyd der...
Gjest Deborah Skrevet 29. oktober 2007 #45 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er uenig i at maten på restauranter er dårlig. Man kan ikke sammenlikne restaruanter med kafeer. Mulig at maten på Peppes Pizza eller Egon ikke smaker meget godt, men dersom en oppsøker restauranter med godt rennome får en som regel servert mat som holder god standard og vel så det. Det er i alle fall min personlige erfaring. Min favorittrestaurant er Potetkjelleren i Bergen.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #46 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er uenig i at maten på restauranter er dårlig. Man kan ikke sammenlikne restaruanter med kafeer. Mulig at maten på Peppes Pizza eller Egon ikke smaker meget godt, men dersom en oppsøker restauranter med godt rennome får en som regel servert mat som holder god standard og vel så det. Det er i alle fall min personlige erfaring. Min favorittrestaurant er Potetkjelleren i Bergen. mulig men ikke nødvendigvis sant i hvertfall ikke i trondheim, her er mye oppskrytt hvor er potetkjelleren? og ja er reddhare for spøkelsene på tavern, neihehei de ekke borte, og tror ikke jeg har så lyst på klubb i morra puh biffsnadder og burgere på sandmoen kro mente jeg, det ligger rett sør for citi syd. er en kro med good husmannskost
Bjørn-Tore Skrevet 29. oktober 2007 #47 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg er uenig i at maten på restauranter er dårlig. Man kan ikke sammenlikne restaruanter med kafeer. Mulig at maten på Peppes Pizza eller Egon ikke smaker meget godt, men dersom en oppsøker restauranter med godt rennome får en som regel servert mat som holder god standard og vel så det. Det er i alle fall min personlige erfaring. Min favorittrestaurant er Potetkjelleren i Bergen. Det kommer også ann på hvilken kafe, og hvilken restaurant. Hva som er kvalitet er også, svært(!) subjektivt. Det at der er restaurant er i min mening, på ingen måte(!) det samme som at det er god kvalitet. Godt rennome kommer somregel av at folk er fornøyde og at kvaliteten er god... enig som bare det! Tror egentlig ikke vi er så uenige som vi skal ha det til jeg... Skal til Bergen i helgen. Potetkjelleren ligger på Vågen,ca? ca rett over vågen fetevare? Har hatt lyst mange ganger å dra innom, men har enten ikke helt rom for det i budsjettet, eller så er jeg alene i bergen, og ender opp med no orntli drittmat, bare fordi jeg er sulten og trenger noe kjapt, nå!
Gjest Deborah Skrevet 29. oktober 2007 #48 Skrevet 29. oktober 2007 Den ligger meget sentralt i Bergen. Ettersom jeg ikke vet hvor godt kjent du er i Bergen legger jeg ved lenke til deres personlige hjemmeside: http://matoppskrift.no/servering/potetkjelleren
Bjørn-Tore Skrevet 29. oktober 2007 #49 Skrevet 29. oktober 2007 Det var der jeg trodde. Er vel en av de mest velrennomerte i Bergen. Jeg har vært i bergen 8 helger i år, og totaltsett ca 40 ganger de siste 7 åra. Så er relativt godt kjent ja.
Gjest Deborah Skrevet 29. oktober 2007 #50 Skrevet 29. oktober 2007 Så herlig. Bergen er en nydelig by. Kjenner at jeg til tider misunner min søster som studerer psykologi der. Studerer selv på vestlandet. Håper du får en flott tur og fint vær. Sistnevnte er kanskje mye å håpe på?
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #51 Skrevet 29. oktober 2007 Den ligger meget sentralt i Bergen. Ettersom jeg ikke vet hvor godt kjent du er i Bergen legger jeg ved lenke til deres personlige hjemmeside: http://matoppskrift.no/servering/potetkjelleren jepp rett ovenfor fetevarn... mm vann i munnen, ikke så kjempespennende meny, men du verden så godt det fohåpentligvis er. fikk lyst til å dra på date i helga??
Bjørn-Tore Skrevet 29. oktober 2007 #52 Skrevet 29. oktober 2007 Så herlig. Bergen er en nydelig by. Kjenner at jeg til tider misunner min søster som studerer psykologi der. Studerer selv på vestlandet. Håper du får en flott tur og fint vær. Sistnevnte er kanskje mye å håpe på? Definitivt en bra by, og er en av få jeg kunne vurdert å flytte til, hvis jeg skulle flytte fra Trondheim. Tja si ikke det, 7 av 8 ganger i år har bydd på helt fantastisk pent vær, men nå er det jo skikkelig bergenværsesong. Tar med meg jannamor og er litt rommlematisk lørdagskvelden da tenker jeg.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #53 Skrevet 29. oktober 2007 Tar med meg jannamor og er litt rommlematisk lørdagskvelden da tenker jeg. takk schæsten ...smask... natta nå
FantasDick Skrevet 30. oktober 2007 #54 Skrevet 30. oktober 2007 Synes det er lav standard på diverse cafèer og spisesteder her i Trondheim. Går nesten ikke ut for å spise lengre, i alle fall ikke lunch. Savner mange gamle steder, og har hatt en del favoritter opp i gjennom årene. - Jomfru Lide - verdens beste børek, fast lunchsted - Hans og Grethe - Stamplassen for kaffe og småsnacks - Dr. Livingstone - god kaffe og plassen for brett-/kortspill Synes Graffi har sinnsykt gode burgere, Barmuda har verdens beste tunfisk-bruschetta, Capri på Flatåsen har gode hverdagsmiddager, Bar Sofa er suverene på Kaffe Frappè og jeg blir aldri lei av biffen på Big Horn. BTW Jensens Biffhus i Oslo :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #55 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kom til å tenke på det stedet som ligger ved siden av museet på Sverresborg - et koselig gammelt hus hvor de selger dyre vafler o.l. Hvordan er kvaliteten på maten der, er det litt sånn veikro, eller bedre standard? Jeg var der i vinter etter museumsbesøk og likte stedet, men har ikke prøvd maten. Og restauranten på Festningen? Ellers er det litt kjipt å være fotgjenger i Trondhjem, ofte blir avstanden fra der man er til et spisested man kunne tenkt seg litt for lang. Bussene følger jo også bare "hovedleia", så steder som ligger litt bakimellom forblir godt bevarte hemmeligheter...
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #56 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kom til å tenke på det stedet som ligger ved siden av museet på Sverresborg - et koselig gammelt hus hvor de selger dyre vafler o.l. Hvordan er kvaliteten på maten der, er det litt sånn veikro, eller bedre standard? Jeg var der i vinter etter museumsbesøk og likte stedet, men har ikke prøvd maten. Og restauranten på Festningen? Ellers er det litt kjipt å være fotgjenger i Trondhjem, ofte blir avstanden fra der man er til et spisested man kunne tenkt seg litt for lang. Bussene følger jo også bare "hovedleia", så steder som ligger litt bakimellom forblir godt bevarte hemmeligheter... Når jeg tenker meg om var det nokså dårlig service ved Sverresborg, jeg husker at hun i baren/bak disken sto inne på kjøkkenet og brettet ut julebordhistorier o.l mens jeg sto og ventet på å betale ... eller
Gjest Miragrubbe Skrevet 28. april 2008 #57 Skrevet 28. april 2008 Her er min mening: Sushi bar - Kjempebra service! Kjempegod mat! Men kjempedyrt! Jeg ble hekta på sushi, så...synd for lommeboka.... (A) Kyoto(annen sushibar) - DRITDÅRLIG service! Har vært der flere ganger, men aldri et smil å få! Og det er det flere som har sagt! Men god mat til grei pris da...(Mere for pengene, enn det sushi bar har) Min favoritt: Mr.coung på Møllenberg, en kinarestaurang med masse og velge i. Herlige sauser!! God service, rask servering og store porsjonen og bra pris!! Anbefales! ChocoBoco/JordbærPikene: Så lite, så dyrt!! Kan jo like godt kjøpe meg salat å lage selv hjemme til 10 personer som den prisen man får for en salat på choco....! Noen plasser er det bra service, andre laaangt i fra..! Og noen vet ikke hva de holder på med...(!!?) Og en gang da ei veninne skulle ha nachos, så fant hun masse bittesmåe fluer krypende på ruccolaen som var på..... æsj!Dette var forøvring på Solsiden choco boco.... Jeg SAVNER: Bagels and Juice i Trondheim... Kjempegod mat og smoothies! Dette ble fast lunsj hver tirsdag med veninnen, men så ble den lagt ned før jeg hadde prøvd alle smoothies'smakene:( Bagelsene mener jeg var verdt prisen! Masse mat, og ikke bare brød og salat slik som bigbite.... liiite pålegg? why! Egon: dårlig service! og engang jeg skulle ha kyllingkebab, fikk jeg fiskekebab! Seriøst, går det an å ta feil da? Fiskekebab sto ikke engang på meny'en!! Næh, frister ikke å gå tilbake .... Nevne flere..? hmmm 2rom og kjøkken: Liiite mat, svæææært dyrt!!! Noen som anbefaler spisesteder i trondheim?(Og hva på meny'n?)
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #58 Skrevet 28. april 2008 Tavern på Sverresborg har nydelig mat...mmm! Bakklandet Skydsstasjon like så. Ellers er lunchtilbudet elendig i trondheim! Virkelig drit dårlig.
Gjest GinaTricot Skrevet 28. april 2008 #59 Skrevet 28. april 2008 Oj , her var det mye meninger om Trondheim ja Jeg bor her, bodd her hele livet. Synes Rosenborg Bakeri er bra jeg! De har såå god italiensk is, til en rimelig pris i forhold til Cielo , og jorbærpikene på KBS. Sushi bar nederst i Munkegata, den er utrolig bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå