Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne18
Skrevet

Har barbert meg nedentil jevnlig, men synes det er veldig vanskelig å få det til å bli helt glatt, samt å komme til overalt! Og når jeg har barbert, så dukker det opp dagen etter små, stygge, røde prikker, som klør noe helt vanvittig! En dag senere, er det enda verre, fordi da har stubbene begynt å dukke opp igjen. Kan ikke få barbere det bort, fordi det vil bare gjøre det vondt verre.

Har det sånn nå; sliter med disse ekle, røde prikkene, samt irriterende små stubber som jeg bare hater. Men jeg kan ikke barbere det bort, fordi da vil jeg bare skjære over disse røde prikkene, og ergo gjøre det vondt verre.

Hva gjør jeg? Er veldig lei av å ha det slik. Ønsker gjerne å være helt glatt nedentil hele tiden, uten å måtte slite med hårstubber som dukker opp etter to dager og å stadig måtte barbere meg nedentil, samt disse røde prikkene. Bruker alltid ren høvel når jeg barberer meg, og er alltid veldig forsiktig. Smører også inn huden i området med aloe vera, fordi det har jeg hørt skal hjelpe. Men det har ikke hatt noen særlig stor effekt.

Noen gode tips å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brazilian wax... veldig vondt - men perfekt resultat som varer ;)

Gjest Hanne18
Skrevet

Men hvor ofte må dette gjøres? Og kan man gjøre det selv? Koster jo 500 kr for hver gang en gjør det, på sånn salong. I hvert fall her hvor jeg bor.

Skrevet

Voks er tingen ja. Første gang gjorde det dritvondt, men det varer heldigvis ikke så lenge. De neste gangene er ikke halvparten så vonde en gang og resultatet varer i 2 uker ca før hårene vokser ut igjen, da er hårene også litt mykere :)

Der jeg gjør det koster det 500 kr, men hvis jeg tar det innen 4 uker igjen koster det 400 kr.

Skrevet

Du må nesten produsere noen bilder av dette, så vi kan vurdere det skikkelig og gi deg velbegrunnede råd.

Gjest Hanne18
Skrevet
Du må nesten produsere noen bilder av dette, så vi kan vurdere det skikkelig og gi deg velbegrunnede råd.

Haha. Morsom du. :P

Får ta og dra på en slik salong da, selv om det var litt vel dyrt. Men blir man helt glatt etter en slik voksing? Man får ikke noen slik røde nupper?

Skrevet

Du får røde prikker først, men da går bort og dagen etter er det glatt og vanlig hudfarge.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har du barbert deg lenge?

Det er vanlig å få røde nupper i starten, men det bedrer seg ofte når huden har blitt vant til barbering. Bruk skum, og barber med hårene, ikke mot. Ellers kan du prøve hårfjerningskrem og se hvordan det blir. Jeg synes ikke voksing er veldig vondt, men litt dyrt er det jo :)

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg pleier å barbere først med, og så mot hårene i dusjen i varmt vann - null nupper! Mye billigere også, bare du må gjøre det litt oftere :)

Skrevet
:hakeslepp: Hårfjerningskrem i musa. Huff og huff. Det må da svi og brenne noe forferdelig skulle jeg tro.
Gjest Gjest_LilleMy_*
Skrevet

Før å unngå røde prikker kan du kjøpe noe som heter Unirens. Du får et blant annet her eller her og sikker masse andre steder.

Gjest MetalBlondina
Skrevet

Jeg har hørt at det hjelper hvis du smører på vibrator rens etter at du har barbert.. hårene kommer jo, men du slipper hvertfall disse fæle nuppene.

Har ikke prøvd dette selv, regner med at det skulle fungere ok.

Gjest Hanne18
Skrevet
Har du barbert deg lenge?

Det er vanlig å få røde nupper i starten, men det bedrer seg ofte når huden har blitt vant til barbering. Bruk skum, og barber med hårene, ikke mot. Ellers kan du prøve hårfjerningskrem og se hvordan det blir. Jeg synes ikke voksing er veldig vondt, men litt dyrt er det jo :)

Har barbert meg en del år nå, men ikke sånn annenhver dag. Det kan jeg ikke, fordi jeg opplever stadig vekk å få disse røde nuppene som dukker opp, og jeg må vente en del dager før jeg blir kvitt dem igjen. Så går det gjerne en stund før jeg er så lei av å ha hår der nede at jeg barberer bort alt, men så skjer det samme igjen.

Så nei, jeg barberer meg ikke der nede jevnlig. Er mer sånn nå og da. Selv skulle jeg ønske å være glatt nedentil hele tiden, men siden jeg alltid opplever å bli veldig rød og sår, går det gjerne litt tid mellom hver gang. Er jo uansett umulig for meg å barbere bort de stubbene som vokser ut, når jeg har disse ekle røde nuppene.

Men tusen takk for alle tips! :) Selv tror jeg at jeg blir å holde meg til voksing. Selv om det er litt dyrt, er det nok verdt det.

Skrevet

Vita selger noe ala Unirens. Noen som har prøvd?

Gjest lissi32
Skrevet

og holder flatlusa vekk :fnise:

Gjest lissi32
Skrevet

Mary Kay sitt barberskum. Ikke hatt en rød prikk på flere år :jepp:

Skrevet

Jeg har barbert meg flere ganger i uken i en årrekke, og hele cluet er barberbladet :) Det må skiftes veldig ofte og skylles i varmt vann etter bruk. Da fungerer det perfekt for meg.

Et tips kan være å bytte ut barberskummet med hårbalsam, og eventuelt smøre deg med litt babyolje etterpå.

Lykke til :)

Gjest lillebøll
Skrevet

Bruk balsam ikke skum, og smør tynt lag med a-krem på. Funker fint.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har joeg omsider fått vokset meg nedentil. Litt dyrt. Skulle ha 600 kr for en sånn brazilian wax, men det var definitivt verdt det! :) Var også fint å være kvitt de irriterende røde prikkene, og slippe å barbere meg igjen nedentil bare etter to dager. Uansett, jeg strålende fornøyd, og kjæresten min klager heller ikke! ;) Om jeg blir å gjøre dette hver måned, gjenstår å se. Kan kanskje bli litt dyrt i lengden... :/

Skrevet

Jeg prøvde en genial ting i går :D

Etter at jeg barberte meg tok jeg litt Corsodyl (det brune munnskyllevannet) på en q-tips og strøk det over huden hvor jeg hadde barbert meg. Og i dag har jeg ingen prikker! :) For første gang har jeg ingen prikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...