Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De hormonelle kvisen på f.eks haken, er det testosteron som forårsaker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er forsket på at kviser kommer av testosteron.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Det er vel ikke det at den som får hormonelle kviser har for mye testosteron, men snarere det at man er overfølsom overfor den lille mengden testosteron alle kvinner faktisk har naturlig. Et eventuelt overskudd av testosteron ville ha andre konsekvenser; dypere stemme, økt hårvekst, blødningsforstyrrelser...

Jeg har lest at dersom man er hardt plaget, finnes såkalte androgenhemmende medikamenter, men jeg vet ikke hvor begeistrede norske leger faktisk er til å foreskrive slike medikamenter.

Skrevet

Jeg har vært temmelig plaget det siste året, og fikk utskrevet p-piller av legen min. Det er jo verdt et forsøk.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Det er først og fremst Diane som skal hjelpe mot kviser. Diane er vel egentlig klassifisert først og fremst mot hudproblemer, dernest som p-pille. Jeg har venner som er blitt hjulpet av tetracykliner, men jeg synes det er drastisk å måtte ta antibiotika i tre måneder hvis ikke hudproblemet er ganske seriøst.

Skrevet
Det er først og fremst Diane som skal hjelpe mot kviser. Diane er vel egentlig klassifisert først og fremst mot hudproblemer, dernest som p-pille. Jeg har venner som er blitt hjulpet av tetracykliner, men jeg synes det er drastisk å måtte ta antibiotika i tre måneder hvis ikke hudproblemet er ganske seriøst.

Legen min mente at Yasmin kunne ha en effekt, han skrev ut det. Han nevnte antibiotika, men vi var enige om at jeg ikke har så voldsomme hudproblemer at det er aktuelt. De underjordiske kulene mine lar seg jo ganske lett sminke over, det er mer irriterende enn sjenerende.

Skrevet

Det er først og fremst Diane som er har en antiandrogen effekt.

Det er ikke alle den funker på og som får tetracykliner. At tetracykliner hjelper etter bare tre måneder må sies å være bra, og de som har hatt den opplevelsen er heldige. Særlig hvis bedringen varer.

Jeg har gått på ulike typer tetracykliner i to år og har nettopp sluttet, uten at det hjalp så veldig. Er drittlei tabletter nå. ;)

Skrevet

Jeg fikk kviser av Yasmin. Hadde heller prøvd Diane som jo i utgangspunktet er et hudpreparat, men med preventiv bivirkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...