Gå til innhold

Når kan jeg male huset ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Det lønner seg å male huset ditt etter den heftigste pollensesongen er over. Pollen setter seg fast på malingen og det er ikke pent.

Det er også lurt å male når det er varmest mulig, da tørker malingen fortere og du kan raskere legge på strøk nr to. Men det er viktig at du ikke maler når det er sol, den sterke varmen kan skape luftbobler under malingen. Overskyet vær er perfekt! (ikke regn, da, selfølgelig)

Lykke til! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I utgangspunktet er det malingstypen som bestemmer når du kan male huset. Noen typer tåler ned til -10 grader, men ingen liker direkte sollys midt på sommeren, men nå på våren er jo ikke solen så sterk, så da går det bra.

Det "værste" for malingen er fukt. På natta kan det jo være ganske fuktig, spesielt når temperaturforskjellen er stor. Styr unne disse uker.

At malingen bruker lang tid på å tørke er og en fordel, da herder malingen bra, og du ønsker jo ikke at malingen skal sitte "løst".

Ellers er det erfaringsmessig arbeidslysten som regulerer når du kan male huset. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hørt at det er best å male på våren. Ikke midt på sommeren. Pga. heten. Og flere grunner jeg ikke husker akkurat nå. Dessuten, males det på våren, kan du jo nyte nymalt hus hele sommeren. :P

Jeg hadde spurt der jeg kjøpte malingen hadde jeg vært deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...