Gå til innhold

kaffegjester - igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest sommerjinta
Skrevet

Vi har bestemt oss for å gifte oss neste sommer. Lokale og kirke er bestilt. Men så koster det så mye da.... vi har snakket om at vi skal være oss, søsken og foreldre, samt forlovere (tilsammen 17 stykker) til middag kl 15 eller 16 (vielsen er kl 13 og vi har tenkt å få en fetter til å fotografere utenfor lokalet som ligger nydelig til)

Tenkte så å invitere til kaffe kl 19, og da kanskje over 30 stykker (tanter, okler, fettere, kusiner, venninner og kamerater)

Hva syns dere om dette?

Vi tenkte kanskje å ta noen av talene under kaffen?

Det blir så gresselig dyrt med middag til 50, det er uaktuelt, siden vi ikke har råd. Alternativet er at det ikke blir noe bryllup.....

Hva syns dere?

Hilsen Happygirl :roll:

Skrevet

Synes at det høres helt fint ut!!!

Men, er han fetteren fotograf??? Tror nemlig dere vil angre i ettertid om dere ikke bruker det... Vet om flere som angrer veldig!!!

Lykke til!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det høres helt flott ut!

Og tror helt klart at familie og venner vil akseptere dette. Vi tar selv en ganske lik variant; ber kun familie til middag og forlovere og venner til kaffen senere på kvelden. Tror dette er ganske akseptert i dagens samfunn, når man tar høyde for hva det faktisk koster å holde ett bryllup.

:vinke:

Skrevet

Dette høres jo helt fint ut. Vi skal gifte oss i år og har bedt 50 personer til middagen (foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, onkler, gudforeldre, forlovere) og 60 personer til kaffe (venner, kollegaer, søskenbarn). Det er helt normalt å gjøre det sånn, og vi gjør det fordi vi ikke har råd til å lage middag til 110 personer. Men nå skal det nevnes at middagen vår kommer på ca 5000 kroner inkludert drikke, og det er ikke så ille synes jeg. Men da lager vi den såklart selv :wink:

Synes det er helt greit at noen kommer til middag og andre til kaffe, selv om det i sånne tilfeller ofte snakkes om A - og B - gjester.

Vi har også valgt å bruke amatørfotograf. Mange vi kjenner har brukt det og ingen har vært misfornøyde eller angra seg i ettertid. Så til oss er det dama til min bror som skal fotografere :D

Lykke til med planleggingen :D

Skrevet
Det høres helt flott ut!

Og tror helt klart at familie og venner vil akseptere dette. Vi tar selv en ganske lik variant; ber kun familie til middag og forlovere og venner til kaffen senere på kvelden. Tror dette er ganske akseptert i dagens samfunn, når man tar høyde for hva det faktisk koster å holde ett bryllup.

Ikke at jeg har noe med det, men er det ikke normalt at forloverne er med på middagen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Je, selvsagt. En liten skriveleif :roll: som har skrevet seg inn. De skal selvsagt til middagen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes også det er greit å dele selskapet i to så lenge man er konsekvent. Med det mener jeg at dersom venner bes til kaffen bør ALLE venner komme til kaffe. Det er en uting å splitte opp i gode og mindre gode venner og lage A- og B lag i bryllupet.

Gjest Prinsessen
Skrevet

Dersom du absolutt MÅ dele opp bør du kun ha forlovere og foreldre, ev. dine/deres barn og dine/ deres søsken til middag.

Personlig har jeg null sans for B gjester!

Skrevet

Jeg har selv vært i flere bryllup som kaffegjest, og syntes dette har vært veldig kjekt. Har ikke følt meg som noen b-gjest. Vi kommer også til å ha en del kaffegjester i vårt bryllup. Har ikke fått noen negative komentarer på dette. Folk flest forstår at vi er studenter, og faktisk ikke er millionærer..

Skrevet

Det er mye skriverier om kaffegjester her i forumet for tiden. Så jeg vil fortelle hvordan vi gjør det;

20 gjester til middag, foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere.

80 gjester til bryllupsfest, her serverer vi fingermat, drikke, kaffe og kake, har alle talene og underholdningen, disko osv. På denne måten får vi dele dagen vår med alle venner og familie, samtidig som vi ikke ruinerer oss helt. Alle syns dette er en flott måte å gjøre det på, og jeg gleder meg mest til festen! Slik blir middagen også en rolig og intim affære der vi får slappet av og roet oss etter vielsen.

:D Puff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...