Jens Skrevet 29. oktober 2007 #1 Skrevet 29. oktober 2007 Er litt på navnejakt om dagen. Jeg syns Filippa er fint, mannen min er ikke helt sikker. Er også glad i navnet Heid. Jeg har sveitsisk røtter og hadde derfor syns det hadde vært litt kult. Hva syns dere om navnet Heidi?
Amalie_85 Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 syns det er litt tamt. men har ett navn som ofte blir blanda med heidi, så kanskje derfor jeg syns det er kjedelig
Titta Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har aldri var noen stor fan av det navnet, men ettar at en venninne ga dette navnet til datteren sin har jeg endret syn. Nå liker jeg det kjempegodt. Et ordentlig fint navn. Og jeg liker godt at det er et litt uvanlig navn uten at det er "sært" i den forstand at folk lurer på hvordan det skrives/uttales/om det er gutte- eller jentenavn.
suzie Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Liker navnet kjempegodt. To av mine nærmeste venninner heter Heidi, og de er nydelige jenter begge to.
Gjest s.n Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Pent navn. Kan uttales lett på andre språk, og det er jo greit!
Samba Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Et fint navn, som ikke alle barn heter for tiden skulle jeg tro. Og det er jo greit å ha et navn som ikke flere i klassen også har. Ellers kjenner jeg to små barn som heter Filippa jeg, og har nok blitt vant til det.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Det er kjempefint og klassisk og det er ikke så mange som får det navnet nå. Mye bedre enn Filippa som er veldig Oslo vest og som "alle" heter om en 5 års tid.
Gjest Veronica Mars Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Liker ikke Heidi i det hele tatt jeg.
Gabriella Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Heidi er et fint navn! Heidi i bøkene het jo forresten egentlig Adelheid, det synes jeg også er fint.
sEnsAtion Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Smaken er som baken. Jeg synes Heidi er pent. Hva med Hedda? Det ligner.
angelou Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 Heidi er fint - det er et valig pent navn som ikke ALLE heter om dagen
Jens Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 29. oktober 2007 Smaken er som baken. Jeg synes Heidi er pent. Hva med Hedda? Det ligner. Litt av poenget er jo at jenten blir kvart sveitsisk og har sveitsiske aner....
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #16 Skrevet 29. oktober 2007 Min søster heter Heidi.. Jeg er veldig vant til det navnet og synes det er fint.
sEnsAtion Skrevet 29. oktober 2007 #17 Skrevet 29. oktober 2007 Litt av poenget er jo at jenten blir kvart sveitsisk og har sveitsiske aner.... Det er det helt sikkert.
Grønt blad Skrevet 29. oktober 2007 #18 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg liker Heidi veldig godt. Navnet er søtt og klassisk, og meg bekjent er det ikke så mange unge som heter det i dag. Som en over her påpekte, så er det også lett å uttale på andre språk, bla. engelsk, noe som er praktisk.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #19 Skrevet 29. oktober 2007 Heidi er et veldig fint navn og samtidig internasjonalt. Kjenner flere Heidi`er og forbinner det bare med positive ting. Filippa derimot synes jeg er ekstremt snobbete og veldig motenavn nå for tiden. Bor selv på Oslo Vest og der florerer Filippa`ene. Gå for Heidi...
Tusenfryd Skrevet 29. oktober 2007 #20 Skrevet 29. oktober 2007 Heidi het alle på 70-tallet - de som ikke het Mona, Linda og Anita. For dem på min alder blir det derfor kjedelig og intetsigende - men det er klart, i dag blir jo ingen døpt det så sånn sett blir det sjeldent for den lille piken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå