Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gleder meg.. :Hehe:

nå skal jeg begynne å gå mye mer på byen.. :hoppe:

lei av å måtte være "festbrems" pga mitt dårlige forhold til røyk.. :grine:

Skrevet

nå skal jeg begynne å gå mye mer på byen.. :hoppe:

lei av å måtte være "festbrems" pga mitt dårlige forhold til røyk.. :grine:

... og jeg skal slutte å gå på byen! :x Kan godt forstå at dette er positivt for dere ikke-røykere. Men det er ikke et slikt tiltak som får meg til å slutte iallefall. Men det er vel først og fremst for å verne om de ansatte, er det ikke?

Festbrems, sier du? Da får vi røykere overta den rollen! :roll:

Skrevet

Jeg er selvsagt glad for røykeloven sett fra ett helsemessig synspunkt.

De er kjipt at vi som jobber i utebransjen må tåle noe som er såpass skadelig som røyk.

På den annen side så kommer det til å bli ett helvete å overholde og de som søker seg til den bransjen er som regel klar over hva de går til.

Og de fleste røyker selv..

Skrevet

Jeg er faktisk helt likegyldig til dette jeg!

Sjelden at jeg går ut på byen og da skal jeg alltids klare å gå ut for å røyke. Dessuten jobber jeg jo ikke på et ute-/serveringssted.

Men det er positivt for de som jobber på slike steder, muligens litt negativt for de som flyr på byen hver helg OG røyker.

Muligens negativt for serveringsstedene i begynnelsen.

Skrevet

Nå trenger vi vel ikke nødvendigvis ta ENDA en røykediskusjonstråd som varer i tilangeogtobrede... :wink: Men det er jo positivt at dette forsøket ser ut til å bære frukter da!

Gjest salma
Skrevet

Supert tiltak! Nå slipper vi å stinke av røyk etter en tur på byen. :briller:

Nå blir det mulig for astmatikere og allergikere å gå på byen også. De skal være velkomne for min del, i alle fall, selv om røykerne tydeligvis ikke vil ha dem der....

Skrevet
Nå trenger vi vel ikke nødvendigvis ta ENDA en røykediskusjonstråd som varer i tilangeogtobrede... :wink: Men det er jo positivt at dette forsøket ser ut til å bære frukter da!

Selv om det er en i rekken for deg,kan det være den første for andre.

:snusfornuftig:

Skrevet

hehe, forbeholder meg retten til å styre min (.!..) tråd littegrann.. men med obsternasige og egenrådige damer funker jo det dårlig... så da: arenaen er deres!... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

De har hatt en sånn lov i California ganske lenge, og så vidt jeg har klart å få med seg, så er besøket om omsetningen omtrent der det var før - men det er helt nye gjester!

De som før holdt seg hjemme pga røyken ute, går nå ut.

Mange av de som før gikk ut og røkte, holder seg np hjemme.

Skrevet

Gleder meg til å kunne gå på restaurant med røykere uten å måtte sitte i røykeavdelinga. Det sies at flere og flere røykere også foretrekker røykfrie bord, så det kommer nok ikke til å bli et stort problem å innføre denne loven på restaurantene.

Når det gjelder utestedene er det nok litt flere humper i veien, for der finnes det jo i praksis ikke røykfrie avdelinger i dag. Tror det er lurt å innføre lovendringen på sommeren, for da er det fint å stå ute i varmt og deilig sommervær.

Men jeg tror ærlig talt at innføring av de nye lovene også vil gå seg til på utesteder. Mange sier at de vil slutte å gå ut på grunn av dette, men jeg har mine tvil. Vi har ofte "helaftens vorspiel" hjemme hos oss eller hos venner. Siden ingen av hvertene røyker blir det naturligvis ikke røkt inne på disse festene. Ingen av våre røykende venner har noe i mot å gå ut, selv ikke på kaldeste vinteren her i Tromsø. Vi legger selvfølgelig ting til rette, måker av verandaen og setter ut en fakkelboks og stoler sånn at det blir litt koselig.

De aller fleste røykere er greie og hensynsfulle, og kommer nok ikke til å ha noe i mot å ta hensyn til ikkerøykere og betjening. Det er bare snakk om å venne seg til det.

Skrevet

Jeg er astmatiker, og ikke-røyker, og er GLAD for at jeg snart kan gå på by`n uten og ta gjevnlige turer på utsiden for og dytte i meg frisk luft og medisiner! :D

På en annen side.......er jo litt vel strengt, da!

Får da være måte på hvor mye Staten skal passe på oss!!

Barnehage mentalitet!! :x

Gjest Røyker på min hals
Skrevet

Og jeg og mine venner skal stå og røyke på gatehjørnene utenfor pubene. Blir moro, masse fulle folk, i voksen alder, som står og henger ute.

Ser kanskje dumt ut, men røyk må man ha!

Skrevet

Endelig slipper ansatte i utelivsbransjen og Norges 2/3 ikke-røykere all den røyken.

Det er positivt at omsetningen ikke nødvendigvis må gå ned for de son skal tjene penger på at folk skal gå ut.

Skrevet
hehe' date=' forbeholder meg retten til å styre min (.!..) tråd littegrann.. men med obsternasige og egenrådige damer funker jo det dårlig... så da: arenaen er deres!... :wink:[/quote']

Obsternasig er så bra ord... :lol:

Skrevet

Det skal bli så herlig å gå ut når det blir

røykfritt :P Gleder meg masse :P

Gjest ButtHead
Skrevet

Det er fint med røykeforbud. Det er jo de som røyker som har en uvane. Dessuten får jeg vondt i øynene når det er for mye røyk og klærne mine stinker dritt etter en kveld på byen.

Skrevet

Kleda stinkar dritt etter en tur på byen, ja, tenk på oss som JOBBAR på desse plassane, og står i den røyken både helg og yrke. Eg gler meg til å sleppe å vaske håret kvar gong når eg kjem heim fra jobb i 4-5 tida om natta.....

Skrevet

og ringblomsts hjerte fryder seg over at det blir røykeslutt i utelivsbransjen :)

Skrevet

Skjønner jo de som røyker da.. Når man røyker er det jæ**** kjipt å gå ut og ikke kunne ta seg en røyk med mindre du må krangle deg forbil alle andre som skal ut og stå i kø for å komme inn igjen.. Skal bli morsomt og se hvordan utelivsbransjen fikser det..

Men nå har jeg vært så flink jeg da at jeg har slutta og røyke så da spiller det vel ingen rolle!!! Ingen som kan friste meg heller og da kan jeg ikke klage!! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...