Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akutt behov for litt iTunes-hjelp, takk!

Etter å ha lastet ned den andre delen av NMEs "Love Music Hate Racism"-album (som forøvrig er å finne gratis og fullt lovlig her, fant jeg ut at hele albumet legger seg som ett spor i iTunes. Jeg vil gjerne ha det delt inn i ulike spor.

På NME-siden står det "This album is presented for download as one track [...]. Once you have downloaded it, you will be able to track mark it in iTunes. This is under the "options" tab when you "get info" about the track."

Jeg finner ikke noen "track mark"-funksjon under "options" i "get iinfo"-boksen, og skjønner at det kanskje heter noe annet, men ser iikke noe annet jeg kan tenke meg er brukbart enn der du velger når sporet skal starte og stoppe.

Kan noen hjelpe til er jeg svært takknemlig!

PS.: Jeg bruker forresten iTunes 7.4.2 for Mac OSX.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driver å laster ned albumet for å prøve, men gir deg ett forslag mens jeg venter.

1. Finn albumet/sangen i bibloteket

2. ctrl klikk på albumet/sangen

3. velg vis info

4. under valg, merk av del av et album uten opphold

Videre info kommer når jeg vet mere :)

Skrevet

Takk, Bjørn Tore!

Altså... Jeg er ganske godt kjent med "get info"-menyen, og ingen nybegynner med iTunes, så jeg vet hvordan man kommer til "options"-boksen(jeg antar at det er det samme som "valg" på norsk).

Problemet er at jeg ikke finner noen funksjon under "options" som lar meg dele låten, så vidt jeg kan se. Dette er frustrerende!

Skrevet

hmmm. Denne var tricky. Finner ikke noen som kan ligne på dette, og finner lite hjelp ved å søke på google... Not given up yet

Skrevet

Bjørn-Tore:

Takk! Jeg fant heller ikke noe på google, og ingenting i iTunes-help-søkefunksjonen.

Jeg finner derimot enfunksjon for å gjøre det omvendte, altså gjøre flere spor om til ett enkelt: Markere sporene, trykke "advanced" i toppmenyen, og "join tracks". Det ser ikke ut til å være noen motsatt funksjon i samme meny, dessverre...

Skrevet
Takk, Bjørn Tore!

Altså... Jeg er ganske godt kjent med "get info"-menyen, og ingen nybegynner med iTunes, så jeg vet hvordan man kommer til "options"-boksen(jeg antar at det er det samme som "valg" på norsk).

Problemet er at jeg ikke finner noen funksjon under "options" som lar meg dele låten, så vidt jeg kan se. Dette er frustrerende!

Skjønner deg godt. Tror muligens det har vært en funksjon som dette tildligere, utifra et par tråder jeg fant via google. Men dette er det beste forslaget jeg fant fra AppleInsider sitt forum

If you'd still want to go ahead, here's one possible procedure:

1) Go get a copy of some music editing software like Amadeus (http://www.mp3-converter.com/amadeus_2.htm).

2) Set iTunes to rip to AIFF.

3) Rip the one big megatrack.

4) Have iTunes show you where the song file it ripped was stored. (Right-click or control-click on the song title and choose "Show Song File".)

5) Drag the song file over to your editor software.

6) Use the editor to find all of the song breaks and save the separate pieces. You can either save as AIFF from the editor and (a) stick with AIFF, (b) use iTunes to convert to AAC or MP3, or © save directly to a compressed format supported by your editing software.

les resten av tråden her http://forums.appleinsider.com/archive/ind...hp/t-31524.html

Skrevet

Oi, det så litt pirkete ut... Men hvis det fungerer får jeg vel prøve! Jeg tror jeg leter litt til etter en løsning som gjør at jeg slipper å laste ned ny software (jeg liker nemlig å ha så lite som mulig på Mac'en :) ) før jeg tyr til den løsningen, da. Tusen takk likevel!

Skrevet
Oi, det så litt pirkete ut... Men hvis det fungerer får jeg vel prøve! Jeg tror jeg leter litt til etter en løsning som gjør at jeg slipper å laste ned ny software (jeg liker nemlig å ha så lite som mulig på Mac'en :) ) før jeg tyr til den løsningen, da. Tusen takk likevel!

Ifølge denne tråden er det sannsynligvis eneste utvei. Beklager :)

Skrevet

Ah, kjipt. Det er rart at det står på NME-siden at det skal kunne gjøres under "options", da. Merkelige greier.

Skrevet
Ah, kjipt. Det er rart at det står på NME-siden at det skal kunne gjøres under "options", da. Merkelige greier.

Meget merkelig. får sende dem en mail.. og få de til å sende en oppskrift, eventuelt spørre om de har oppdatert itunesen sin i det siste :)

Skrevet

kan jo ikke være så vanskelig og gjøre dette i itunes? man kan jo gjøre motsatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...