Leanne Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Vi trenger to store skyvedører, som er ca. 220 b, 240 h... Hvor får vi kjøpt noen som er fine, men ikke så dyre... Har sett på maxbo og div, men de selger bare elfa sine dører, og de billigste blir det ca 5000 for.. men da er de ikke så fine... Hvor får man kjøpt sånt billig?
Scheherazade Skrevet 29. oktober 2007 #2 Skrevet 29. oktober 2007 Tror ikke du kan regne med å finne stort billigere, skyvedører er dyrt, iallfall hvis du vil ha noen som fungerer. Vi har fra Langlo, men tror de ligger i samme prisklasse som Elfa. De fleste kjøkkenbutikker selger også skyvedører, men jevnt over er det dyrt. Syns forresten ikke 5000 var så gale, men en annen ting er at du ikke syns de var noe fine. Følger du med, er det ofte 20-30% rabatt på skyvedører, det hjelper jo litt på. Vi betalte vel 17000 for våre, fire dører, totalt 5,5 m bredde, fire fyllinger i hver dør, panitert eikefiner oppe og nede og grått glass i midten. I tillegg cirka 2000 i belysning, og montering for 1200. Men, er kjempefornøyd, og vi hadde nok ikke fått garderobeskap til den lengden noe særlig billigere... Det er sikkert bedre å spare til du har råd tll noen du syns er fine!
Leanne Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2007 hmm.. nei 5000 er igrunn ikke så dyrt, men jeg hadde jo et håp om at det kanskje fantes billigere et sted, eller til samme pris bare at de var litt finere... Har ikke lyst til å betale så mye for dørene, da de bare står i gang og vil brukes som en slags bod... Men jeg får vel bare se meg litt rundt på nettet... bor på et lite sted, og de jeg har pratet med forhandler bare elfa.. og det kunne vært greit å se på andre skyvedører også før man bestemmer seg...
Scheherazade Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Har du vurdert å bare bruke panelgardiner? Det kan bli stilig også, og mye rimeligere.
Leo Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg kikket på skyvedørsgarderober til øyet ble stort og vått i fjor sommer og jeg fant ingen til under 6.000 (Skulle ha ca. en meter mer enn deg) og ingen jeg synes kunne passere som fine til under 40.000. (Jeg synes ikke skyvedørsgarderober er særlig fine i utgangspunktet, men de er praktiske...). Min løsning ble å vente til noen hadde tilbud på 30% og endte da opp med å kjøpe den rimeligste varianten fra Langlo. (Langlo og Elfa er temmelig like...). Dørene er da glatte hvite plater. Overhodet ikke verken spennende eller pent, men planen er å tapetsere dem med malbar glassfibertapet (Som nå finnes i mange "fancy" mønstre) og male dem i en passende farge slik at de utgjør en fondvegg i rommet og dermed blir rimelig "usynlige". En hvilken som helst tapet kan selfølgelig brukes. På denne måten har man også muligheten til å forandre frontene hvis man med tid og stunder skulle ønske det. Innredning kjøpte jeg for øvrig på IKEA. Den er mistenkelig lik en annen kjent produsent, men koster en brøkdel.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Ellers har jeg kjøpt flere ganger på finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå