Snuppeluppa Skrevet 9. april 2003 #1 Del Skrevet 9. april 2003 Vi har nettopp kjøpt oss nytt hus,og skal sette vårt personlige preg på det..Og det første rommet vi skal i gang med,er vår lille 3 årige datters soverom..Men her er det store problemet.Hun vil ha det rosa,og vi er ikke så sikker på hvilke rosa som er best.En lys rosa,nesten hvit ,eller en som er rosarosa..(som tuppa vil ha!) Noen forslag?? Snuppeluppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørk Skrevet 9. april 2003 #2 Del Skrevet 9. april 2003 Hei !!! Hvorfor ikke la hun få bestemme fargen selv, det går jo ann å male over en annen gang da. Små barn liker godt sterke ferger !!! Det blir ihvertfall et lite prinsesse rom høres det ut for, kjempeflott. LYKKE TIL . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 9. april 2003 #3 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg er helt enig, la datteren bestemme selv. Synes det er flott jeg at ungene har sine egne meninger om saker og ting. Rosa er jo ikke det verste, tror jeg hadde nektet hvis min datter hadde villet ha rommet sitt svart. Vel, lykke til i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 9. april 2003 #4 Del Skrevet 9. april 2003 Hva med å ha en blek rosa farge på tre av veggene og så en skikkelig knallrosa farge på den siste veggen? Da får alle det litt som de vil, det blir mindre jobb og male om senere, pluss at man ikke får så mye "sukkersjokk" når man kommer inn på rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppeluppa Skrevet 9. april 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 9. april 2003 Vi har vært inne på og male bare en av veggane rosa,men det med tre litt lys rosaog en mørkere høres ut som en god ide. Men kom gjerne med flere.... snuppeluppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 9. april 2003 #6 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg tror jeg ville valgt en lys og diskret farge på veggene og heller malt noen av møblene, f eks seng og kommode, i ungens yndlingsfarge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 9. april 2003 #7 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg hadde blekrosa soverom da jeg var liten! Mrs.B. sin idé er ikke så dum; å kombinere litt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 9. april 2003 #8 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg synes en hvit nyanse på veggene er bedre enn å male veggene rosa. La heller den unge damen fråtse i ulike rosa nyanser på: Gardiner, sengeteppe, lampeskjermer, puter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 9. april 2003 #9 Del Skrevet 9. april 2003 Kan dere ikke velge gardiner først, og så finne farger som passer til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 9. april 2003 #10 Del Skrevet 9. april 2003 Jentungen til en venninne av meg er 4 1/2 år og en ordentlig prinsessejente. Da de flyttet inn i nytt hus, skulle hun få velge fargen på rommet sitt selv, men mor hadde nok nok visse justeringsplaner i bakhodet... Det var imidlertid far som tok jentungen med i malingsbutikken, så da den lille valgte den mestfargen hun fant, så kjøpte far den. Mor holdt selvfølgelig på å få slag :o og ville helst putte hele mannen sin i det lilla malingsspannet og lukke godt igjen... De ble imidlertid enige om å gjøre et forsøk for å se hvordan det ble, og det ble knallstilig!! Mens resten av det nye huset er holdt i lyse, nøytrale farger, er jenterommet knall lilla med masse detaljer i rosa og hvitt - mer prisessete er det ikke mulig å få det og faktisk så ble det kult. På et barnerom, vel å merke. Og blir det for ille, eller en blir lei det etter noen år, så er det jo bare å male om igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. april 2003 #11 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg ville nok malt veggene i rosa, i stedet for å male møbler. En gang blir barnet lei av rosa og da er det lettere å male veggene enn å gå løs på møblene igjen.. evt kjøpe nye møbler. Rosa trenger ikke å være stygt. Faktisk kan det bli ganske lekkert! Synes at du skal la barnet bestemme jeg og evt. la henne få velge mellom 3 nyanser DU har valgt ut. Hvis hun ønsker noe dristigere, så mal en vegg i den fargen hun vil ha. Det er mye du kan gjøre for å dempe en rosa farge også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2003 #12 Del Skrevet 9. april 2003 Er enig i at det sikkert vil lønne seg å male vegger istedet for møbler. Det blir jo lettere senere da. Husker at jeg selv hadde lysrosa vegger, hvite gardiner og litt mørkere rosa lamper og teppe på gulvet. Var ikke så ille som det hørtes ut det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2003 #13 Del Skrevet 9. april 2003 Hvorfor ikke gå for lyse, nøytrale vegger også heller bruke rosa effekter som gardiner, sengeteppe, puter, bilder, matter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 9. april 2003 #14 Del Skrevet 9. april 2003 ta tipset til Embela s blir ufattelig rent og ryddig med en slik lösning,så blir det ikke så rosa om dere ikke vil at det skal väre det for alltid.... Lettere å skifte puter og gadiner enn tapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2003 #15 Del Skrevet 9. april 2003 2020- Y80R er en rosafarge jeg syns er nyyyydelig! Jeg har selv brukt den i kjellernedgangen min og på bad/toalett! Jeg var også skeptisk til rosa - var så redd den skulle bli knall - men den er kjempefin syns jeg! Du kan jo ta en titt på den, og la vesla si hva hun syns! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. april 2003 #16 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg hadde rosa tapet (jeg var 6 1/2 når vi flytta inn). den var lys rosa, men slett ikke i nærheten av hvit "klart rosa, men ikke sjokkrosa", og med masse søte motiver på. Men jeg hadde rosa (det var lyserosa) TAK jeg! For jeg hadde fastslått en gang for alle at hvite tak, det var KJEDELIG. så jeg fikk lyserosa tak, min bror fill lyseblått. "hele slekta" syntes mine foreldre var tullerus som lot oss få det slik, men de så ingen grunn til å nekte oss det. Mitt tak var rosa helt til min bror flyttet inn der 15 år senere. Trur taket i det rommet som var min bror sittrom enda er lyseblått, men det er mulig at de thar blitt endret nå de siste par årene (det vet jeg ikke 100%, jeg er der rett og slett ikke så ofte, siden jeg bor i en annen del av landet...) Ja, jeg bytta tapet en gang i løpet av disse årene, men den gikk i lys lilla og lys rosa (noe blomstergreier, typisk tapet for ei som var 13 på begynnelsen av 90-tallet) så det passa flott med rosa tak til denne også. Vel, jeg anbefaler definitivt å heller male vegger enn møbler, mye lettere å ta omigjen, er det ikke det da? En vegg mer knall enn de andre kan være stilige (og la denne fargen da gå igjen i annen dekorasjon i rommet hent fargen fra gardinene, f.eks (ja, man kan ta med en stoffbit og si "denne fargen vil jeg ha som maling, takk!") Men, jeg ville nok latt jenta ha litt å si ja (gjerne velge mellom noen farger du har plukket ut, et totalt fargekart kan bli for mye for en liten unge) Det er hennes rom, og hun skal tilbringe en del tid der. La henne trives Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 9. april 2003 #17 Del Skrevet 9. april 2003 da vår eldste var tre år og skulle ha nytt rom, sa hun: - Jeg er Trrrre år og skal ha trrrre farger på rommet mitt! Jeg skal ha lilla, blått og rrrrrosa!!!! Og det fikk hun! En vegg sjokkrosa (den het noe ala tropicana el.), en vegg mørkeblå og en vegg syrinlilla. Så dro pappan til med signalgule lister! Etterhvert ville hun ha litt dekor på veggene , og mamma malte bl.a. en solsikke fra gulv til tak, noen mus etc. Det er jo så greit og bare male over! (Vi flyttet fra det vi da...). Nå har vi nytt hus, og rommet til den som nå er tre år var nyoppusset i to grønnfarger. Og frøkna synes det var greit, men forlangte å få rosa barbiegardiner! Så på det lysegrønne rommet er nå alle detaljene sjokkrosa! Gardiner, hyller, puter .... alt sammen! Det nye rommet til storesøster har fått sølvtapet, og så får alt det løse sjokkfarger der oxo. For det er lett å bytte ut! Konklusjonen min er altså: Skal du male, så mal hvilken farge du vil! Skal du gjløre noe mer omfattende som å tapetsere, la de gale fargene få være på utskiftbare ting! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 10. april 2003 #18 Del Skrevet 10. april 2003 jeg ville malt veggene i en fin nøytral farge og laget en knall rosa seng og kommode med sånn himmel på eller noe. Det er stort sett en kjempesuksess. Og da varer det litt lenger og dersom dere skal tapetsere. Bruker dere maling er det jo fort gjort og male om senere og da, så da kan dere jo bare male veggene rosa kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 10. april 2003 #19 Del Skrevet 10. april 2003 I og med at det er hennes rom, hennes lille hule, er det vel ganske naturlig at hun får bestemme fargen... Jeg hadde knall-rosa vegger på rommet mitt og var strålende fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. april 2003 #20 Del Skrevet 10. april 2003 Enig med Duchess, la jentungen bestemme selv :D Mine tantebarn har knallrosa rom, og de elsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå