Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg jobber 30 % i kommunen, og fikk i juni utbetalt feriepenger, dvs 12 (tror jeg det var) prosent av forrige årslønn. Jeg tok ikke ut noe ferie i juni, og fikk ikke utbetalt ordinær lønn da, kun feriepengene. Jeg oppfattet det som at jeg dermed ville få utbetalt ordinær lønn når jeg faktisk tok ut ferien. Denne har jeg tatt ut nå i oktober, men har ikke fått en krone. Er dette korrekt, eller skulle jeg hatt penger?
canica Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Du skal ha utbetalt lønn. Jeg tok heller ikke ut noe ferie den måneden bedriften betalte ut feriepengene. Fikk da vanlig lønn i den perioden jeg tok ut ferien.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for svar! Mystiske greier, arbeidsplassen min har da alltid vært ryddige ift lønnsutbetaling tidligere...
Bjørn-Tore Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Juni er den mnd arbeidsgiver betaler ut ferielønn i de fleste tilfeller, uavhenging av om du har ferien i juni eller ikke. Hvis ferien din var fastsatt og rapportert til lønningsansvarlig før juni, skal denne være trukket fra det du har opptjent i ferielønn. Hvis ingen ferie var rapportet, kan de ha skjedd to ting. Du har blitt trukket for full ferie (4-5 uker) Da er det nok skjedd en feil, og du kan sjekke dette med lønningskontoret/ansvarlig. Eller så fikk du vanlig lønn i juni + feriepenger (ingen ferie trukket fra, går greit frem i lønnslippen din) og da ingen lønn i den mnd hadde ferie. Sistnevnte er hverdagen for alle som f.eks. jobber på timer, selv om de er i full stilling. Endret 29. oktober 2007 av Bjørn-Tore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå