Gjest Fortvilet nå Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Det går rykter på jobb (hva gjør jeg) -------------------------------------------------------------------------------- Det har kommet meg for øret at det går rykter om at jeg og sjefen har et forhold. Det er en liten arbeidsplass - vi er ca 15 ansatte. Det er overhodet ikke noe "hold" i disse ryktene. Det er en kollega/sjef, men utover det har jeg ikke kjennskap til denne mannen. Det påståtte forholdet begrunnes i at vi har sittet nært hverandre ved flere anledninger, en gang på en sosial sammenkomst men også i jobbsammenheng, samt at noen mener å ha hørt en flørtende tone (noe som fra min side ikke er tilsiktet). Om det har noe å si er vi begge godt etablerte. Hva mener du at jeg bør gjøre med dette? Min første tanke var at jeg skulle si noe om dette på neste møte, men samtidig tror jeg at det bare støtter opp under ryktene. Jeg er så fortvilet for dette, så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre
SnillMito Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hvorfor gjøre noe? Etter noen uker er det glemt uansett. Med mindre du hører noen diskutere dette åpenlyst med deg tilstede (da ville jeg konfrontert dem), hvorfor kaste bort energi på slikt? Livet er fort kort
Nabodama Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Du overser det og later som ingenting. De fleste vil innse rimelig fort at det er noe tull. Tar du det opp, skaper du mer oppmerksomhet rundt det.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan har du fått rede på dette da? Selv opplever jeg at det ser ut som man ønsker å spleise meg med en annen på jobben..Men da burde de jammen stå på litt og ikke bare smile lurt
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan har du fått rede på dette da? Kjenner en av de jeg jobber sammen med veldig godt, og det var hun som fortalte meg det.
Gjest Cleopatra Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Kjenner en av de jeg jobber sammen med veldig godt, og det var hun som fortalte meg det. Da bør vel kanskje denne damen fortelle de andre at det bare er sprøyt.?. Ville i alle fall jeg ha gjort.
Gjest *smak* Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Ikke bry deg om ryktene. Driv med dine ting og kos deg.
Gjest Vinduskarmen Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Da burde du fortelle henne sannheten og be henne spre det videre.
Frk Johansen Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Så lenge du ikke har noe å skjule hadde jeg bare latt det være. Folk setter ut rykter om alt mulig men nyhetens interesse er som kjent kort og det høres jo ikke ut som at det blir noe næring her eller.
Gjest Silmarill Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Så kjedelig for deg at dette ryktet har oppståt (også for sjefen din) Når det når deg til øret "i plenum" så bare ler du og sier evt: "ja jøss" og prater videre om noe annet Om du reagerer med sinne er det lett å tenke: "angrep er beste forsvar om man er skyldig" Så ikke gjør det! Lat som ingenting, overse det totalt og be din kollegavenn si det videre at det ikke er sant! IKKE ta dette opp på noe møte, det kan "strø salt i såret" om du skjønner. Det går nok over om du ikke gjør så mye ut av det selv
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Hvorfor reagerer du så sterkt om det ikke er noe hold i det? Hva hadde du gjort om det det var hold i det?
Gjest Qha Skrevet 29. oktober 2007 #12 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg skjønner trådstarter. Har vært oppi noe lignende selv, og det ble nokså frustrerende til slutt. Ikke noe særlig festlig å vite at det blir spredd løyner om en. Jeg valgte å overse det, og håpa ryktesprederene fant seg noe nytt og mer spennende å slarve om.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 29. oktober 2007 #13 Skrevet 29. oktober 2007 Hvorfor reagerer du så sterkt om det ikke er noe hold i det? Hva hadde du gjort om det det var hold i det? Hvorfor jeg reagerer? Jo, fordi jeg ikke synes det er en "hyggelig" situasjon å være oppe i. Det er ikke noen god tanke å vite at det prates om meg på arbeidsplassen - spesielt ikke siden det ikke er sant. Om det hadde vært sant vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg skjønner trådstarter. Har vært oppi noe lignende selv, og det ble nokså frustrerende til slutt. Ikke noe særlig festlig å vite at det blir spredd løyner om en. Jeg valgte å overse det, og håpa ryktesprederene fant seg noe nytt og mer spennende å slarve om. Hvordan gikk det med denne saken? Gikk ryktene fort over?
Gjest Qha Skrevet 29. oktober 2007 #15 Skrevet 29. oktober 2007 Nei, dessverre. Det gikk ca 1 år før jeg forsto hvor ille det egentlig var. Prøvde tappert i den spede begynnelsen å si til venner og bekjente at dette stemmer ikke osv, spre ryktet videre vennligst. Men skravla gikk som bare det i 2 - 3 år enda. Så jeg ga rett og slett opp, de fikk bare sludre og skvaldre til kaffen til de ble lei. Det løste seg selv den dagen det "stakkars offeret mitt" fikk seg dame. Men håper at du er heldigere enn meg der. Men rådet mitt er , si fra til de som kjenner deg om å være behjelpelig med si fra om at det der slarv. Ellers er det bare å ta tida til hjelp. Går du ut å protesterer iherdig, får de bare mer vann på mølla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå