Luzi Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Da jeg var på byen forige helg, klarte en eller annen å spy over hele jakken min mens jeg var på do. Da jeg kom ut å fant den, bærte jeg den med meg hjem og heiv den rett i vaskemaskinen på 60 grader, og pøste på med vaskepulver. Jakka mi er av den typen som egentlig skal renses, og etter to vask på 60 grader og enda mere vaskepulver så stinker den enda :gråte: Nå tør jeg ikke å vaske den flere ganger, iogmed at det er en fin bomullskåpe, og jeg er redd den skal gå istykker istedetfor. Er det noen som har et kjempetips til meg? er helt desperat, har hatt jakka i to år så det går ikke an å kjøpe ny.. anyone, please?
kitekatt Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Da jeg var på byen forige helg, klarte en eller annen å spy over hele jakken min mens jeg var på do. Da jeg kom ut å fant den, bærte jeg den med meg hjem og heiv den rett i vaskemaskinen på 60 grader, og pøste på med vaskepulver. Jakka mi er av den typen som egentlig skal renses, og etter to vask på 60 grader og enda mere vaskepulver så stinker den enda :gråte: Nå tør jeg ikke å vaske den flere ganger, iogmed at det er en fin bomullskåpe, og jeg er redd den skal gå istykker istedetfor. Er det noen som har et kjempetips til meg? er helt desperat, har hatt jakka i to år så det går ikke an å kjøpe ny.. anyone, please? Ikke annet enn renseri...
Merneith Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Renseri? Ellers ville jeg prøvd å bløtlegge den i eddik-vann.
Luzi Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2007 oi, takk for superraske svar Fant en halv flaske eddik i kjøkkenskapet mitt, så jeg får teste det først. *krysse fingrene* Har ikke råd til rens før om 2 uker, regner med det koster litt når lukta er så forbaska sta. Søkte litt rundt på nettet i tillegg, og jeg leste at man helst ikke skal bruke tøymykner på klær som lukter, fordi det kapslet den inne?
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Det beste er faktisk å først av alt legge plagget i bløt i kaldt vann for å trekke ut mest mulig lukt. Hvis man vasker plagget på sterk varme, vil lukten feste seg i plagget, enten det er svette, parfyme, oppkast etc. Hva du skal gjøre nå som du alt har vaska jakka, vet jeg ikke, men eddikvann/renseri høres bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå