Gjest Mann 68 Skrevet 9. april 2003 #1 Skrevet 9. april 2003 Jeg synes det er skremmende å se hvor opptatt dere er av selve bryllupet. Det virker som dere har drømt om bryllupsdagen hele livet, der dere skal fylle prinsesserollen. NÅr man vet hvor mange ekteskap som havner i skilsmissestatistikken, er det kanskje ikke så rart, når mange er så oppe i skyene før man tar et slikt alvorlig skritt. Dersom mannen vil ha et enkelt bryllup på rådhuset, med en liten markering på resturant? Vil det være interessant , eller er det "hvit kjole og slør/tiara/diamantring" osv. som trekker mest her? Gjelder sikkert ikke alle. Men som mann er jeg ganske rystet.
jojobing Skrevet 9. april 2003 #2 Skrevet 9. april 2003 Slapp av.. ingen kan tvinge deg inn i noe du ikke vil.. og jeg tror de fleste her som planlegger store brylluper også har menn som er interessert i dette.. Det er veldig stor forskjell på folk og vi må la andre få ta sine egne valg.. Selv har jeg ingen umiddelbare planer om å gifte meg.. men jeg (jente på 23 år) har ingen drøm om å være "prinsesse for en dag" osv.. Så det finnes absolutt alle typer bryllups tanker hos kvinner .. som hos menn
Gjest Dorthe Skrevet 9. april 2003 #3 Skrevet 9. april 2003 Joda, de fleste jenter har vel "planlagt" bryllupet sitt siden de var små jenter og så på Askepott på tv.. Når jentene blir til kvinner drømmer de fremdeles om bryllup, og om å få lov til å være prinsesse for en dag. Det synes jeg ikke det er noe galt med. Jeg mener at den største gest en mann kan gjøre for kvinnen han elsker er å oppfylle hennes drøm om det perfekte bryllup. Hun har jo tross alt drømt om det i laang tid. Og jeg synes også at det er urettferdig å si at kvinner ødelegger ekteskapet fordi de kun er opptatt av å ha et flott bryllup. Man er faktisk to mennesker i et forhold. Jeg måtte bruke sterke overtalelses kunster få å få med min mann på bryllupsplanene mine, men det at han faktisk "ofret" seg litt for å gjøre meg lykkelig, gjør jo bare at jeg elsker han enda høyere + at jeg føler at han setter pris på ham. Hilsen ei som snart skal være "prinsesse for en dag" i et stoort bryllup
Salamandra Skrevet 9. april 2003 #4 Skrevet 9. april 2003 Kan selvsagt ikke svare for alle her, men hvis min tilkommende hadde vært veldig oppsatt på et lite enkelt bryllup hadde jeg ikke hatt problemer med det. Vi skal ha et stort bryllup, men det er fordi det er det vi begge vil. Han har faktisk vært en større pådriver for stort bryllup enn jeg. På den annen side skjønner jeg ikke helt at det må være noen motsetning her.. man kan vel ha lyst til å ha fin kjole og være "prinsesse" for en dag, og samtidig elske sin tilkommende og ha et brennende ønske om å tilbringe resten av livet sammen med han?
Furstina Skrevet 9. april 2003 #5 Skrevet 9. april 2003 Inte alla längtar efter den "store pakken" men det är oftast de som syns, både i forum och i tidningar/blader. Rådhus eller tingsrett kan också vara fint, men det blir inte lika mycket att prata om, att fundera över, att diskutera. Det är väl också vanligare att ha mer frågor ju större bröllopet blir. En del män önskar mer "brud" än vad bruden vill. Min man ville absolut att jag hade slöja/slör, för det HAR brudar. Jag hade inte tänkt att ha det först - när vi ville ha det så litet. Det är inte bara här i Bryllup, utan även i gravid som KVINNORNA pratar - det heter ju Kvinneguiden - klart att det är ont om synpunkter från män i ett sådant forum,
Kaktus Skrevet 9. april 2003 #6 Skrevet 9. april 2003 Jeg kan bare snakke for meg selv - men vi er da to som skal gifte oss, og jeg ville aldri ha tvunget mannen min med på en bryllupsfeiring han ikke ønsket. Jeg har aldri drømt om å være "prinsesse for en dag", men jeg har bare tenkt å gjøre dette èn gang, og da er det litt gøy å planlegge og snakke bryllup med andre som er i samme situasjon. Noen er kanskje mer "oppe i skyene" enn andre, men jeg håper da at de som planlegger i stor skala har menn som også ønsker dette. Hvis brudens forventninger og planlegging fører til skilsmisse, er man kanskje ikke på samme planet til å begynne med...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 9. april 2003 #7 Skrevet 9. april 2003 Til Mann 68: Jeg tror nok ganske mange kvinner ønsker ett enkelt bryllup men føler ett visst forventningspress fra venner og familie- det burde du kanskje hatt med i beregningen din. Og det er natuligvis kvinnene med prinsessefantasier som skriker høyest her inne og blir lagt mest merke til- dermed er det lett for en forvirret menn å tro at "alle kvinner er slik". Og sist men ikke minst- å ha ett enkelt bryllup kan være kjempefint- men det blir en helt annen sak hvis mannen insisterer på ett enkelt bryllup fordi han er ute etter å spare penger. Selv skal jeg ha ett lite intimt bryllup i N.Y. hvor min tilkommende arbeider- vi flyr inn nærmeste familie og venner fra Norge og skal ha en enkel seremoni med middag på resturant etterpå. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #8 Skrevet 9. april 2003 Jeg mener at den største gest en mann kan gjøre for kvinnen han elsker er å oppfylle hennes drøm om det perfekte bryllup. Hun har jo tross alt drømt om det i laang tid. Skjønner mann68 veldig godt, og det er sitat som det ovenfor som gjør meg skremt og får meg til å lure på om noen har mistet gangsynet fullstendig. Er et perfekt bryllup med prinsessekjole det ultimate en mann kan gjør for deg så synes jeg oppriktig synd på deg og da har du ikke de helt store perspektiver i livet. For meg ville den største gest være en mann som elsket meg for resten av livet og trofast stod ved min side i gode og onde dager være blant gester jeg rangerte høyre.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2003 #9 Skrevet 9. april 2003 "Prinsessebryllup" sure why not???? Så lenge man ikke glemmer at man tross alt ikke er alene om planlegging og bestemmelser. Utrolig at begge to er med på planleggingen. Selvfølgelig er det mange som drømmer om det store bryllupet og andre foretrekker et bryllup i mindre dimensjoner. Vi er heldigvis alle forskjellige. Men om man ikke blir enige så er det jo kommunikasjonen det er problemer med.
Gjest Våriluften Skrevet 9. april 2003 #10 Skrevet 9. april 2003 Så koselig å se en mann inne på Kvinneguiden. Det må jo være en grunn for at du er her inne; ønsker du å bli guidet om kvinner eler ønsker du å kakle med oss, dine medsøstre om våre kommende bryllup. Det å få gifte seg med den person man vil dele resten av livet sammen med er stort. De fleste av oss tror også at dette skal vare livet ut-å blande inn dysre spådommer om skilsmisser og vannvittige forventninger er bare teit av deg - da må du inn på et annet forum - Sjåvinistforumet . Få deg en kjæreste først du, opplev kjærligheten, så kan vi skrives om bryllup og feiring av dette en annen gang - kanskje du tar med kjæresten din også da??
14062003 Skrevet 9. april 2003 #11 Skrevet 9. april 2003 Jeg synes det er skremmende å se hvor opptatt dere er av selve bryllupet. Det er to grunner til at jeg planlegger og styrer så mye som jeg gjør: 1) Jeg vil nyte dagen til ende og ikke møte på noe som må fixes (sånt får andre ta seg av den dagen). 2) Jeg var i et tragisk planlagt bryllup i fjor. Gjestene ble fraktet hit og dit, inn og ut av bussen flere ganger (kjørte til feil sted). Vi ble sittende og vente på brudeparet og middagen i 2 timer meg ett glass velkomstdrikk - uten å vite noe som helst. Etter middagen ble vi sittende i 4 timer med kun noen flasker Solo å dele på før kakene kom. Gjennom hvisking og tisking vet vi at det var masse drikke i huset, men vertskapet syntes ikke å bry seg om at gjestene ble dårlige fordi alkoholen inntatt ved middagen begynte å forsvinne. Dersom mannen vil ha et enkelt bryllup på rådhuset' date=' med en liten markering på resturant? [/quote'] Kjempekos å gifte seg på rådhuset! Jeg har i flere år nektet å gifte meg i kirken, men når alt kom til alt, så snudde jeg gitt. Fortsatt har jeg litt lyst til å reise et romantisk sted og gifte meg på stranden. Men sånn blir det ikke og da gjør vi dagen til noe skikkelig her hjemme. PS: Jeg tror svigermor hadde tilta om vi hadde valgt noe utradisjonelt...
14062003 Skrevet 9. april 2003 #12 Skrevet 9. april 2003 Jeg synes det er skremmende å se hvor opptatt dere er av selve bryllupet. Det er to grunner til at jeg planlegger og styrer så mye som jeg gjør: 1) Jeg vil nyte dagen til ende og ikke møte på noe som må fixes (sånt får andre ta seg av den dagen). 2) Jeg var i et tragisk planlagt bryllup i fjor. Gjestene ble fraktet hit og dit, inn og ut av bussen flere ganger (kjørte til feil sted). Vi ble sittende og vente på brudeparet og middagen i 2 timer meg ett glass velkomstdrikk - uten å vite noe som helst. Etter middagen ble vi sittende i 4 timer med kun noen flasker Solo å dele på før kakene kom. Gjennom hvisking og tisking vet vi at det var masse drikke i huset, men vertskapet syntes ikke å bry seg om at gjestene ble dårlige fordi alkoholen inntatt ved middagen begynte å forsvinne. Dersom mannen vil ha et enkelt bryllup på rådhuset' date=' med en liten markering på resturant? [/quote'] Kjempekos å gifte seg på rådhuset! Jeg har i flere år nektet å gifte meg i kirken, men når alt kom til alt, så snudde jeg gitt. Fortsatt har jeg litt lyst til å reise et romantisk sted og gifte meg på stranden. Men sånn blir det ikke og da gjør vi dagen til noe skikkelig her hjemme. PS: Jeg tror svigermor hadde tilta om vi hadde valgt noe utradisjonelt...
monja Skrevet 9. april 2003 #13 Skrevet 9. april 2003 Jeg kan bare svare for meg selv, men kan iallefall si at jeg ikke har drømt om noe "prinsessebryllup" med monogrammer på serviettene, storband og glitter og stas....Men jeg har derimot drømt om et stort bryllup! Noe vi skal ha... Jeg hadde aldri kunnet gifte med borgelig, for det er ikke meg, og heldigvis har jeg en mann som er enig i det. Vi skal ha en helt enkel sermoni i kirken som tar ca 30 minutter. Deretter blir det 50 gjester til en enkel middag, og 100 gjester til festen. Vi gjør det meste selv, fordi jeg liker å bruke fantasien og å lage ting. Baker til og med kaken i 3 etasjer selv....Vi får det akkurat sånn som vi vil ha det - selv om det er litt mer jobb. Vi har rett og slett bestemt oss for å ha et enkelt, men stilig bryllup. Ingen "prinsessefakter" her nei Og vi legger spesielt vekt på en ting: Det skal være nøye planlagt, og skal ikke gi rom for masse dødtid.
Soul Skrevet 9. april 2003 #14 Skrevet 9. april 2003 Her må jeg si at Minnie har et poeng, tror det er mange som møter visse forventninger fra venner og familie om en stor fest hvor de får være med...det gjør i hvertfall min kjære og jeg. Har tilogmed opplevet at flere har kommet bort til meg og nærmest invitert seg selv... Vi hadde opprinnelig ønske om et lite intimt bryllup men har skjønt at dette er noe som betyr mye for de rundt oss å få være med på...og da blir bryllupet nødvendigvis større. Dessuten er det viktig for meg personlig å bli viet av en pastor/prest, dette er ikke fordi jeg drømmer om å skride inn i kirka som en prinsesse.. :o Men om enkelte drømmer om dette så la dem da få lov ? Tror ikke det nødvendigvis betyr at man ikke tar ekteskapet seriøst.
'Lilly' Skrevet 9. april 2003 #15 Skrevet 9. april 2003 Jeg har aldri vært "opphengt" i bryllup før jeg og min kjære bestemte oss for å gifte oss. Vi er begge veldig enige i - og har alltid vært enige i - hvordan vi vil ha det, og selv om det er jeg som ferdes inne på "kvinnesidene" (noe som kanskje ikke er så rart ), er min kjære like opptatt av det som meg. Vi er dog nøkterne, og føler at det viktigste for oss er Å BLI GIFT!!! Festen blir en hyggelig markering og feiring. Vi gleder oss stort begge to!! Vi skal også ha det veldig enkelt, og verken jeg eller han er noe særlig glad i å "stå i sentrum" en hel dag, men det skal vi nok takle!
meta Skrevet 9. april 2003 #16 Skrevet 9. april 2003 Det går jo begge veier det der.. Min kommende svigerinne vil helst ha et "bittelite" bryllup, mens mannen hennes (altså broren til min forlovede)vil ha et stort bryllup med alle vennene og familien.. Jeg er enig med 14062003: Vi planlegger dagen nøye sånn at vi slipper å irritere oss på selve dagen. Det har ikke noe med prinsessefakter å gjøre, men rett og slett et ønske om at alt skal gå på skinner og at alle gjestene skal kose seg mest mulig. Dessuten er det første gang vi har arrangert fest for 50 mennesker og vi føler presset for at det skal bli vellykket.. Kanskje mest jeg fordi samboeren min er litt sånn "alt ordner seg uansett". Men vi er begge enige i typen bryllup. Vi har valgt kirke og selskapslokale sammen og er enige om alle de store linjene. Detaljene har falt på meg for jeg syns detaljene er viktige, det gjør ikke han. Men stor kjole skal jeg ha og jeg gleder meg til å ta den på når vår store dag kommer. Diamantring har vi ikke råd til, så det får bli en annen gang om han får lyst til å gi meg en. Det betyr ikke noe allikevel. Som jeg har sagt før når det har kommet sånne kritiske innlegg, så er dette et diskusjonsforum der de fleste forsøker å få hjelp til sånne detaljer som menn kanskje ikke syns er så viktige, men som allikevel har litt betydning for oss. Det vi skriver her inne er jo bare en bitteliten del av livene våre. Dette er ikke forumet for forhold og samliv, det finnes det et annet forum for. For meg er det greit å snakke om "overflatiske" ting som bryllupsforberedelser her inne, men dypere ting som forhold og sånt, vil jeg heller snakke med nære venner om..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå