sEnsAtion Skrevet 29. oktober 2007 #21 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har aldri kranglet før på nettet og forstår ikke at det er mulig. Dersom noen er drittunger, skygger jeg bare banen. Det er ok at debatter blir lidenskapelige og at man kan bruke litt humor og sette ting på spissen hvis man blir provosert, men så lenge det skjer innenfor saklige rammer. Så fort det blir sånn ”hæhæhæ, hold kjeft’a kukken”, osv, så trekker jeg meg stille og rolig vekk eller fortsetter å forholde meg til de seriøse deltagerne.
Jens Skrevet 29. oktober 2007 #22 Skrevet 29. oktober 2007 For å være helt ærlig er det jo litt gøy å krangle litt også, og jeg syns det er ganske gøy å irritere folk her inne, særlig gjester og må innrømme at jeg ofte syns det er morsommere enn å begi meg ut på lange diskusjoner.... Men, er det noe konkret jeg lurer på, så formulerer jeg det så saklig jeg kan, og får da også alltid gode svar som hjelper meg.
Far til 2 Skrevet 29. oktober 2007 #23 Skrevet 29. oktober 2007 jeg har lagt inn provoserende innlegg og tråder, og har ingen problem med at andre er uenige i det jeg sier, såpass må jeg tåle, jeg må å skjønne at det blir diskutert og at folk sier de er uenige, det er jo også det jeg vil, åpne for en KONSTRUKTIV diskusjon men jeg fatter ikke at en uenighet, fører til at jeg blir rakka ned på som person, For det har skjedd flere ganger, eller at andre blir det. det er patetisk. jeg rakker ikke ned på noen som person fordi jeg er uenig. man må kunne forvente en viss folkeskikk?? lurer på hva som skjer oppi hodene på disse menneskene til vanlig. Å legge inn provoserende innlegg tror jeg kan være en helt OK måte for å få engasjert folk. Om det blir for "snilt" eller "tamt" blir det jo ingen diskusjon :kaffe: Jeg synes du har vært VELDIG snill med dine innlegg jeg. Om noen regnes som provokatør i dette forumet må det være meg (ihvertfall ovenfor enkelte av mine meningsmotstandere) :-D . Og jeg "diskuterer" ikke altid for å få gjennomslag. Jeg SLOSS :slåss: (som om jeg var en 8-år gammel gutt). Men som du sier i noen av dine innlegg forsøker de fleste av oss å unngå personangrep. Også jeg har gjort mine overtramp ettersom grensene mellom personangrep og meningsutveksling kan være ganske liten (spesielt om en er veldig engasjert ). Men når de en diskuterer med KUN går til angrep på en som person vitner det om manglende sosiale antenner. Likevel kommer dette til å skje igjen, og jeg mener en til tider må vaære ganske hardhudet i et forum som dette. Det finnes enkelte som ikke uttaler seg direkte diplomatisk/politisk, noe som kan være medvirkende til at noen tar utsagn opp i værste mening. Men om det ikke blir en ensidig nedrakking av den andre personen tror jeg de fleste lar slike hendelser skli gjennom.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #25 Skrevet 29. oktober 2007 Å legge inn provoserende innlegg tror jeg kan være en helt OK måte for å få engasjert folk. Om det blir for "snilt" eller "tamt" blir det jo ingen diskusjon :kaffe: Jeg synes du har vært VELDIG snill med dine innlegg jeg. Om noen regnes som provokatør i dette forumet må det være meg (ihvertfall ovenfor enkelte av mine meningsmotstandere) :-D . Og jeg "diskuterer" ikke altid for å få gjennomslag. Jeg SLOSS :slåss: (som om jeg var en 8-år gammel gutt). Men som du sier i noen av dine innlegg forsøker de fleste av oss å unngå personangrep. Også jeg har gjort mine overtramp ettersom grensene mellom personangrep og meningsutveksling kan være ganske liten (spesielt om en er veldig engasjert ). Men når de en diskuterer med KUN går til angrep på en som person vitner det om manglende sosiale antenner. Likevel kommer dette til å skje igjen, og jeg mener en til tider må vaære ganske hardhudet i et forum som dette. Det finnes enkelte som ikke uttaler seg direkte diplomatisk/politisk, noe som kan være medvirkende til at noen tar utsagn opp i værste mening. Men om det ikke blir en ensidig nedrakking av den andre personen tror jeg de fleste lar slike hendelser skli gjennom. takk for det. prøver å ikke gå på privat i hvertfall. sevfølgelig blir man engasjert, enig med deg i det, selvom jeg ikke kjenner meg igjen i 8åringen din heheheh men du har et poeng, et godt et og. som jeg tror mange er enig i , deriblandt meg
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #26 Skrevet 29. oktober 2007 kjære lizzie. jeg forstår din frustrasjon. og derfor denne tråden er her. gi blanke f..... i de som føler seg støtt av det. Jeg setter pris på det du har å komme med
Lizzee Skrevet 29. oktober 2007 #27 Skrevet 29. oktober 2007 kjære lizzie. jeg forstår din frustrasjon. og derfor denne tråden er her. gi blanke f..... i de som føler seg støtt av det. Jeg setter pris på det du har å komme med Takk i like måte Jannamor. Setter pris på dine meninger og innlegg jeg også! Ser det har blitt ryddet litt her nå. Og det er egentlig bare fint! Det er blitt ryddet i den "Angrer på barn" tråden også. Takk til moderator for det!
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #28 Skrevet 29. oktober 2007 Mitt innlegg er mot min vilje blitt, flyttet og plassert her. dette innlegget var ment som en kommentar og tankevekker til kverulanter og kranglefanter i barn og familieforumet. Dette ble ikke godtatt, og dermed flyttet. er sint og j.... irritert. ville jeg ha et innlegg i dette forumet hadde jeg lagt det her. vet at det kan gagne andre, her, men ikke i min intensjon denne gangen. håper dere selvopptatte idiotene som flyttet innlegget er fonøyde og får seg en god natt søvn, og kan slutte og overbevise meg om at dere har rett. dere har fått viljen deres i hvertfall ikke noe poeng, med ytringsfirhet. for det må være innen temaer må vite, og hvis andre kan tolke det et annet sted må det flyttes. Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler om personangrep. vimse-admin. ok moderator, så nå jeg legger opp til en kostruktiv debatt om personangrep flytter dere den, slik at den ikke lengre er aktuell fordi som driver mest med det og når jeg blir irritert over behandlingen dere gir meg og sier moderators navn og f... of så er det personangrep. j..... interessant
Mette Skrevet 29. oktober 2007 #29 Skrevet 29. oktober 2007 I reglene til Kvinneguiden står det: Tråder som passer bedre i et annet forum, flyttes. Dette fordi brukeren da har større sjanse til å få svar. Denne tråden hadde blitt flyttet uansett om den var blitt lagt inn på ris og ros eller ei, da den ikke hørte hjemme på barn og familie. Vi har regler og de gjelder for alle og moderatorene er med på å holde forumet oversiktelig og ryddig, de gjør jobben sin når de flytter feilplasserte tråder. Jeg ber deg om å respektere kvinneguidens regleverk.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #30 Skrevet 29. oktober 2007 I reglene til Kvinneguiden står det: Tråder som passer bedre i et annet forum, flyttes. Dette fordi brukeren da har større sjanse til å få svar. Denne tråden hadde blitt flyttet uansett om den var blitt lagt inn på ris og ros eller ei, da den ikke hørte hjemme på barn og familie. Vi har regler og de gjelder for alle og moderatorene er med på å holde forumet oversiktelig og ryddig, de gjør jobben sin når de flytter feilplasserte tråder. Jeg ber deg om å respektere kvinneguidens regleverk. jeg repekterer det! så absolutt. men vil også bli repektert når jeg sier jeg er uenig, og det blir jeg ikke. jeg har forandret dette innlegget, fordi jeg ikke vil ha det her, så dere flytter og jeg forandrer, sånn får det heller være. hvis ikke det er mulighet for å slette det? jeg burde vel selv få bestemme om det skal eksistere, når dere flytter det? jeg vil virkelig ikke ha dette innlegget her, så hadde satt pris på om du eller noen annen kunne fjerne det. så skal jeg prøve og sikte emnene mine rettere inn mot der jeg poster de i fremtiden takk
Mette Skrevet 29. oktober 2007 #31 Skrevet 29. oktober 2007 Vi sletter ikke tråder på oppfordring og at du ikke er enig respekterer jeg, men regler er til for å følges. Forumet er delt opp i forskjellige tema og ønsker å nå andre brukere på en eller annen måte er personlige meldinger en fin plass hvis man ønsker å diskutere på generelt grunnlag er generelle en fin plass uavhengig av hvilket forum man har opplevd ting i. Det har alltid fungert utmerket og stort sett leser de fleste brukerne i hele forumet ikke bare i en gruppe.
Gjest Helen Parr Skrevet 30. oktober 2007 #32 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg synes du burde gå i deg selv, jannamor. Tonen i de siste innleggene dine er ikke et hakk bedre enn de du kritiserer gjester for. Jeg er helt enig med avgjørelsen om å flytte tråden. At du mener reglene ikke gjelder for deg, synes jeg også er litt merkelig.
Gjest Brunhilde unplugged Skrevet 30. oktober 2007 #33 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg synes du burde gå i deg selv, jannamor. Tonen i de siste innleggene dine er ikke et hakk bedre enn de du kritiserer gjester for. Jeg er helt enig med avgjørelsen om å flytte tråden. At du mener reglene ikke gjelder for deg, synes jeg også er litt merkelig. Jeg er helt enig med deg, noe jeg vel også har nevnt i tråden på ris og ros.
Gjest Helen Parr Skrevet 30. oktober 2007 #34 Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Dessuten har du endret åpningsinnlegget ditt, og det synes jeg er utrolig dårlig nettikette. Hva med de som har skrevet "enig" under det endrede innlegget ditt? Neppe noe jeg hadde lyst skulle blitt stående iallefall. Jeg synes det er enkelte uskrevne regler man bør holde seg til, og endring av åpningsinnlegg er en av disse. Hvis man er uenig med meg må dere gjerne si fra. Endret 30. oktober 2007 av Helen Parr
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 30. oktober 2007 #35 Skrevet 30. oktober 2007 Oi, her er det mye jeg ikke har fått med meg siden jeg svarte i går formiddag. Håper du har fått lufta ut litt gruff nå jannemor og får det bedre idag.
jannamor Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #36 Skrevet 30. oktober 2007 Dessuten har du endret åpningsinnlegget ditt, og det synes jeg er utrolig dårlig nettikette. Hva med de som har skrevet "enig" under det endrede innlegget ditt? Neppe noe jeg hadde lyst skulle blitt stående iallefall. Jeg synes det er enkelte uskrevne regler man bør holde seg til, og endring av åpningsinnlegg er en av disse. Hvis man er uenig med meg må dere gjerne si fra. Jeg skjønner at, du er uenig. Jeg ser poenget deres i ha dette innlegget et annet sted enn barn og familie, men jeg har skrevet det myntet på barn og familie, det var med de jeg ville diskutere det, ikke generellt. jeg vil ikke stå som ts, akkurat nå i hvertfall på dette temaet i et annet forum, for det kan komme opp mye jeg ikke har kontroll på og liker å ha kontroll over mine egne tråder. føler det er usikkert og utleverende på meg som person om dette skal være et generellt tema som jeg ikke står bak. Dette er noe som kan gi meg mye pepper, og det vil jeg ikke stå for når det ikke er myntet på det forumet det er i, og av meg skrevet mot noen spesielle, og ikke generellt. så feig er jeg. Da får jeg heller starte et nytt generellt et, eller noen andre, med en tråd som er skrevet med tanke på generellt grunnlag Jeg føler at ingen av dere respekterer at jeg er uenig, og det forstår jeg ikke. >Jeg respekterer at dere mener noe annet enn meg, og vil ha det flyttet, (og fått viljen deres) men ingen av dere respekterer at jeg er uenig. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke bare kan være enig med meg i å være uenig om dette, men fortsette å "presse" meg til å være enig med dere. Det er i hvertfall sånn det føles. Jeg skjønner reglene, spesiellt hvis jeg ikke hadde tenkt over hvor jeg plasserte det i utgpnkt.og jeg respekterer de, hadde det vært et generellt ts som ble flyttet hadde det og vært ok. Jeg skjønner at de har flyttet det, men for meg er tråden basert på feil grunnlag i forhold til hvor den nå er, så jeg vil ikke og tør ikke står for førsteinnlegget her, fordi det er personlig myntet. og det vil ikke jeg måtte svare i hvert eneste innlegg som evt kritiserer meg. jeg har bedt om å få hele slettet og beklager på vegne av de som jeg sårer eller noe ved å fjerne ts. men når jeg ikke føler at NOEN kan respektere at jeg er uenig, (sier ikke at jeg skal få vilja mi på å ha det hvor jeg vil, eller at jeg har rett heller) så må jeg "beskytte" meg selv. Det hjelper tydligvis ikke, for dere fortsetter, å be meg skjønne osv osv. det er ET innlegg dette gjelder, og må ikke jeg selv få kunne bestemme?? har jeg i noen av mine andre innlegg latt være å respektere reglene...
Brunhilde Skrevet 30. oktober 2007 #37 Skrevet 30. oktober 2007 Det hjelper tydligvis ikke, for dere fortsetter, å be meg skjønne osv osv. det er ET innlegg dette gjelder, og må ikke jeg selv få kunne bestemme?? har jeg i noen av mine andre innlegg latt være å respektere reglene... Nei, du må ikke selv få bestemme fordi KG er styrt av regler. Det må du, jeg og alle de andre brukerne her inne forholde seg til. Jeg har opplevd å få innlegg både flyttet og slettet, og selv om jeg nok kan bli litt irritert når det skjer, så ser jeg at det er en grunn til at det skjedde, nemlig at jeg enten har feilpostet eller at jeg har brutt en regel. Om du har brutt regler med språket ditt i denne og tråden på ris og ros hvor gjest foreslår at den opprinnelige tråden flyttes vet du vel selv. Jeg vet at jeg har reagert kraftig på språket ditt, dårlig kamuflerte banneord er ikke spesielt hyggelig å lese for noen.
jannamor Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #38 Skrevet 30. oktober 2007 Nei, du må ikke selv få bestemme fordi KG er styrt av regler. Det må du, jeg og alle de andre brukerne her inne forholde seg til. Jeg har opplevd å få innlegg både flyttet og slettet, og selv om jeg nok kan bli litt irritert når det skjer, så ser jeg at det er en grunn til at det skjedde, nemlig at jeg enten har feilpostet eller at jeg har brutt en regel. Om du har brutt regler med språket ditt i denne og tråden på ris og ros hvor gjest foreslår at den opprinnelige tråden flyttes vet du vel selv. Jeg vet at jeg har reagert kraftig på språket ditt, dårlig kamuflerte banneord er ikke spesielt hyggelig å lese for noen. Ja tilslutt ble jeg ganske over grensen irritert og tok det utover deg og du vet hvem men banneord, det beklager jeg, men føler meg tråkka på som person. Det var ikke meningen og såre deg, Og det beklager jeg, håper du kan tilgi meg, men når man føler seg presset opp i et hjørne, blit man etterhvert lite konstruktiv (her skulle det vært et hvitt flagg, men fant det ikke) Jeg forstår at det har blitt flyttet og som sagt respekterer jeg reglene, men jeg vil da ikke ha det i dette forumet, fordi ts er ikke skrevet i generellt øyemed. og da blir det i mine øyne feil, jeg vil ikke stå for kritikk som jeg ikke har myntet på generelt forum, hvis du skjønner? det skal så innmari lite til, før man misforståt og tror at mange som hadde lest den ts ville misforstått når innlegget da ikke kan bli slettet, hva skal jeg gjøre da? jo jeg prøver fortvilt og legge denne tråden dø. for da heller på et senere tidspunkt starte en generell tråd på dette temaet, som gir riktig forutsetninger for en konstruktiv debatt. og det er mitt valg. uansett. Håper virkelig ingen mener at jeg skal ta kritikk som er myntet mor et spesiellt forum fra de som ikke aner hvorfor jeg skrev det i utgpnkt? Det vil i hvertfall ikke jeg være med på
Gjest Bellatrix Skrevet 30. oktober 2007 #39 Skrevet 30. oktober 2007 når innlegget da ikke kan bli slettet, hva skal jeg gjøre da? jo jeg prøver fortvilt og legge denne tråden dø. Den beste måten å legge en tråd død på er å la være å skrive i den. Håper virkelig ingen mener at jeg skal ta kritikk som er myntet mor et spesiellt forum fra de som ikke aner hvorfor jeg skrev det i utgpnkt? Det vil i hvertfall ikke jeg være med på Hvorfor er det så ille å ta en generell debatt om noe som gjelder hele forumet?
Vilya Skrevet 30. oktober 2007 #40 Skrevet 30. oktober 2007 jeg vil ikke stå som ts, akkurat nå i hvertfall på dette temaet i et annet forum, for det kan komme opp mye jeg ikke har kontroll på og liker å ha kontroll over mine egne tråder. Forumregel nr 1: I samme øyeblikk som en person leser innlegget ditt, har du mistet kontrollen på det. Når det gjelder flytting av tråden er jeg enig i avgjørelsen. Jeg skjønner, forstår og respekterer at du starta en tråd om kommunikasjon og omgangsformer i ett av mange underforum på KG, men temaet er allmenngyldig. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært på KG, men for oss som har vært her en stund er flyttingen antakelig mer logisk enn for en nybegynner. Problemstillingene du tok opp i ditt opprinnelige innlegg er nemlig ikke enestående for Barn og Familie-forumet. Tvert imot finner du fenomenet over alt på KG. Formen varierer, men problemet er det samme.
Fremhevede innlegg