jannamor Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Mitt innlegg er mot min vilje blitt, flyttet og plassert her. dette innlegget var ment som en kommentar og tankevekker til kverulanter og kranglefanter i barn og familieforumet. Dette ble ikke godtatt, og dermed flyttet. er sint og j.... irritert. ville jeg ha et innlegg i dette forumet hadde jeg lagt det her. vet at det kan gagne andre, her, men ikke i min intensjon denne gangen. håper dere selvopptatte idiotene som flyttet innlegget er fonøyde og får seg en god natt søvn, og kan slutte og overbevise meg om at dere har rett. dere har fått viljen deres i hvertfall ikke noe poeng, med ytringsfirhet. for det må være innen temaer må vite, og hvis andre kan tolke det et annet sted må det flyttes. Innlegg redigert, se Kvinneguidens regler om personangrep. vimse-admin. ok moderator, så nå jeg legger opp til en kostruktiv debatt om personangrep flytter dere den, slik at den ikke lengre er aktuell for de som driver mest med det og plager meg og andre privat. og når jeg blir irritert over behandlingen dere gir meg og sier moderators navn og f... of så er det personangrep. j..... interessant Endret 29. oktober 2007 av jannamor
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Mange som krangler her ja, men slik er vel de fleste internett-fora, det er lettere å slenge ut kommentarer på nett en foran folk, pluss at det er vanskeligere å forstå hva folk skriver enn hva de sier, ift at det feks er vanskeligere å oppfatte sarkasme osv.
jannamor Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2007 Mange som krangler her ja, men slik er vel de fleste internett-fora, det er lettere å slenge ut kommentarer på nett en foran folk, pluss at det er vanskeligere å forstå hva folk skriver enn hva de sier, ift at det feks er vanskeligere å oppfatte sarkasme osv. så sant så sant. hvis folk er uenig, kan de fort si, det er feks skrivefeil i innlegget ditt, og så komme med en tirade om at folk som ikke kan skrive riktig er dumme. altså ting som ikke har noe med saken å gjøre. dette er ikke jobb søknader, det er chatting, man skriver når man er egasjert. nei gud. bare se på overhysteriske mødre feks. det er helt ville tilstander der.
Lizzee Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Er veldig enig med deg. Også er jeg noe irritert på "gjester" som bare slenger med leppa. Som har innlegg med bare en liten spydig setning og som konstruerer utfordrende spørsmål bare for å ville "ta deg" etterpå. Som aldri selv sier hva de mener, tenker eller deltar i diskusjonen, men som kun er ute etter å arrestere andres meninger. Og som du Jannamor sier, henger seg opp i en liten bisetning og kjører på for fullt for å få hauset opp stemningen mest mulig. Tydeligvis helt uten annen motivasjon enn å hisse på seg folk.
Gjest Emera Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 En forskjell på KG og verden er at her har vi ikke ansikter. Vi skriver "her inne," men det er jo ingen som er her inne. Derfor blir det lettere å gå til angrep, være spydig, nedlatende osv., som dere jo skriver over meg her også. Jeg tror også at det har lett for å bli misforståelser, da det ikke er enkelt å uttale seg utvetydig når man skriver. Dessuten sitter vi her foran våre PC-er i våre hjem, med alt vi representerer, og glemmer litt at de andre her ikke kan se mer enn det vi skriver. Alt det som ligger bak innleggene er det jo bare vi som vet. Og det de andre har med seg vil avgjøre hvordan de oppfatter våre innlegg. Av og til blir det stilt spørsmål om folk på KG oppfører seg likedan her som i livet ellers. Mange mener at ja, de gjør det. Og da har jeg enkelte ganger lurt på om noen av disse har venner i det hele tatt... Og så er det noen som er veldig opptatt av at KG er et diskusjonsforum. Og å diskutere betyr for dem å være brutalt ærlig, og ikke legge noe i mellom. Fra den kanten har jeg av og til sett uttalelser som "hvis du ikke tåler å diskutere kan du bare finne deg et annet sted." Andre foretrekker å diskutere mer vennlig, og trives ikke når det rasles med sabler rundt dem. KG er på et vis en veldig begrenset, liten verden. Her er alle personligheter og uttrykksmåter samlet, og da må det bli kræsj noen ganger. Jeg har perioder hvor jeg ikke orker å diskutere her. Da er jeg her kun for å lese, eller delta i koselige tråder. Sånn at jeg unngår hånlige kommentarer og spydigheter, for det orker jeg ikke akkurat da. For meg er det i hvertfall en løsning i de periodene. Når det gjelder gjester kontra faste brukere synes jeg ikke det er så stor forskjell. Faste brukere kan være like ubehagelige. Og noen av gjestene er nok bare utloggede faste brukere...
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg forstår din irritasjon, men samtidig så mener jeg at man ikke kan være for hårsår om man skal diskutere på nettfora. Kanskje man bør tenke nøye gjennom hvorvidt man ønsker å starte tråder om personlige problemer dersom man ikke tåler slemme kommentarer. Nå vet jeg ikke om alle de tilfellene du refererer til, men jeg har merket meg at flere kaller enkelte kommentarer for flisespikkeri og unødvendig kverulering, mens jeg egentlig har syntes at kommentarene har vært helt ok. Mange sier at de tåler at folk er uenige, men når det kommer til stykket, så ser jeg ofte at det er vanskelig. Når man starter en tråd mener jeg man må tåle at noen kan være uenige, også på måter man ikke før hadde tenkt på. En kritisk kommentar trenger ikke å bety at man mener vedkommende er en dårlig mor. Kanskje det er en selv som tolker kommentaren dit hen? Samtidig så mener jeg at folkeskikk også burde eksistere på nettet, og at man burde anstrenge seg for å formulere seg på en konstruktiv måte. Syns det er feigt å logge seg ut for å slenge fritt med leppa.
jannamor Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2007 jeg har lagt inn provoserende innlegg og tråder, og har ingen problem med at andre er uenige i det jeg sier, såpass må jeg tåle, jeg må å skjønne at det blir diskutert og at folk sier de er uenige, det er jo også det jeg vil, åpne for en KONSTRUKTIV diskusjon men jeg fatter ikke at en uenighet, fører til at jeg blir rakka ned på som person, For det har skjedd flere ganger, eller at andre blir det. det er patetisk. jeg rakker ikke ned på noen som person fordi jeg er uenig. man må kunne forvente en viss folkeskikk?? lurer på hva som skjer oppi hodene på disse menneskene til vanlig.
Lizzee Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Etter å ha lest i den tråden som handler om hysteriske mødre tror jeg at noen gjester bare skriver for tull. Bare fordi de synes det er gøy å provosere og erte på seg folk. De liker at andre blir provosert av at de er frekke og uhøflige. Tror vi bare skal la være å bite på jeg. Og etter den historien om gjesten (en annen gjest) som mener at et innlegg hun (kanskje ikke) hadde skrevet var skrevet av en annen så gidder jeg ikke forholde meg til slike gjester lenger. Hvis det er sant at noen andre også kalte seg "en annen gjest" og lot som om de var henne så tenker jeg at jaja... sånn går det kanskje når man er litt småfrekk og gjest. Man blir "tatt" av andre som er like frekke.... Ikke at jeg forsvarer det om det er tilfelle. Det ville bare ikke overraske meg. Samtidig ville jeg heller ikke blitt overrasket om det viste seg å være samme person hele tiden. En litt ny vri for å få oppmerksomhet....
jannamor Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2007 Etter å ha lest i den tråden som handler om hysteriske mødre tror jeg at noen gjester bare skriver for tull. Bare fordi de synes det er gøy å provosere og erte på seg folk. De liker at andre blir provosert av at de er frekke og uhøflige. Tror vi bare skal la være å bite på jeg. Og etter den historien om gjesten (en annen gjest) som mener at et innlegg hun (kanskje ikke) hadde skrevet var skrevet av en annen så gidder jeg ikke forholde meg til slike gjester lenger. Hvis det er sant at noen andre også kalte seg "en annen gjest" og lot som om de var henne så tenker jeg at jaja... sånn går det kanskje når man er litt småfrekk og gjest. Man blir "tatt" av andre som er like frekke.... Ikke at jeg forsvarer det om det er tilfelle. Det ville bare ikke overraske meg. Samtidig ville jeg heller ikke blitt overrasket om det viste seg å være samme person hele tiden. En litt ny vri for å få oppmerksomhet.... får faktisk lyst til å boikotte alle gjester... ikke så vanskelig å få seg et nick. så er man sikker på at ingen kødder med deg. dritt ass
Lizzee Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 får faktisk lyst til å boikotte alle gjester... ikke så vanskelig å få seg et nick. så er man sikker på at ingen kødder med deg. dritt ass Er ganske enig med deg. Men så vet jeg at i noen sensitive tråder så har folk litt behov for å være anonyme også... Jeg boikotter ihvertfall alle usaklige gjester fra nå av! Og spesielt de som bare driver å slenger inn kommentarer fra sidelinjen. Det var jo en stund at det kun var mulig for gjester å poste innlegg under "Samliv og relasjoner" og "Seksualitet". Pga. usakligheter i andre fora. Kanskje en ide å få det tilbake igjen? Men nå skal jeg logge meg av og få en god natts søvn. Vi snakkes! Natta!
jannamor Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. oktober 2007 Er ganske enig med deg. Men så vet jeg at i noen sensitive tråder så har folk litt behov for å være anonyme også... Jeg boikotter ihvertfall alle usaklige gjester fra nå av! Og spesielt de som bare driver å slenger inn kommentarer fra sidelinjen. Det var jo en stund at det kun var mulig for gjester å poste innlegg under "Samliv og relasjoner" og "Seksualitet". Pga. usakligheter i andre fora. Kanskje en ide å få det tilbake igjen? Men nå skal jeg logge meg av og få en god natts søvn. Vi snakkes! Natta! Det er ikke vanskeligere ennå ha to nick egentlig da. Jeg vurderer det faktisk, er endel ting jeg vil svare på som jeg ikke vil skal bli knyttet opp mot denne profilen, min vil alikevel ikke være gjest, så vurderer og få et "under dyna" nick hehehe er det dumt? hm herved boikotting av gjester for min del, i hvertfall de som kritiserer sove godt da
Gjest Nasevis unplugged Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er så enig, så enig. Her inne vet man aldri hvordan en tråd kan gå. Man kan få haugevis med gode råd, eller man kan bli sabla ned fordi man har valgt feil grønnfarge i gangen - hvoretter det spontestreks blir startet en tråd om at man naturligvis må ha hvit gang hvis man har noe som helst omløp i hodet. Det verste er at du kan ta f"#" på at det kommer noen og minner deg på dine "feil" et halvt år etterpå. Vi må nok huske på at mye kan misforstås over internett. Man kan ikke lese en brukers intensjoner gjennom et innlegg i et forum. Derfor kan det vel hende at endel ting blir tatt i verste mening selv om det overhodet ikke var ment slik i utgangspunktet. Selv om jeg sier at jeg ikke liker meg i Molde, betyr ikke det at jeg mener at enhver Moldenser er idiot. Samtidig må vi tåle at folk er uenige med en selv. Jeg synes noen er veldig kjappe til å skrike opp om personangrep - kanskje spesielt etter at de har fått svar som ikke stemmer overens med den meningen de selv har gjort seg opp. Starter man en tråd som heter "hva synes du om Peugeot 607?", så er det ikke personangrep dersom en person kommer og sier at han synes Peugeot bare lager drittbiler. Hadde han derimot sagt "f¤#" for en jæ"¤" idiot du er som vurderer Peugeot", ja så hadde det straks blitt noe annet. Jeg sier ikke at folk skal tåle alt de får slengt til seg, men enkelte spurter litt vel raskt over til Ris og Ros rommet. Gjester... Jepp, jeg ser helt klart fordelen med den funksjonen. Jeg har selv vært gjest i en periode før jeg registrerte meg, og jeg hadde nok ikke kommet til å registrere meg dersom jeg ikke kunne ha vært gjest en periode først. Jeg er ikke interessert i å ha et lass profiler rundt omkring på internett, så personlig synes jeg det er fint at man kan føle på tingenes tilstand før man velger om man skal registrere seg. Desverre er det noen som må misbruke den goden(er det ikke alltid slik?). Enkelte tråder virker som magneter på gjester som tydeligvis har en masse innestengt oppgulp de bare må få ut. Noen er bare ute etter å skape rabalder, andre er direkte ondskapsfulle(ref. en tråd som ble tatt opp igjen på Kropp og Helse for ikke så veldig lenge siden). Jeg skal ikke uttale meg om disse gjestene er gjester eller om de er utloggede brukere, men slik oppførsel ødelegger for de ordentlige gjestene som bidrar med en hel masse bra her inne. Det fører nok og til at faste brukere blir generelt skeptiske til gjester slik at endel(kanskje potensielt nye brukere) får litt i overkant kvasse svar til tider slik at vi kanskje mister et potensielt medlem. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Det er bare noen tanker jeg har gjort meg den siste tiden.
Bjørn-Tore Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Det er ikke vanskeligere ennå ha to nick egentlig da. Jeg vurderer det faktisk, er endel ting jeg vil svare på som jeg ikke vil skal bli knyttet opp mot denne profilen, min vil alikevel ikke være gjest, så vurderer og få et "under dyna" nick hehehe er det dumt? hm herved boikotting av gjester for min del, i hvertfall de som kritiserer sove godt da Da lar vi være å svare de som operer som gjester, og er usakelige... Enkelt og greit
Gjest Helen Parr Skrevet 29. oktober 2007 #14 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg synes det viktigere at man oppfører seg greit, enn at man skriver under fast nick. Det er veldig mange diskusjoner her inne, men jeg synes alt i alt det er ganske få som egentlig blir ødelagt av frekke og usaklige svar. Og når sant skal sies er frekke gjester like ille som frekke brukere. Fordelen med brukere er riktignok at man ofte vet hva man kan forvente seg av de ulike nickene, noen slenger mer med leppa enn andre. Når gjester svarer, aner man ikke hvem det er, og jeg velger tross alt å tro at de som svarer ubehagelig er et lite knippe mennesker som synes det er greit å spre om seg med edder og galle. Men det jeg har registrert er at jeg aldri har opplevd så mye usakligheter og ondskapsullheter fra nick, som fra gjester. At det kanskje er faste brukere som for anledningen har logget seg ut, for så være, det er i såfall både feigt og teit. En annen ulempe med gjesteskribenter, er at det er umulig å holde de fra hverandre. Av og til er det greit å kunne skille den ene fra den andre, og "gjest" er ikke alltid den samme som "gjest". Dette kan veldig lett løses med at man kaller seg det samme, hvertfall gjennom en hel debatt, ellers er det ikke alltid lett å holde tunga rett i munnen. Jeg synes kg er et bedre sted med gjester enn uten gjester. De som ødelegger er de som slenger med leppa enten de er registrerte eller uregistrerte.
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg synes det viktigere at man oppfører seg greit, enn at man skriver under fast nick. . Jeg drar nok alle litt over en kam her nå, for jeg har jo vært mest på barn og familie og gud for noe vanvittig mye usaklig dritt, og det som irriterer meg mest er fra gjester, hvorfor? fordi det er akkurat som du sier, man kjenner igjen et nick og kan nesten forvente seg hva som kommer, det er her som i rl, ikke alle man går like godt overens med. Men ja blir like irritert på alle som gjør som i ts, uansett nick eller ikke, og helt klart det finnes koselige gjester og, ikke det. feks over her.... hva i h.ø........ er poenget med det? en fillekommentar fra en gjest?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #16 Skrevet 29. oktober 2007 hm herved boikotting av gjester for min del, i hvertfall de som kritiserer sove godt da Javel? Og selv vurderer du et underdynanick for å kritisere andre? rar logikk du har. Og så skal du boikotte gjester på generelt grunnlag om du møter på gjester som er uenige med deg? Selv diktatorer sier ikke ting så direkte og dumt som det-.---
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 29. oktober 2007 Javel? Og selv vurderer du et underdynanick for å kritisere andre? rar logikk du har. Og så skal du boikotte gjester på generelt grunnlag om du møter på gjester som er uenige med deg? Selv diktatorer sier ikke ting så direkte og dumt som det-.--- ææææ nei?? vurderer et annet nick for å kunne svare på spørsmål, om ting jeg ikke vil ha forbunnet med denne profilen, tror ikke jeg skal ut å kritisere noen noe mer enn jeg gjør her fordet, for som du kanskje har skjønt så er jeg mot det? altså, personangrep. og ukonstruktive diskusjoner. den profilen skal, om jeg gjør det -brukes til å svare mer personlig, og private ting, jeg ikke vil ha knyttet opp her, ting jeg vil svare på men som jeg ikke tør, i fare for å bli hakka på å gjenkjent, nettopp pga slike som deg har ikke et annet nick, fordi, jeg føler at jeg går litt i mot meg selv, og det å stå for sine egne meninger, selvom jeg vil bruke det til mer ømfintelige områder. er i mot gjester ja, men ikke gjester i seg selv, mot de som ikke har ræv nok til å være uenig under et nick, slik at de kan kjennes igjen. eller de som går til personangrep, og de som DU!- som vrir sannheten til en tankerekke som de mener selv er veldig fornuftig. så ja sånne som deg kan jeg desverre ha meg frabedt. Og nei har ingenting i mot uenighet, jeg setter pris på uenighet, ville vel ikke lagt så tydelig opp til det over flere ts her hvis ikke??? og konstruktive diskusjoner, altså at folk bruker normal rl folkeskikk. men ikke at folk som ikke har argumenter, skaper de, eller går på personangrep. ble det noe klarere for deg, person mystisk??
jannamor Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 29. oktober 2007 Javel? Og selv vurderer du et underdynanick for å kritisere andre? NEI FOR Å KUNNE SNAKKE OM FØLSOMME TEMA UTEN Å BLI GJENKJENT I RL. FEKS rar logikk du har. Og så skal du boikotte gjester på generelt grunnlag NEI JEG SKAL BOIKOTTE GJESTER SOM IKKE OPPFØRER SEG D´SOM FOLK OG TAR OPP TING PÅ ORDENTLIGE MÅTER om du møter på gjester som er uenige med deg? UENIGHET ER BRA. LIKER DISKUSJONER, SLIK MAN KAN LÆRE MER, MEN MÅ VÆRE KONSTRUKTIVT Selv diktatorer sier ikke ting så direkte og dumt som det-.--- OG HVA ER DETTE?? EN IDIOTISK SLENGBEMERKNING FORDI DU TVINNER DIN EGEN TRÅD HELT UT AV SAMMENHENGEN??
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 29. oktober 2007 #19 Skrevet 29. oktober 2007 Det har skjedd at jeg har fått syrlige kommenaterer både fra andre gjester og fra faste brukere. Den aller beste måten å forholde seg til slikt er å overse disse kommentarene. La vær å gi respons på dem. (Kanskje ikke like enkelt når man har PMS).
Lizzee Skrevet 29. oktober 2007 #20 Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Her på KG kan man selv velge hvem man vil snakke med. Om en gjest (eller en pålogget bruker for den saks skyld) slenger med leppa, så kan jeg velge om jeg vil la meg provosere av det eller ei. Om gjesten synes det er dumt at jeg ikke vil svare eller ønsker å provosere meg ytterligere? Ja det får stå for gjestens regning. Det er ingen som nekter gjesten å skrive usaklige innlegg (så lenge det er innenfor Forum-reglene). Men gjesten må i så fall ikke bli så snurt over å ikke få respons eller at noen velger å snu ryggen til slike gjester. For det er det vi snakker om her. Det er sikkert mange gjester som svarer som de gjør fordi de misforstår. Og det er greit. Men når andre da prøver å rette opp misforståelsen og deretter blir møtt med en ny provoserende og spydig kommentar, ja da nytter det jo ikke. Det er nemlig ikke alle som er her for å krangle. Og noen gjester er her tydeligvis kun for å "krydre" tråder med spydigheter for å provosere til krangel og drittslenging. Man kan noen dager/kvelder se at det tydelig er samme gjest som går igjen i flere tråder med de samme slags kommentarene. Den type ting er det noen av oss som nå ikke vil være med på. Det er bortkastet energi å la seg provosere av dette og å svare tilbake. At noen ønsker å skrive under et annet nick for å kunne snakke mer fritt om private og intime ting er helt forståelig. Og noe helt annet enn å skrive under annet nick eller som gjest for å provosere til krangel. Endret 29. oktober 2007 av Lizzee
Fremhevede innlegg