Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har av og til litt problemer med å se hvilke klær som egentlig kler meg. Jeg er 162 cm, og har litt pæreform, altså legger jeg mer på meg på rumpe og lår enn på overkroppen. Bena mine er korte (ikke bare fordi jeg er lav, men proporsjonalt i forhold til kroppen), jeg har en liten overkropp, med normale bryster, og smal midje. Litt stor rumpe, brede hofter og kraftige lår (men som til gjengjeld er forholdsvis godt trente). Tipsene jeg har funnet blir litt motstridende, f.eks vil en med pæreform anbefales å ikke framheve midja med belter o.l, ettersom det gjør forskjellen på over- og underkropp enda større. Samtidig blir det jo alltid sagt at man må framheve det som er bra, og ettersom midja mi er smal og feminin, vil jeg jo helst ikke skjule den. Høyhælte sko er det eneste jeg vet sikkert at hjelper veldig på proposjonene, så det bruker jeg nesten daglig. Noen som kan hjelpe meg? Jeg er forøvrig 20 år, og liker en klassisk, men ungdommelig stil. Har ikke veldig peiling på mote.
Gjest hyggelig Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 A-formet, knelangt skjørt er flatterende til såkalt pærefasong:)
Gjest ts Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for tips, har et par sånne i skapet. Men de er litt for fine til hverdags, får kanskje lete etter noen som er litt mer anvendelige.
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2007 #5 Skrevet 29. oktober 2007 Takk for tips, men her også får jeg disse motstridende beskjedene som er så vanskelige å forholde seg til. Spørsmålet blir hva som er viktigst? Å skjule ulemper eller å framheve fordeler?
Gjest Epledama Skrevet 29. oktober 2007 #6 Skrevet 29. oktober 2007 A-formet, knelangt skjørt er flatterende til såkalt pærefasong:) Ikke knelangt når man har korte ben! Unngå alt som "klipper deg i to", som et knelangt skjørt. Skal du ha skjørt, ville jeg sagt helt langt eller helt kort. Når man er liten kan det være en fordel å kle seg i samme farge(-tone) på over- og underkroppen, det virker forlengende. Jeg syns du skal fremheve midjen, jeg har samme kroppsform som deg, men jeg har fordelen av mer enn ti år mer med å kle meg og 10 cm mer enn deg Høye hæler er en god idé, men da må du sørge for at buksene går minst ned til der hælen på skoen begynner. Hold deg unna bukser som er for lave i livet. Den moten som er på vei inn nå, med høyere bukseliv, er ypperlig for deg. Unngå derimot buksene som er like smale hele veien nedover, eller, enda verre, smalner nedover. Det beste for deg er bootcut, selv om det ikke er helt in nå, så lenge det ikke er for mye bredde nede, ser du ikke helt ut ut Kroppsnære/figursydde skjorter som du har de to øverste knappene åpne i, er ypperlig til din overkropp, dette bør du finne en del av i butikkene nå. Det var det jeg har tid til nå, lykke til!
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2007 #7 Skrevet 29. oktober 2007 Mye bra her, takk Du sier at buksene må gå ned til der hælen begynner, men hva med piratbukser? Jeg liker godt å gå med piratbukser (litt løse), av den typen som går bare litt under knærne, til høye sko, f.eks ankelstøvletter. Blir dette helt feil?
Gjest Epledama Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Mye bra her, takk Du sier at buksene må gå ned til der hælen begynner, men hva med piratbukser? Jeg liker godt å gå med piratbukser (litt løse), av den typen som går bare litt under knærne, til høye sko, f.eks ankelstøvletter. Blir dette helt feil? ...må gå minst ned til der hælen begynner - viktig! - kan godt gå nesten helt ned til bakken Piratbukser "kapper deg i to", men jeg skjønner at du liker å gå med dem. Bare hold deg unna ankelstøvlettene, de gjør at bena dine ser ekstra korte ut (kapper deg i to enda en gang...), disse bør du kun bruke inni bukser. Til piratbukser ville jeg holdt meg til samme regelen som skjørt, bruk sko uten ankelreimer og kanter som går for høyt (tenk på at det forkorter bena dine), det beste er sandaler og pumps med kanten lengst mulig ned. Pass på at piratbuksene ikke blir for løse, det beste til oss med litt rumpe og hofter, er en som sitter godt inntil uten å være trang. Kan godt skråne litt ut nederst. Ellers anbefaler jeg deg å søke litt på "What not to wear" (har gått program på tv og finnes minst én bok) med Trinny og Susannah. Se på hva Trinny går med og anbefaler til de med lignende kroppsbygning. La deg ikke lure av at hun er mye høyere enn deg, basisreglene er de samme (hun har smalt liv, små pupper, stor rumpe og relativt korte ben).
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Takk, skal tenkte på dette, men er så glad i ankelstøvlettene mine. Piratbuksene jeg bruker er ikke veldig løse, bare ikke helt åletrange. Hva med høye støvletter? Altså som går nesten opp til kneet.
Apple- Skrevet 29. oktober 2007 #10 Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Takk, skal tenkte på dette, men er så glad i ankelstøvlettene mine. Piratbuksene jeg bruker er ikke veldig løse, bare ikke helt åletrange. Hva med høye støvletter? Altså som går nesten opp til kneet. Sammen med piratbukser? Det syns jeg er fint, bare det ikke blir glippe mellom buksa og støvlettene. Endret 29. oktober 2007 av Apple-
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2007 #11 Skrevet 29. oktober 2007 Ja, tenkte både sammen med piratbukser og generelt.
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 30. oktober 2007 #12 Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Synes godt du kan bruke et knelangt, A-formet skjørt, hvis du passer på at det ikke er for mye utskrådd, og bruker høye støveletter og strømpebukser i samme farge. V-halsgensere som er figursydd er også fint til din figur, og innsvingte jakker som ikke er for lange. Et langt skjerf rundt halsen er med på å gi et forlenget inntrykk. Det er forsåvidt sant som Apple sier, at enkelte plagg "kutter" deg i to, men hvis du holder deg til samme farge på f.eks. skjørt, strømper og sko/støvletter, så kan du langt på vei dempe denne effekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå