Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil påstå at menn generelt sett har penere hud enn kvinner - er ikke dette et paradoks all den tid kvinner bruker enorme mengder tid og penger på å ta vare på huden sin, mens menn over det gjevne er relativt likegyldige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke min oppfatning, menn har generelt fetere og grovere hud en kvinner.. men dere får jo litt igjen for at barbering med høvel også funker som peeling..

Skrevet
ikke min oppfatning, menn har generelt fetere og grovere hud en kvinner.. men dere får jo litt igjen for at barbering med høvel også funker som peeling..

Kvinner får tidligere rynker enn menn, og er oftere plaget med kviser/urenheter enn menn - til tross for bruk av antirynkekrem, hudrensing, etc etc. Kan det tenkes at alt dette virker mot sin hensikt?

Skrevet

virker på meg at menn ofte har større problemer med kviser og urenheter enn kvinner, de har generelt fetere og grovere hud, det skyldes testosteron.. kvinner får nok rynker kjappere ja, vi har generelt tørrere hud enn menn...

snillmito kunne vel ikke tenke seg å utale seg om parfymer? få menn i denne tråden, morsom med et mannlig syn også :)

Skrevet

Det er vel mer genetisk og hormonelt betinget. Menn har grovere og tykkere hud enn kvinner, og ikke de store hormonsvingningene hver eneste måned.

Rynker har også mye med gener å gjøre, og selvsagt livsstil generelt, så det er vanskelig å vurdere om kremer og slikt har noen virkning siden alle kvinner også er forskjellige. Det man vet er at soling, røyking og lite fukt trigger rynkedannelsen, og det gjelder nok begge kjønn.

Skrevet

Det er da ikke rart i det hele tatt. Det er hormonellt betinget.

Hvorfor tror du at menn som doper seg får problemer med huden? Jo, fordi de får mindre mannlige kjønnshormoner...

Så sorry, du trekker aaaltfor raske slutninger på helt feil grunnlag.

Skrevet

hva tenker du på når du sier doper seg? hvis det der doping med anabole steroider fører det til en økning av testosteron ikke lavere nivå av mannligekjønnshormoner..

Skrevet
Det er da ikke rart i det hele tatt. Det er hormonellt betinget.

Hvorfor tror du at menn som doper seg får problemer med huden? Jo, fordi de får mindre mannlige kjønnshormoner...

Så sorry, du trekker aaaltfor raske slutninger på helt feil grunnlag.

Muligens. Får bare nesten litt dårlig samvittighet av min plettfrie hud det ikke ligger noe arbeid bak ;)

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Virkelig? Jeg har enda til gode å møte en mann over 20 som har penere hud enn meg selv.....Jeg er 37 år og bortimot rynkefri, og blir som regel tatt for å være 5-10 år yngre enn jeg faktisk er. Det stemmer at menn generelt får rynker senere enn kvinner, men det er fordi huden er tykkere og dermed mer motstandsdyktig mot ytre påvirkning som f.eks. tørker ut huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...