Gjest Audrey Horne Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Er det noen som har en enkel oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe? Jeg spiser ikke kjøtt så kraften må ikke være kjøttbasert.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg synes denne er god http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift14478.asp , og den kan lages uten søtpotet også - bruk f eks vanlig potet eller gulrøtter i stedet. Angående koketid ville jeg latt suppa koke totalt rundt 30 minutter av hensyn til smaken på tomatene. Denne suppa er litt sterk og skarp i smaken, ikke som posetomatsuppe med makaroni.
Gjest Eurydike Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Min fremgangsmåte, sånn omtrent: Surr 1 liten hakket løk, 1-2 fedd hvitløk og 1 chili i olivenolje. Tilsett 1 boks hakkede tomater, evnt 3-4 hakkede soltørkede tomater, en knvisodd sukker og 4-5 (?) dl grønnsakskraft/buljong. Gjerne også litt tørket oregano (eller ha i frisk basilikum mot slutten av koketiden). Kok 10-15 min, kjør glatt med stavmikser. Tilsett en god slump fløte (etter smak), varm opp til kokepunktet, smak til med salt og pepper.
Gjest Audrey Horne Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Takk for svar! Begge ser enkle ut, men siden jeg ikke har poteter i hus så prøver jeg Eurydikes i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå