Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om parfyme og stil, trenger jeg tips til klassiske parfymer, à la Chanel no 5, det vil si parfymer som har vært på markedet en stund. De trenger ikke nødvendigvis å være å få tak i på nærmeste Esthétique... Jeg er ganske klassisk i stilen generelt, så jeg tror jeg "bærer" tunge, klassiske parfymer bra. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med Le Classique fra Jean Paul Gaultier? Jeg elsker denne...

Den tror jeg faktisk jeg brukte for noen år siden! :) God parfyme, men jeg ble aldri helt "overbevist".

Skrevet

lanvin aprge(sikker ikke skrevet riktig) laget på 1920 tallet en gang, må til utlandet da for å få tak i den, eller internett.. deilig klassisk, men ikke spesielt tung.. og lite kjent i norge.. ellers er boucheron jaipur et forslag, men ikke spesielt tung, men veldig fin.. eller man har jo chanel da, coco chanel(den gamle, no 5, allure sensuell) donna karen chasmere mist, en stille, puddret duft, nydlig..

Skrevet

Pudret er bra! Cashmere Mist er notert.

Skrevet

Og Lanvin (fant ut at den heter Arpège) skal sjekkes ut på neste Frankrike-tur.

Skrevet (endret)

carsmire mist er utolig god, jeg prøvede både den og lanvin , etter å ha blitt tipset på KG:-)

Må også ha tyngere dufter, og likr chanel no5 og chanel coco , samt narciso rodriguez for her, Echo dandruff. En annen (som passer for begge kjønn,)er jean paul gaultier2.

Endret av Adina
Skrevet

jeg synes også tresor fra lancome er en klassisk og god duft....

Skrevet

Arpège får du på strawberrynet også.

Skrevet

genial tråd :) følger med her.. er det noen flere forslag tro? hvilken type stil mener dere man bør ha for å bruke disse parfymene? hva legger dere i klassisk stil? og synes dere man bør ha det for å bruke disse parfymene?

Skrevet

With love av Hilary Duff :) en moderne versjon av klassiske parfymer

Skrevet
genial tråd :) følger med her.. er det noen flere forslag tro? hvilken type stil mener dere man bør ha for å bruke disse parfymene? hva legger dere i klassisk stil? og synes dere man bør ha det for å bruke disse parfymene?

Jeg kjenner ikke alle duftene som er nevnt, men liker godt Cashmere Mist, som jeg riktignok ville karakterisert mer som lett enn spesielt klassisk, kanskje. Jeg tenker at en klassisk duft er nokså klar og ren, men ikke blomstereng (vet ikke, jeg liker godt Kenzo sine Flower, Summer, d'Ete og synes de er litt klassiske, men kanskje enklere og mer hverdagslige?)/tyggis; den kan også godt ha endel karakter (mer enn nevnte fra DKNY).

Med klassisk stil tenker jeg, uten å være kategorisk, i retning fransk feminin stil med rene linjer og snitt, kvalitetsmaterialer som ull, kasjmir, silke, hvitt, grått, sort, relativt nøytrale, klare eller dype samstemte farger (eller enkle konstraster) o.l. Det er sikkert endel som tenker at "typisk vestkantstil" også er klassisk, men jeg forbinder den stilen mer med sporty/skibakke. Men jeg synes ikke man nødvendigvis trenger å ha en slik klassisk stil for å bruke parfymene som er nevnt over - men noen av dem er kanskje mer ideelle for anledninger hvor man kler seg litt stilig framfor til jeans-hverdags eller på utringningshelvete-sjekke-glitter-fylla :) Det er i hvert fall min mening, tror jeg.

Uansett synes jeg det viktigste er at man kjenner man "kler" parfymen. og kjøper utfra hva man liker framfor hva andre kjøper. Det er mange parfymer som lukter kjempegodt på andre som aldri blir annet enn alkoholdunst eller hodepinefremkallere på meg, og jeg tror det er mulig å vurdere i den enkelte situasjon om den eller den parfymen passer om man er litt bevisst. Det kan kanskje også være lurt å lukte på endel ulike typer parfyme, noen tunge, andre lette, for å få et sammenlikningsgrunnlag?

Beklager rotete innlegg, dette var bare noen tanker fra en som egentlig ikke har så peiling (får liksom aldri testet mer enn en parfyme pr parfymeribesøk, og kjøper nesten aldri noe fordi duften bruker en time eller to på å utvikle seg, og da er jeg hjemme igjen :ler: )...

Skrevet
jeg synes også tresor fra lancome er en klassisk og god duft....

Signerer

Skrevet

Gucci! Den originale Eau De Parfum.

Klassisk - med særpreg.

Skrevet

Jeg ser det er nevnt endel nyere parfymer her. Gamle klassikere som fortsatt holder koken, er f.eks

Lanvin Arpège (ser flere her kjenner til den)

Chanel no 5, no 19 og Crisstalle(Coco også, selv om den er nyere)

YSL Rive Gauche og Y

Jean Patou Joy og 1000 (1000 er tung, men spennende)

Madame Rochas og Femme

Guerlain Shalimar, Mitsouko og L'Heure Bleue

Skrevet

Den nyeste fra Prada er vel for ny til å kalles en klassiker...men deilig duft og utrolig stillig og klassisk vintageinspirert flakong.

Skrevet

Jeg liker også Tresor, har aldri hatt den, men vurderer å kjøpe den neste gang jeg er innom taxfree.

Gjest Gjest_Flower_*
Skrevet

Jeg liker også Chanel nr 5, men favoritten blant Chanel parfymer er Coco. Ellers er favoritten Diors Dolce Vita og Dioressence. Vil du lese mer om hvordan disse parfymene og andre er komponert, se www.ozmos.com

Skrevet

Jeg definerer meg selv som en klassisk person, og bruker Atracction fra Lancôme eller Bright Crystal fra Versace.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...