Gå til innhold

Laseroperasjon av øynene

Fremhevede innlegg

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Takk for link du over meg ;)

har noen spørsmål jeg..

hvilken styrke hadde du på synet før opperasjonen?

er synet perfekt nå?

pris? :P

Endret av Sandbekken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jobber selv på klinikk som tilbyr Lasik metoden, kirurgen vår er fra Sverige og han er kjempe flink! Det jeg håper du/dere undersøker litt er hvordan det er med re-operasjoner og oppfølging. Viktig at dere blir godt tatt imot. Kanskje ikke prisen skal være det første dere tenker over, eller hvor mye en klinikk markedsfører seg. Tenk heller på at du ønsker å være i gode hender før, under og etter.

Noen klinikker opererer for å gjøre det, andre fordi de ønsker fornøyde kunder. Lykke til!!

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for link du over meg ;)

har noen spørsmål jeg..

hvilken styrke hadde du på synet før opperasjonen?

er synet perfekt nå?

pris? :P

Jeg husker ikke helt nøyaktig styrken, men den var på rundt -4, i tillegg til veldig skjeve hornhinner. Synet mitt er i dag perfekt. Faktisk husker jeg da jeg var på kontroll et halvt års tid etter operasjonen så sa legen at synet mitt var blitt så 100% perfekt at det var bedre enn det synet briller/linser kunne gi meg før operasjonen. Det er sånn jeg føler det selv også.

Jeg opererte ett øye om gangen, og hadde kun mindre ubehag etterpå, som tørre og såre øyne. I samme øyeblikk som jeg reiste meg av "operasjonsstolen" merket jeg tydelig at synet var kraftig forbedret. Det tok et par dager (husker ikke nøyaktig, det er ei stund sia nå) før synet var kanskje 95 % eller bedre. Bra nok til at jeg ikke merket i hverdagen at synet var dårligere enn jeg var vant til. Det var kun på synstester at det kom fram at synet ikke var helt der det skulle ennå. Så tok det 3-4 måneder før synet mitt hadde stabilisert seg og kunne bli kalt perfekt.

Jeg har vært veldig fornøyd, og følte at jeg ble godt fulgt opp i et år etter operasjonen. :)

Gjest Sandbekken
Skrevet
Jeg husker ikke helt nøyaktig styrken, men den var på rundt -4, i tillegg til veldig skjeve hornhinner. Synet mitt er i dag perfekt. Faktisk husker jeg da jeg var på kontroll et halvt års tid etter operasjonen så sa legen at synet mitt var blitt så 100% perfekt at det var bedre enn det synet briller/linser kunne gi meg før operasjonen. Det er sånn jeg føler det selv også.

Jeg opererte ett øye om gangen, og hadde kun mindre ubehag etterpå, som tørre og såre øyne. I samme øyeblikk som jeg reiste meg av "operasjonsstolen" merket jeg tydelig at synet var kraftig forbedret. Det tok et par dager (husker ikke nøyaktig, det er ei stund sia nå) før synet var kanskje 95 % eller bedre. Bra nok til at jeg ikke merket i hverdagen at synet var dårligere enn jeg var vant til. Det var kun på synstester at det kom fram at synet ikke var helt der det skulle ennå. Så tok det 3-4 måneder før synet mitt hadde stabilisert seg og kunne bli kalt perfekt.

Jeg har vært veldig fornøyd, og følte at jeg ble godt fulgt opp i et år etter operasjonen. :)

Så bra da :)

Jeg har lest så mange skrekkhistorier ang slike opperasjoner at jeg egentlig er litt skremt.. Godt å høre noen som er fornøyde også! Jeg spurte opptikkeren min for noen dager siden om det var lurt av meg å ta en slik opperasjon, da sa han at man ikke oppererte folk med så skjeive hornhinner og dårlig syn som det jeg har!!

Jeg har +8 og så skjev hornhinne det går an å ha.. er alt håp ute da?

Bare jeg får opperert slik at jeg kan bruke vanlige linser er jeg fornøyd...

Skrevet
Så bra da :)

Jeg har lest så mange skrekkhistorier ang slike opperasjoner at jeg egentlig er litt skremt.. Godt å høre noen som er fornøyde også! Jeg spurte opptikkeren min for noen dager siden om det var lurt av meg å ta en slik opperasjon, da sa han at man ikke oppererte folk med så skjeive hornhinner og dårlig syn som det jeg har!!

Jeg har +8 og så skjev hornhinne det går an å ha.. er alt håp ute da?

Bare jeg får opperert slik at jeg kan bruke vanlige linser er jeg fornøyd...

¨

Foreslår at du ringer en klinikk å hører jeg. Kanskje kommer du ikke heeelt i mål og får supermann-syn, men om ditt eget mål er å bare kunne se litt bedre så kan jeg ikke forstå at det skulle være ett problem:) Det som kan være en "issue" er tykkelsen på hornhinnen din. (når det er snakk om Lasik metoden)

Ikke alle optikere kan og vet tilstrekkelig til å kunne gi deg gode nok råd. Ring rundt og forhør deg:) Lykke til!

Gjest Sandbekken
Skrevet
¨

Foreslår at du ringer en klinikk å hører jeg. Kanskje kommer du ikke heeelt i mål og får supermann-syn, men om ditt eget mål er å bare kunne se litt bedre så kan jeg ikke forstå at det skulle være ett problem:) Det som kan være en "issue" er tykkelsen på hornhinnen din. (når det er snakk om Lasik metoden)

Ikke alle optikere kan og vet tilstrekkelig til å kunne gi deg gode nok råd. Ring rundt og forhør deg:) Lykke til!

Tusen takk for supert svar! jeg hadde begynt å tro det var helt umulig for meg jeg.. :)

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg skal undergå enn slik operasjon på den nye Vårda klinikken i Oslo om en uke. Husker du navnet på øyelegen som behandlet deg?

Hei. Jeg skal mest sannsynlig ha denne operasjonen snart, hvordan gikk det? Jeg skal ta den i Oslo og lurer på om du var fornøyd med oppfølgningen osv..? Vet det er en gammel tråd, men håper på svar likevel :P

Skrevet

Jeg anbefaler Memira (Oslo, Trondheim, Tromsø). Opererte øynene med ICL-metoden for litt over ett år siden. Da hadde jeg -7 på begge øyne. Var litt plaget med lyssensitivitet og dårlig mørkesyn et par måneder, men hadde perfekt syn fra omtrent dag to, og har enda perfekt syn idag.

Fordelene med ICL-metoden er at risikoen for tørre og såre øyne et ubetydelig sammenlignet med laser, og at ICL er reversibelt (!). Det settes inn ekstra linser inni øynene, som kan tas ut om det noensinne skulle være behov for det.

Jeg opererte begge øynene på en gang (heldigvis for det, operasjonen var svært ubehagelig, til tross for at det ikke var vondt i det hele tatt - les: øyedråper som utvider pupillene kraftig, og en svær jævla lyskaster inn i øynene et helt kvarter uten mulighet for å blunke :P ). Måtte unngå basseng o.l. og holdt meg unna jobb noen dager, for å minimere risikoen for infeksjon i såret. Deretter var alt perfekt. :) Fikk god oppfølging etterpå, gratis etterkontroller så ofte jeg ønsket i ett år, inkludert gratis øyedråper. Hos meg var det imidlertid ingen ting å klage på, så oppfølgingen begrenset seg naturlig.

Skrevet

Vi (mannen min) har også god erfaring med Memira, som har klinikker flere plasser enn bare Oslo, Trondheim og Tromsø - vi bor f.eks i Bergen.

Gjest grethe87
Skrevet

`noen som vet om flere klinikker i sverige? noen nettsider?

godtsyn.no er ikke aktuelt for meg da jeg har for dårlig syn til at de vil operere meg...

Skrevet

`noen som vet om flere klinikker i sverige? noen nettsider?

godtsyn.no er ikke aktuelt for meg da jeg har for dårlig syn til at de vil operere meg...

http://www.varda.no/ dem har klinikker i oslo og i gøteborg, halmstad, malmø og stockholm :) jeg skal bruke dem, er kjempefornøyd med den servicen jeg har fått til nå værtfall :)

Skrevet

takker =) skal se på det!!

• 3 uker senere...
Skrevet

er det fortsatt vanlig med sykemelding etter laser slik som det var før?

kan man løfte tungt ol med en gang etterpå?

Skrevet

er det fortsatt vanlig med sykemelding etter laser slik som det var før?

kan man løfte tungt ol med en gang etterpå?

hei. Da har jeg vært å fått utført laser og med lasek metoden så er man sykemeldt ca en uke etter :)

Skrevet

Da var jeg å fikk utført laseroperasjonen i Gøteborg den 27.desember.. Selve operasjonen gikk kjempebra, merket ingenting foruten litt sviddlukt.. det var det som var mest ubehagelig! Siden jeg var veldig langsynt, 4,5 så måtte dem ta endel og det har jeg virkelig kjent i ettertid!! Var noen dager jeg virkeli angret på det jeg hadde gjort! Og kunne ikke akkurat legge med ned å grine, for da gjorde det enda mer vondt!! :( Men idag, januar så har jeg på pcn for første gang, endog med solbriller på.. Har hatt lyset på i leiligheten i så g si hele dag :)

Jeg fikk dessverre alt for lite smertestillende med meg fra klinikken, fikk vite på klinikken i Sverige at det vat værst på dag 2 og 3, men det viste seg at siden jeg var så langsynt som jeg var så var det værst på dag 4.. Så jeg var på en liten tiggerunde etter pinex forte :P

Synet har ikke helt stabilisert seg, så er endel uklart, men håper jo det snart blir bedre :)

Skrevet

hei. Da har jeg vært å fått utført laser og med lasek metoden så er man sykemeldt ca en uke etter :)

Å man kan løfte som vanlig! Bare unngå sterkt lys, eller lys generellt da detter er fryktelig ubehagelig! Jeg sov rett og søett de første dagene...

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Her var det mange positive tilbakemeldinger i forhold til laseroperasjoner, og er glad for å se at det i mange tilfeller går bra.

Skriver her for å vise at det ikke i alle tilfellene går bra, og at jeg ikke hadde gjort det samme igjen. Jeg kan geller ikke anbefale andre å gjøre det:

Opererte øynene i 2007. Har hatt veldig tørre øyne fra dag en, og er avhengig av øyedråper. (Veldig tørre, jeg må massere øyelokket løs fra øyeeplet om morgenen, og ellers dryppe hele dagen.)

Synet har variert veldig, og er nå nede i minus 1,50. Har ikke kjøpt briller da synet ikke er stabilt. Er ellers blitt lyssky, og har små "lus" i synsfeltet.

Ca 12000,- per år på øyekontroller, ekstra fuktige linser, og øyedråper = 36000,- siden jeg opererte øynene. Operasjonen kostet meg ca kr. 32000,-.

Det vil si at jeg har brukt rundt 68000,- på øynene mine siden i 2007. I tillegg kommer alt ubehaget.

Skrevet

Min samboer tok nylig laseroperasjon, og er veldig fornøyd!

Om du bestiller time via Godt Syn er det mulig du får det billigere. Verdt å sjekke det ut ihvertfall.

De første timene etter operasjonen klarte ikke samboer å ha øynene åpne, og hadde ganske vondt, så han sov i en tre-fire timer. Dagen etter var han fremdeles litt øm, men klarte fint og se på tv osv, og han ser bare bedre og bedre ettersom dagene går.

Han tok operasjonen sin på Memira via Godt Syn.

Kostet 25.000

Skrevet

Er litt forkjellige operasjonsmåter.. Når jeg sa jeg til venner at jeg hadde vondt så sa dem fleste at "dem de kjente hadde ikke hatt så vondt". Men har kommet fram til at dem må ha tatt LASIK, for LASEK GJØR VONDT ETTERPÅ!!

• 1 måned senere...
Gjest Synne Lisette
Skrevet

Jeg tok operasjon på Argus i Oslo for to dager siden. Tok IntraLase, siden den var mest skånsom for øynene. Når jeg satt i venterommet rett etterpå svei det veldig på det ene øyet, det andre kom litt senere. Så veldig bra når jeg gikk derfra, men synet var tåkete. Samme dag svei det litt, men ikke noe mer enn det.

Dagen etter var jeg på kontroll, og 'det kunne ikke bli bedre' sa legen. Nå er øynene kun litt tørre, det kommer og går. Jeg fikk også litt sprengte blodårer på det ene øyet (fra ringen de "trykker" på aller først i operasjonen), men dette var helt normalt og ville gå bort etter ca. en uke.

Ellers har jeg ingen plager i det hele tatt bortsett fra "halo" rundt lysende objekter. Har gått mye bedre enn jeg hadde forventet. Eneste negative er at man må være ekstremt nye med å ikke få vann i øynene, ikke gni seg osv. Så det å dusje blir litt av et prosjekt, men drar heller til frisøren og vasker håret.

Anbefaler Argus virkelig. De som jobber der er hyggelige, og gir et profesjonelt inntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...