Gå til innhold

nei, men for svingende!

Anbefalte innlegg

Gjest kjempesur!
Skrevet

jeg sa klart og tydelig fra om jeg har så supersensitiv hud at feil produkter gir meg sår. (ja, sår, ja. for sterke produkter ødelegger huden min fullstendig!).

og hun lover meg gull og grønne skoger, og selger meg produkter fra clinique, som visstnok skal være så milde at man uten problemer kan gni dem i sarte baby-øyne... 1000 kr, værsågod! fin hud, tusen takk!

eller ikke... den forbanna kjerringa har gitt meg fuktighetskrem for fet hud, og før jeg merket det, klinte jeg på etter beste evne. nå har jeg store sår rundt øynene der huden er tynnest. og resten av ansiktet er illrødt, og svir som satan, selv om jeg vasket bort kremen så fort jeg kunne.

de andre to produktene var en kjempemild ansiktsvask, og en kjempemild toner. de svir litt, men levelig. men hvorfor gir hun meg da krem for fet hud?!? er hun døv, eller bare ubrukelig?!?

og hva i all verden skal jeg gjøre nå? jeg tåler jo søren meg ingenting... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Du bør i hvertfall ta produktene med deg tilbake til butikken, og forklare/vise fram reaksjonen. Da får du nok pengene tilbake. Ellers ville jeg kanskje hørt med en hudpleier i stedet for i et parfymeri.

Skrevet

Jeg ville også gått til en hudpleiesalong og fått en analyse der.

Skrevet

skjedd meg også, har ligge langt unna det merke siden, du før pengene tilbake ved allergiske reaksjoner, skyndt deg tilbake mens huden fremdeles er ille...

Gjest litt mindre kjempesur...  ts
Skrevet

takk for svar.

har vært hos hudpleier. hun anbefalte md, som jeg brukte i ca to år. huden min ble så tynnslitt og sår at jeg bare måtte slutte. jeg har lest mange, mange sider i dette velvære-forumet, og blir helt sånn "ja, det har jeg prøvd, og det har jeg prøvd, og det... og det der, ja"...

men er det noen som kan anbefale en skikkelig, skikkelig god hudpleier i oslo? kanskje jeg bare var veldig uheldig med alle de jeg har støtt på?

og håpet lever fremdeles...

Skrevet

Har du prøvd Decleor? Jeg har også veldig sensitiv hus (dog ikke så sensitiv som deg) og det er et av veldig få merker huden min ikke reagerer negativt på.

Gjest også sensitiv hud
Skrevet

Jeg blir rødflammete av kremer for sensitiv hud. Kremer "uten parfyme" :nei: og alle andre varianter. Jeg har gitt opp å finne en ansiktskrem som hjelper, men har begynt å smøre meg med Vitapan. Den kjøper jeg på apoteket, orange og hvit tube. Smører den i ansiktet og på hendene, og det verken svir eller gjør meg rød. Verdt et forsøk! Den kommer i 2 str, og koster hhv 50,- og 80,-.

Den er uten glyserol som har vært nevnt på de fleste andre kremene jeg har prøvd. Kanskje det som gjør det?

Skrevet

Oslo`s beste hudpleiesalong

Helt seriøst, bare prøv!! Du kommer ikke til å angre!

Jeg har så tørr hud at huden min sprekker, har også atopisk eksem som gjør at jeg får brennkopper ofte, og jeg har ekstremt sensitiv hud. Jeg har prøvd mange hudpleiesalonger, og mange av de har gjort huden min verre, eller at jeg ikke har opplevd noe resultat.

Skrevet

Hva skjer hvis du IKKE renser huden eller steller for mye med den? kan jo hende at vann er best for din hud:)

Så kan du heller prøve å finne en fuktighetskrem (selv om det sikkert er vanskelig) som huden din tåler..

For det høres jo ut som om den ikke liker for mye produkter rett og slett..

Skrevet

oi, så mange svar! snille dere er :)

bare vann funker ikke, dessverre... da klør det som bare det. det eneste som har fungert hittil er å være veldig syk. etter en uke til sengs, hvor jeg ikke var i stand til å dusje, eller noe, så var huden min så nydelig at jeg gråt av glede (ja, på ordentlig... :sjenert: ).

men samme dagen som jeg ble frisk, hev jeg meg i dusjen, smurte meg med fuktighetskrem, og ødela alt...

decleor og vitapan har jeg ikke prøvd enda, nei. det er så klart verdt et forsøk.

men jeg kommer definitivt til å bestille time på den såkalte "oslos beste hudpleiesalong".

takk for svar, alle sammen :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på produktene fra Aderma, på apoteket. Der finner du en rensemelk med havreekstrakt, som var det eneste jeg kunne bruke i en periode hvor huden min reagerte på absolutt alt. Ikke så veldig dyr, heller, rundt 120 kroner for en flaske på ca 200 ml. Aderma har også flere ulike kremer, så det går an å forsøke, i hvertfall. Havre skal visstnok være en ting som roer ned irritert hud.

Skrevet

Kan også anbefale aderma. Bruker en kombinasjon av det med dermalogica of decleor. Den avene serien på apoteket er også bra.

Har hatt samme erfaring som deg med både clinique, lancome sin hydra zen og biotherm. Har tørr sensitiv hud som får eksem om jeg ikke smører meg.

Skrevet

Parfymeri merker reagerer jeg også på, og min hud er ikke sensitiv i utgangspunktet. YSL og Biotherm ødela huden min totalt! kunne ikke bruke Biotherm på kroppen engang!

Men Avene skal være veldig bra til hypersensitiv hud. Har prøvd noe av det og det er mildt og fint. Men som sagt er ikke huden min sensitiv, så vet ikke om du kan reagere på det.. Men apotek er veldig flinke med å gi prøver:)

Skrevet

Clinique har veldig sterke produkter, som iallfall på meg gjorde mer skade enn gagn. Jeg er veldig fornøyd med Sisley, som har milde og gode (men dessverre smertefullt dyre) produkter.

Skrevet

tusen, tusen takk for alle svar! jeg var så fortvilet, men nå begynner jeg å forstå at huden min rett og slett ikke skal ha noe rens, eller toner, eller magisk whateveryoucallit! bare vann og verdens mildeste krem :)

guri, jeg kunne spart flere ti-tusener på å innse det der litt før. moren min har jo påstått dette i mange år... :sjenert:

tror jeg dropper hudpleier i første omgang, og gir huden min litt desperat hvile.

men kan jeg gå tilbake til esthetique og kreve pengene tilbake? har clinique en slik garanti? at man skal tåle produktene, eller få pengene igjen?

æsj... parfymedamer er jo ofte hurper. de tusen kronene er vel long gone.

Skrevet

Prøv!!! De vil vel gjerne ha tilbakemelding på produktene sine også!! Gå inn med et smil og vær søt og hyggelig, det er vanskelig å være hurpete mot et smil. :)

Skrevet

Ta en tur på apoteket og spør etter Avene. Apotek er stort sett veldig greie til å gi bort prøvetuber sånn at du kan finne et produkt som passer uten å måtte kjøpe masse du ikke kan bruke.

Gjest doodles i.i.
Skrevet

Først av alt: KLAG på produktet! De er redd for ryktet sitt, så du får garantert en kompensasjon.

Mange får tørrere hud av å bare bruke vann, fordi det er kalk i vannet. Og når man får tørr hud, blir den fort sensitiv og man blir lett rød. Det viktigste er å tilføre nok fuktighet, men du skal selvsagt ikke bruke hvilke som helst produkter om huden er ekstremt sensitiv. :)

Jeg har god erfaring med både Guinot og Vitapan, selv om jeg ikke har brukt sistnevnte på annet enn ekstremt tørre områder. De dukker særlig opp om vinteren. :sukk: Er usikker på hvordan den er å bruke jevnlig. Til daglig bruker jeg tonic og fuktighetskrem fra Guinot, men det er såpass dyrt at jeg ikke vil anbefale deg å kjøpe det før du eventuelt har testet vareprøver fra dem.

Gjest hudpleier
Skrevet
tusen, tusen takk for alle svar! jeg var så fortvilet, men nå begynner jeg å forstå at huden min rett og slett ikke skal ha noe rens, eller toner, eller magisk whateveryoucallit! bare vann og verdens mildeste krem :)

guri, jeg kunne spart flere ti-tusener på å innse det der litt før. moren min har jo påstått dette i mange år... :sjenert:

tror jeg dropper hudpleier i første omgang, og gir huden min litt desperat hvile.

men kan jeg gå tilbake til esthetique og kreve pengene tilbake? har clinique en slik garanti? at man skal tåle produktene, eller få pengene igjen?

æsj... parfymedamer er jo ofte hurper. de tusen kronene er vel long gone.

du har absolutt krav på kompensasjon her, ta bilde av huden din nå på d værste i tilfelle d har roet seg mye til du får klagd... neste gang du skal ha noe produkter bed om prøver på alt eventuelt test de i butikken på en liten bit av ansiktet eller noe da unngår du dyre bomkjøp....

d r vanskelig å klage men vær hyggelig når du sier i fra, da vil du mest sannsynlig få den beste kompensasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...