MiniMjau Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Har en kastrert hunnkatt på 6 år, bor i hus med hage. Vi har ofte hatt besøk av en stor hannkatt(går utifra at det er en hann, det er en diiiiger rød katt), og besøket resulterer i høylydt kattesang. I går så kom han igjen, og det var rundt midnatt, så jeg måtte ut å hysje på de og jage de hjem. Det jeg såg da var at noen (antageligvis hannkatten, etter lukta å bedømme) hadde PISSA OG BÆSJA på trappa, støvlene mine og utgangsdøra! hehe... Neste som jeg ikke trodde det jeg så. Stinka gjorde det også! Jeg står å roper på katten min, og når hun omsider kommer så er hun våt på ene siden og stinker som bare F hun også!! Hun har blitt nedpissa! Stakkar. Dette pissegreiene har ikke skjedd før, men siste uken har jeg kjent en underlig kattetisslukt rundt inngangspartiet vårt. Tisset til katten min lukter ikke sånn. Hva er dette for en adferd? Jeg vet ikke hvem som eier rødpusen, men han hører nok hjemme over veien et sted. Endret 28. oktober 2007 av MiniMjau
Gjest Driver Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Har en kastrert hunnkatt på 6 år, bor i hus med hage. Vi har ofte hatt besøk av en stor hannkatt(går utifra at det er en hann, det er en diiiiger rød katt), og besøket resulterer i høylydt kattesang. I går så kom han igjen, og det var rundt midnatt, så jeg måtte ut å hysje på de og jage de hjem. Det jeg såg da var at noen (antageligvis hannkatten, etter lukta å bedømme) hadde PISSA OG BÆSJA på trappa, støvlene mine og utgangsdøra! hehe... Neste som jeg ikke trodde det jeg så. Stinka gjorde det også! Jeg står å roper på katten min, og når hun omsider kommer så er hun våt på ene siden og stinker som bare F hun også!! Hun har blitt nedpissa! Stakkar. Dette pissegreiene har ikke skjedd før, men siste uken har jeg kjent en underlig kattetisslukt rundt inngangspartiet vårt. Tisset til katten min lukter ikke sånn. Hva er dette for en adferd? Jeg vet ikke hvem som eier rødpusen, men han hører nok hjemme over veien et sted. Hehe, syns det er fornøyelig å lese at du som katte-eier får oppleve det som alle naboene deres må finne seg i hele året. Kattepiss og kattedrit overalt er enhver kattenabo`s hverdag. Du kan jo gjøre som vi gjorde: fange faenskapet, kjøre den langt avgårde og slippe den fri. Katter er jo frie dyr..
~Mocca~ Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Hehe, syns det er fornøyelig å lese at du som katte-eier får oppleve det som alle naboene deres må finne seg i hele året. Kattepiss og kattedrit overalt er enhver kattenabo`s hverdag. Du kan jo gjøre som vi gjorde: fange faenskapet, kjøre den langt avgårde og slippe den fri. Katter er jo frie dyr.. Om du har barn, så er det nesten sånn at jeg ønsker at noen gjorde det samme med barna dine!
ToveM Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Det er nok en ukastrert hannkatt du har hatt på besøk. pisset fra kastrerte katter lukter ikke like sterkt, dessuten er det ikke vanlig at katter driter på trapper og slikt, de vil grave ned driten sin..
~Mocca~ Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Det kan forresten godt være din egen katt som har bæsjet. Det gjør den ene pusen min når hun møter på nabokatten, livredd.. Da både tisser og bæsjer hun.
Amalie_85 Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Jeg så for meg en mann eller noe som kanskje var full og tissa på katta di og døra di! haha var godt det ikke var det
MiniMjau Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 Hehe, syns det er fornøyelig å lese at du som katte-eier får oppleve det som alle naboene deres må finne seg i hele året. Kattepiss og kattedrit overalt er enhver kattenabo`s hverdag. Du kan jo gjøre som vi gjorde: fange faenskapet, kjøre den langt avgårde og slippe den fri. Katter er jo frie dyr.. Typisk at sånn oppgulp må komme fra en anonym.
Echo Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Ukastrerte hannkatter er ikke en hyggelig nabo, prøv å finn ut hvem som eier synderen og legg frem problemet. Alle ansvarlige katteeiere kastrerer kattene sine, for å unngå å plage naboene mer enn høyst nødvendig og selvfølgelig for å unngå å øke den allerede altfor store bestanden av uønskede, hjemløse kattunger.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Hehe, syns det er fornøyelig å lese at du som katte-eier får oppleve det som alle naboene deres må finne seg i hele året. Kattepiss og kattedrit overalt er enhver kattenabo`s hverdag. Du kan jo gjøre som vi gjorde: fange faenskapet, kjøre den langt avgårde og slippe den fri. Katter er jo frie dyr.. Hva er dette for et svar??!! Hvis du ikke har bedre ting enn dette å bedrive fritiden med, så har du jammen meg et bedritent liv. En kan jo begynne å lure på hvilket menneske du egentlig er; og hva andre ting du er istand til å gjøre mot dyr og mennesker.... Hvis en katt gjør fra seg i nærheten av ditt hus, så går det faktisk ann å ta fornuften i bruk og sjekke ut om noen eier katten. Og isåfall kontakte dem om en løsning. Istedenfor å kjøre katten bort fra sitt miljø, og sine eventuelt eiere. Det er stor mulighet for at andre kommer til å savne denne katten, selv om du ikke gjør det. Hilsen "en med forkjærlighet for katter"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå