Gå til innhold

middag/lunsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt litt lei av å lage de samme rettene uke etter uke.

Jeg har også den vanen at jeg lager store porsjoner, slik at jeg kan ha restene med som lunsj dagen etter. (eller fryse det ned til over helgen).

Det jeg pleier å lage er:

Pizza - Har variert fyll ut og inn

Spaghetti i diverse tomatkjøttsauser

Fløtegratinerte poteter med skinkebiter i.

Tacotubs, fajitas og pitabrød med tacofyll.

Nå trenger jeg nye inputs til middag/lunsj.

Hva spiser du til lunsj?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

Noen idéer til middager som kan egne seg til lunsj dagen etter:

- Hjemmelagde supper i alle varianter, gjerne rent vegetariske, feks purésupper av frosne erter, rødbeter, gulrot/sellerirot, gresskar, jordskokk, hermetiske tomater... Ha med i termos til lunsj, med grovt brød ved siden av.

- Omelett med bacon, feta og grønnsaker (purre, squash, paprika, soltørkede tomater... ). Spis med en grønn salat og evt brød til middag, ha kald i sandwich av grovt rundstykke/brød med salatblader og tomatskiver neste dag.

- Stekt kylling med valgfritt tilbehør til middag, kald kylling i samme type grov sandwich m/ diverse grønt til lunsj. Avokado er forresten godt til kyllingsandwich, eller feks aïoli eller karrymajones.

- Fiskekaker (gjerne hjemmelagde) med valgfritt tilbehør til middag (feks ovnsbakte potetbåter, salat og aïoli/tzatziki) - ha en kald fiskekake i pitabrød eller i grovt rundstykke til lunsj, sammen med mye grønt og tzatziki eller aïoli.

- Pastasalat med kylling/tunfisk/skinke, pinjekjerner/valnøtter eller oliven, masse grønnsaker og vinaigrette. Fin til både lunsj og middag. Eller tilsvarende salat med basis i byggryn eller Puy-linser.

Skrevet

Har du mulighet til å varme maten på jobb?

Skrevet
Har du mulighet til å varme maten på jobb?

Ja, micro...

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Hva med lapskaus eller en eller annen gryterett. Mange variasjonsmuligheter.

Skrevet

Bali kyllinggryte er fantastisk! Eller hva med wok eller stekt ris(med erter, gulrøtter, skinke, kyllig ,egg)?

Skrevet

Vi pleier i grunnen å spise alt som vi har til middag til lunsj neste dag.

Suppe tas med i tette bokser og varmes i mikroen, pai og pizza varmes opp eller spises kalde, fylte grønnsaker (paprika, squash eller aubergine), gryteretter, risotto, pastaretter, enchiladas, indiskinspirert mat sammen med ris eller brød, wokrester, pastasalat

De dagene vi ikke har rester, er jeg glad i en omelett og litt salat, brødmat med god ost og noen grønnsaker og av og til yoghurt naturell, frukt/bær og hirseflak eller havregryn.

Skrevet (endret)
Vi pleier i grunnen å spise alt som vi har til middag til lunsj neste dag.

Suppe tas med i tette bokser og varmes i mikroen, pai og pizza varmes opp eller spises kalde, fylte grønnsaker (paprika, squash eller aubergine), gryteretter, risotto, pastaretter, enchiladas, indiskinspirert mat sammen med ris eller brød, wokrester, pastasalat

De dagene vi ikke har rester, er jeg glad i en omelett og litt salat, brødmat med god ost og noen grønnsaker og av og til yoghurt naturell, frukt/bær og hirseflak eller havregryn.

Er ikke alt som er like bra dagen etter. Feks gjenvarmet fisk eller fiskeboller, pommes frites, osv, er ikke akkurat det jeg synes er det beste å spise til lunsj.

Endret av Supraspinatus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...