Jens Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 og hva syns dere om det?Jeg syns det klinger veldig kult, og liker det, men syns også det er litt rart.
Fakse Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg synes det er rart og ikke spesielt kult. Dessuten oser det litt feilslått navnesnobberi synes jeg. Nå fikk du et bunn ærlig svar her, ikke ta det ille opp da
la Flaca Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Resultat av navnesøk Du søkte på kvinnenavnet: Filippa Det er 148 kvinner som har Filippa som første fornavn. Det er 100 kvinner som har Filippa som eneste fornavn. Du kan gå inn på ssb.no, navnestatistikk, så ser du hvor mange som har fått navnet de siste årene. Det er en økning fra 2003, ingen var registrert med Filippa som første fornavn i 1997, men noe vanlig navn er det ikke. Jeg syns det er et flott navn.
Bokormen Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg syns heller ikke det er noe fint navn, annet enn på et klesmerke...
Gjest Peachbud Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Synes det er litt kult. Men min første assosiasjon var nok at det høres ut som noe noen som tilhører overklassen, og som gjerne vil demonstrere det, kaller barnet sitt.
Jens Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 Synes det er litt kult. Men min første assosiasjon var nok at det høres ut som noe noen som tilhører overklassen, og som gjerne vil demonstrere det, kaller barnet sitt. Hvorfor det egentlig? Fant navnet på en svensk 100 på topp navn liste og likte det. Er da ikke ett snobbete navn?Er veldig vanlig i Sverige.
Gjest Lykkeliky Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 For å si det pent, så syntes jeg det er ett mindre pent navn!
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Av SSB gikk det jo frem at det er få som heter Filippa i Norge. I Sverige er det , som andre sier, ganske vanlig. Navnet er praktisk og enkelt å uttale på mange språk. Kult navn, kanskje litt rosa og det finnes en klesforretningskjede ved navn Filippa K. som fort kan assosieres med navnet.
Gjest Peachbud Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Hvorfor det egentlig? Fant navnet på en svensk 100 på topp navn liste og likte det. Er da ikke ett snobbete navn?Er veldig vanlig i Sverige. Jepp, navnetradisjonene i Norge og Sverige er veldig ulike. Vi har flere nasjonale navn i Norge enn Sverige siden vi er en yngre nasjon. Litt vanskelig å svare på hvorfor en får ulike assosiasjoner til navn. Var bare min første tanke. Men synes også det er ganske kult.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 og hva syns dere om det?Jeg syns det klinger veldig kult, og liker det, men syns også det er litt rart. Nei, nå har du flippa ut as...
Gjest Pet Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan uttales det? Filipp-a, som Filip og så en a til slutt eller Filippa?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Det uttales Filippa. Og det er et fint navn. Jeg synes det er litt vanskelig å si om man skal kalle barn for det ene eller det andre uten å vite hva etternavnet blir. Filippa Olsen eller Filippa Knutsson eller Filippa Hoff eller Filippa Anker-Hansen...? Synes generelt at det er teit med altfor internasjonale navn og et traust norsk etternavn..... Hun svense designeren heter Filippa Knutsson....
prinsessa Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Det er vel ikke så vanlig men ikke helt uvanlig heller. Syns det var kjempefint jeg. Får du jente?
Gjest Frysepulver Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Fjompe
Snuppelure Skrevet 28. oktober 2007 #15 Skrevet 28. oktober 2007 Synes det er et fint navn jeg. Det var faktisk vårt jentenavn. Men så fikk vi en gutt og da ble det noen annet Vi trodde vi hadde funnet på et originalt jentenavn, men i løpet av de to siste årene har navnet poppet opp "over alt" her hvor vi bor. Så her kan man vel nesten si at det er et vanlig navn. Det er i allefall ikke uvanlig lenger.
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2007 #16 Skrevet 28. oktober 2007 Ikke veldig vanlig. Jeg tenker bare på et epleslag! Gode epler... Men ikke et pent navn!
Ancalime Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Sånn i utgangspunktet syntes jeg navnet er ok, men etter å ha "sagt" det noen ganger høres det bare rart ut.. Men smaken er som baken
Brukernavn Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg synes Filippa er et fint navn (har bare hørt det i Sverige.
Gjest frulou Skrevet 28. oktober 2007 #19 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg syns også Filippa er fint, og har det faktisk på "listen".Go for it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå