Ce'Nedra Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Har de siste dagene fått ekstremt tørre legger. Holder på å klø meg i hjel, sprekker opp og er rød. Tror ikke det er eksem. Noen som har tips til en krem for ekstremt tørr hud jeg kan forsøke?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Tørr luft, for mye varmt vann i dusjen, hyppig barbering av leggene, sterk såpe osv kan være grunnen til de tørre leggene. Men det pleier å hjelpe med Body Butter fra Bodyshop, f.eks. med mango, shea, hemp eller oliven
Snibel Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Har de siste dagene fått ekstremt tørre legger. Holder på å klø meg i hjel, sprekker opp og er rød. Tror ikke det er eksem. Noen som har tips til en krem for ekstremt tørr hud jeg kan forsøke? Jeg pleier bruke en krem med glycerol (glycol?) ikke helt sikker på uttalesen, i tilegg til min vanlige hudkrem http://www.aconordic.com/default.asp?sid=2833&pid=2627 Det finnes en litt sterkere også, om denne ikke gjør susen : http://www.aconordic.com/default.asp?sid=2891&pid=2624 tror sistnevnte heter karbaderm i Norge.. Moren min brukte det mye når jeg var liten og hadde enda mer tørr hud. Ellers om du ikke trenger så mye som de over gjør bodylotionen fra eucerin + tran susen for meg på vinterstid når jeg har kjempetørr hud. http://www.eucerin.no/ranges/sensitive/ph5_lotion.html 1
Ce'Nedra Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2007 Takk for tips, skriver opp alle sammen 1
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Har de siste dagene fått ekstremt tørre legger. Holder på å klø meg i hjel, sprekker opp og er rød. Tror ikke det er eksem. Noen som har tips til en krem for ekstremt tørr hud jeg kan forsøke? Bruk vanlig matolje. (Olivenolje e.l) Bruk den i dusjen eller badekaret. Billig og veldig effektiv.
Ce'Nedra Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2007 Bruk vanlig matolje. (Olivenolje e.l) Bruk den i dusjen eller badekaret. Billig og veldig effektiv. Olje funker dessverre ikke da jeg må ha noe som tilfører fuktighet, og ikke binder den fuktigheten som (ikke) er der...
Gjest Gjest_frk.fryd_* Skrevet 29. oktober 2007 #8 Skrevet 29. oktober 2007 Har de siste dagene fått ekstremt tørre legger. Holder på å klø meg i hjel, sprekker opp og er rød. Tror ikke det er eksem. Noen som har tips til en krem for ekstremt tørr hud jeg kan forsøke? jeg bruker dove, men vet at A-Creme er veldig god den får du på apoteket eller sunkostbutikken. Du kan også prøve babyoil, vet at opprinnlig så binder oljen fuktigheten, men hvis du smører deg rett etter dusjen så funker den faktisk. lykke til
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #9 Skrevet 29. oktober 2007 Kremer med karbamid! Denne forbindelsen er fuktighetsbindende og finnes i flere kremer bl.a. på apotekene. 1
Ce'Nedra Skrevet 5. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2007 Endte opp med Canoderm, en krem med karbamid. Så får jeg håpe det hjelper..
Gjest Ansjoni Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Noe som pleier å hjelpe meg, er å ta et par omganger med peeling, for å få bort døde hudceller, og smøre med fuktighetskrem etterpå Men det bør gjøres før huden blir så tørr at den er sår og sprekker.
Gjest Audrey Horne Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Endte opp med Canoderm, en krem med karbamid. Så får jeg håpe det hjelper.. Jeg har også kløende legger, og kremer med karbamid får det til å klø enda mere. Jeg synes mandelolje lindrer og hjelper greit, men jeg har ennå ikke funnet noe som kurerer kløen (bortsett fra Hydrokortison 1 %, men jeg kan jo ikke bruke det støtt).
Gjest Morgan le Fay Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Jeg får også vabler som klør noe sinnssykt av kremer med karbamid, så det er kanskje lurt å teste på et lite område først. På apoteket sa de at det ikke var så uvanlig at folk reagerte på karbamid som man skulle tro. Jeg synes mandelolje på fuktig hud, og deretter et lag vanlig bodylotion er det som fungerer best, men det er ikke noe vidundermiddel.
Ce'Nedra Skrevet 7. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. november 2007 Så ikke de siste innleggene før nå, men det har heldigvis gått bra Olje synes jeg ikke hjelper i det hele tatt.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Olje må brukes under en krem, ellers bidrar det bare til videre uttørking. Det er i hvertfall min erfaring. Selv vurderer jeg å teste Hemp Bodybutter, fordi hampfrøolje skal være noe av det beste mot tørr hud. Ansiktskremen er i hvertfall fantastisk om vinteren.
Ce'Nedra Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 9. desember 2007 Da deler jeg min erfaring; Body Butter (Shea Butter tror jeg den het) fra Body Shop har funket bedre enn Canoderm (krem med karbamid). Man bør heller ikke bruke krem med karbamid i sola.. Etter at jeg prøvde kremen fra Body Shop klør det ikke lenger heller. Takk for alle tips! 1
Syden Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 jeg anbefaler vaselin intensiv care - aloe fresh body lotion denne er veldig bra, og holder på fuktigheten lenge, og er heller ikke noe dyrt den funker kjempe bra på meg ialleefall ^^,
Gjest Bjørg Røstad Skrevet 3. desember 2011 #19 Skrevet 3. desember 2011 Har de siste dagene fått ekstremt tørre legger. Holder på å klø meg i hjel, sprekker opp og er rød. Tror ikke det er eksem. Noen som har tips til en krem for ekstremt tørr hud jeg kan forsøke?
Gjest otrivin Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Mine klør som faen i perioder. Bruker samme krem som for atopisk/sprekt hud på hendene som er samme symptomer som når det klør på leggene. En fet krem som heter locobase, funker konge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå