diddi Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Vi var så heldige å få tak i billig-billetter til Milano til sommeren. Og nå gjelder det å finne et flott sted hvor vi kan leie hus/leilighet for tre uker i juli. Vi er to familier og har med 4 barn (4,5, 7 og 8). Så det bør vel være et svømmebasseng i nærheten på den tiden av året. Er det noen av dere på KG som har noe steder dere kan anbefale? Jeg tenker da på både steder å besøke og steder å bo. Har dere ellers noen tips som er vedt å ta med seg? F.eks. om det lønner seg å leie bil i Milano, eller ta toget til en eller annen by og leie der. (Jeg har surfet på nettet hver kveld den siste uka, og har sett mange av sidene. Men anbefalinger fra dere er gull verdt.)
gard Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hei En klassiker er vel Toscana. Kona og jeg var der i sommer og det var flott der, mange fine små byer, god mat etc. Her er mitt reisebrev: http://gardkarlsen.com/tuscany_italy_travelogue.htm Søk litt på http://www.in-italia.dk/default.asp . Der kan du legge inn dine kriterier....det er mange, mange hus å ta av :-)
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Ta en titt på www.vacansoleil.dk. Vi har bodd på disse plassene flere ganger, bl.a. i Italia, og barna storkoste seg! Masse aktiviteter og flotte bassengområder/strender.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 Sjekk ut siden Agriturismo , mye å velge i med hus, vingårder etc. Har vært i Milano flere ganger og vil anbefale at dere reiser mot kysten da det blir veldig varmt i innlandet på den tiden av året. Togforbindelsene er gode og man kan feks ta tog til Genova (et par timers togtur) og leie bil der og kjøre langs kysten eller ta toget videre. Kysten fra Genova og sørover er veldig fin med mange koselige småbyer og flotte strender. Her er noen nettsider du kan sjekke ut: Liguria Liguriapocket Levanto Cinque Terre
Gjest Gjest_*Bringebær*_* Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Gardasjøen er utrolig vakker og ligger ikke så langt fra Milano. For barna så er Gardaland helt topp -det skal visst være Italias største bade/lekeland og ligger som navnet antyder ved Gardasjøen. Ellers har jeg hørt mye vakkert om Siena. Som jeg nevnte i en annen tråd, pleier vi å bestille leil i Sør-Europa via Sembo www.sembo.no
gustav Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 om de billigbillettene til Milano er med ryanair til 'Milano' Bergamo, så er det iallefall helt greit å få tak i leiebil der og ikke var det spesielt dyrt heller. Bestilte på nett på forhånd vi da og var fornøyd med det. Pass på at du kjøper de riktige forsikringene bare. Egenandel ved skade i Italia er visstnok steindyrt, 8000 nok tror jeg. Og siden ca annenhver bil har en eller flere bulker *hehe* sier det seg selv at det er greit å være på sikre siden. Dog å kjøre egen bil inn i italiensk storby som f.eks. Milano før de norske kjørevanene er avklimatisert, anbefales ikke. God tur, deilig land!
Gjest Gjest_diddi_* Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 Da ble det dette stedet i Toscana, i 14 dager: http://www.initalia.dk/resortrs_3736.asp Men nå er vi invitert i bryllup i Frankrike, så ferien blir visst på 4 uker i strekk. Det betyr at vi må videre i retning Paris. (Med 2 stk barn på 4 og 7 år.) Da tror jeg at vi satser på leilebil i Toscana, og tar toget videre for å leie bilog i en uke et eller annet sted på veien (Provance?). Og så siste uka i nærheten av Tours/Paris. Er det noen som har tips til den videre reisen fra Toscana?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå