Gå til innhold

Nasking på arbeidsplassen,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er nasking på arbeidsplassen oppsigelsesgrunn?

På min arbeidsplass har en person nasket penger som vi ansatte har betalt for varer vi kjøper på arbeidsplassen. Beløpet som ble stjålet var ikke stort, men at personen stjal resulterte i at samtlige i en periode var mistenkte.

Saken er nå oppklart, tyven angrer, og vi skal vistnok være ferdig med den saken. Men, kan vi noen gang stole på at personen ikke stjeler igjen? Vi føler at vi har blitt utsatt for en situasjon der vi alle er blitt mistenkeligjort til tyveri, noe hverken jeg eller mine kollegaer vil oppleve igjen.

Jeg lurer derfor på om tyveri på arbeidsplassen er grunn til oppsigelse, å kan ledelsen bare bestemme seg for at saken er løst å at alle dermed skal anse saken for ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen arbeidsplasser har det som oppsigelsesgrunn, mens andre velger å gi personen en ny sjangse. Hender det igjen vil vel de fleste tro at det er denne personen som ahr gjort det, men det kan også hende at det ikke skjer igjen.

Har ledelsen bestemt at personen skal få en ny sjangse, syns jeg at dere skal respektere dette.

Skrevet

ta n med bak og forklar med demonstrasjon hva som skjer om han/hu ikke sier opp.....kan da umulig føles kult og gå på en jobb hvor alle ser ned på deg siden du prøvde og dra kronene deres.

Skrevet

De fleste plasser er dette oppsigelsesgrunn - jeg kjenner til et tilfelle der en arbeidstaker fikk sparken etter å ha tatt med seg en pose kaffe hjem .. Vedkommende ble stoppet i kontroll .. Beløpet spiller ingen rolle ..

Gjest Chrizzy
Skrevet

Om ledelse har bestemt seg for å gi personen en sjangse til så er det sikkert det riktige valget. Jeg synes alle mennesker skal få en sjangse (mange sjangser).

Om det skulle skje igjen så får det såklart alvorlige konsekvenser, prøv å være positiv og tenk at det kan være sider av saken dere ikke vet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...