Quirky Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg får ikke til å overføre data til pc fra pulsklokka. Er et fordi jeg ikke har bluetooth?
Gjest Kristin_ Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Ja hvis du ikke har muligheter for at klokken og maskinen kan snakke med hverandre, så blir det vanskelig. Nå vet jeg ikke opp uplinkprogrammet bruker infrarød eller bluetooth, men det kan du sikkert sjekke i programmet (får ikke kjørt det på mac). Hvis det er det du trenger finnes det små minnepinn-aktige saker du kan kjøre i USB slik at du får bluetooth eller IR. Bluetooth kan i hvertfall kjøpes på clas ohlsson for et par hundrelapper.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Tror ikke du trenger bluetooth. Nå har ikke jeg prøvd, men har lest i bruksannvisninga at man trenger en mikrofon for overføring. Det høres jo helt fjernt ut, så hvordan det foregår aner jeg ikke, litt nysgjerrig på det der selv gitt
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #4 Skrevet 29. oktober 2007 Tror ikke du trenger bluetooth. Nå har ikke jeg prøvd, men har lest i bruksannvisninga at man trenger en mikrofon for overføring. Det høres jo helt fjernt ut, så hvordan det foregår aner jeg ikke, litt nysgjerrig på det der selv gitt Sjekka den litt nærmere her. I bruksannvisninga under systemkrav står det følgende: WebLink med SonicLink med datakommunikasjon: Lydkort og mikrofon UpLink Tool Lydkort og dynamiske høyttalere/hodetelefoner Skulle gjerne ha testa hvordan det her foregikk selv, søren klype at jeg ikke har windows
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Sjekka den litt nærmere her. I bruksannvisninga under systemkrav står det følgende: WebLink med SonicLink med datakommunikasjon: Lydkort og mikrofon UpLink Tool Lydkort og dynamiske høyttalere/hodetelefoner Skulle gjerne ha testa hvordan det her foregikk selv, søren klype at jeg ikke har windows Det funker ikke selv om du har alt dette......vi har testa på 3 ulike pc med lydoverføring, og det feiler hver gang. Synes det er lite sannsynlig at alle 3 pc har dårlig mikrofon og lydkort, når i tilegg min mann er datageek er jeg svært tilbøyelig til å legge skylden på produktet. Det er ganske frustrerende, for en av grunnene til at jeg kjøpte den pulsklokken jeg har var mulighet for overføring av treningsdata....... :gråte:
wind-up bird Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Man legger klokken nærmt mikrofonen, det er viktig at det ikke er støy utenom, og at klokken ikke ligger langt fra eller heeelt inntil mikrofonen. (Jeg har ikke hatt noen problemer med min polarklokke utover at jeg av og til må overføre dataene 2 ganger, fordi første gangen ikke funket). Til gjest_smiley: Har du mulighet til å prøve å overføre data fra noen andre sin klokke? En klokke som eieren har fått til å overføre med..
wind-up bird Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Tror ikke du trenger bluetooth. Nå har ikke jeg prøvd, men har lest i bruksannvisninga at man trenger en mikrofon for overføring. Det høres jo helt fjernt ut, så hvordan det foregår aner jeg ikke, litt nysgjerrig på det der selv gitt Klokken lager lyd som fanges opp av mikrofonen. Dette er pipelyder av ulik lengde, som pc-programmet tolker og oversetter til brukbar informasjon (puls, varighet osv)
wind-up bird Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg får ikke til å overføre data til pc fra pulsklokka. Er et fordi jeg ikke har bluetooth? Flere har jo allerede nevnt det, men det du trenger er en mikrofon og programmet Polar Weblink. Følg instruksjonene i programmet, og når du blir bedt om det velger du at klokken skal sende informasjonen i klokkens meny. Legg klokken nært mikrofonen, og håp på det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå