Gå til innhold

parfyme og stil

Anbefalte innlegg

Gjest gjest-linnea
Skrevet

Hei

lurer litt på hva dere synes chanel parfymer coco, chance, og no 5 signaliserer om den som bruker den? hva hvis det er en ung person, virker det rart? synes nemlig de er bra å lurer på å skaffe meg no 5 eller coco, men ønsker å høre litt hva dere tenker? gjerne fra menn også..

takk,takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Chance er jo en veldig typisk "ung" parfyme, og veldig mange i kategorien +/- 20 år bruker den. Coco og no. 5 er kanskje litt mer originale, men jeg ville sett på det som positivt og tegn på en person som våger å prøve mer enn det vanlige.

Men generelt liker jeg ikke at folk bruker så mye parfyme at jeg klarer å identifisere hva de bruker fra lang avstand.

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

er det? Jeg er ung og bruker chanel sine parfymer. :)

Jeg har chance og mademoiselle. Føler meg ikke gammel for det?

No 5 syns jeg ikke er god, og den har jeg ikke, men forbinder den ikke med noe gammeldags. Jeg forbinder det med noe klassisk.

Endret av Frøken Titt
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Coco er ganske tung, men jeg skulle ønske jeg klarte å bruke den. Coco Mademoiselle er mye søtere (lukter litt karamell), og er nok ment for et yngre publikum, altså ikke spesielt "damete".

Skrevet

TS< her, har fått en del komentarer fra folk når jeg har prøvd ut coco spesielt, mange som forbinner det med bestmor og en del gutter som synes det lukter direkte vondt...

men liker de godt selv, men man ønsker jo å lukte godt for andre, ikke fremkalle migrene anfall som en av veninnene min sa hun fikk, jeg bruker 1 spray...

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Jeg bruker forresten veldig lite av chanels parfymer når jeg påfører dem. Lite holder langt.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

1 spray av Coco må jo være passe? Jeg har selv bare en tester av den (du mener den klassiske, ikke Coco Mademoiselle?), men den står høyt på lista over parfymer jeg faktisk kan tenke meg å kjøpe, og mannen er svært begeistret for den, enda han for lengst har gått trøtt av min gnåling og mine +/-50 ulike parfymer.

Skrevet

madimosell lukter desverre ikke godt på meg.. sukk hilsen TS

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Ja et spray holder vel, men jeg snakker om mademoiselle. Jeg har ikke coco fordi den er dessverre ikke god på meg.

Chance er litt lettere igjen. Den tar jeg mer av. :)

Skrevet

ser dere bruker mest av de nye chanel parfymene.. men jeg snakker om de eldere no 5 og coco chanel... chance er ok, men synes det er litt mye sitrus i den.. er det foresten noen som har prøvd den nye til fendi? virka lovende :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg liker tyngre parfymer, men den siste til Fendi var grusom. Hodepine på flaske. Jeg fikk en prøve, og den satt igjen på hånden selv etter utallige håndvasker og en dusj.

Skrevet

Jeg syns de ikke er noe gode... har ikke luktet så mye på dem, men det var ei jeg spurte hvilken parfyme hun brukte (spurte fordi jeg syns hun stinket, men sa det selfølgelig ikke til hun) hun sa noe med chanel... så etter det så har jeg fått oppfatning at chanel parfymer ikke er noe gode.

Skrevet

hva synes menn egentlig om disse duftene da? er jo en del gammel kjerring status over chanel.. ikke kult om dama bruker samme parfymen som tanta eller bestemora.. hehe

Skrevet

Jeg er ung (under 25) og bruker både Coco, Chance og Chanel no 5, pluss av og til Cristalle og Allure Sensuelle. Og har aldri tenkt over at det skulle være "kjerringstatus" over noen av dem. Dette er klassiske og tidløse parfymer. Om en mann ikke skulle like parfymen min... vel, synd for ham, er hva jeg har å si om den saken.

Skrevet

Jeg synes nordmenn generelt er redd for å skille seg ut, både med parfyme og andre ting. Kjempestilig hvis unge tør å bruke gamle klassikere! Ikke til å komme fra at de gamle slagerne har mest personlighet. Jeg startet med Guerlain Shalimar som 19 åring, og fikk masse skryt for den. Shalimar kom ut i 1925 og er en evig klassiker.

Topp 10-listen på Esthetique er vel hva de fleste bruker her - I f.eks Frankrike bruker unge som gamle Guerlain's Shalimar, Samsara, Mitsouko og Chanel sin no 5 og Coco.

Jeg skulle ønske flere ville utforsket sitt parfymevalg, uten å ta hensyn til hva som er det nyeste/hotteste for tiden. Mye av det nye er veldig likt - det går i trender, og det har vært mye "rosa" og "frukt-suppete" (unnskyld), og lite karakter.

Så dere unge: Vær litt tøffe! Det som mange betegner som "gammel dame-duft" kan være veldig barskt på den rette :)

Skrevet

Jeg og er 25. Har brukt Chanel no 5 i flere år. Synes den er fantastisk og det oser klasse av den. Men den er jo ganske "typete" da, og en må kanskje ha en stil som passer?

Skrevet
Jeg og er 25. Har brukt Chanel no 5 i flere år. Synes den er fantastisk og det oser klasse av den. Men den er jo ganske "typete" da, og en må kanskje ha en stil som passer?

Ja, stilen har litt å si her. Chanel no 5 er ikke en parfyme man bruker sammen med hettegenser, slitte Bik Bok-jeans og Converse-sko.

Skrevet

Jeg har Chance og har tidligere også brukt Allure. Har alltid hatt kjempelyst på No 5, men den lukter rett og slett ikke godt på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...