Agyon Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Heisann, jeg og dama har nå vært sammen i litt over 7 måneder. Vi begge elsker hverandre og er kjempeglad i hverandre. Men det har nå kommet til det punktet at jeg ikke helt føler det samme for dama lenger, jeg har ikke den samme "kjæreste" følselsen for hu. Tenker ofte på at det kanskje er best om vi bare er venner istedenfor kjærester. Jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Jeg er helt knust fordi jeg synes så synd på henne fordi jeg har slike tanker. Hu er egentlig drømmedama mi, har alt jeg vil ha i ei dame, men jeg føler ikke det samme for hu lenger Noen som har noen gode råd å komme med?
Gjest lissi32 Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Du har slike tanker om henne at hun passer best som en venn, og så sier du at du elsker henne? Jeg syns elsker er et sterkt ord, og jeg tror ikke jeg ville brukt det i denne sammenhengen. Du er nok glad i henne, men tydeligvis ikke nok. Du får ta en pause da å se om følelsene kommer tilbake.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Du har ingen følelser igjen for henne annet enn at du synes synd på henne. Da er det kanskje på tide å tørre å ta en prat med henne og si i fra om at du ikke føler det du burde føle når man er i et forhold? Hvis du da ikke ønsker å fortsette fordi det er praktisk å få lett tilgang på sex, inntil noe annet og bedre dukker opp? Hvis du velger denne løsningen sårer du henne sannsynligvis mye mer enn om du velger å si i fra og la det få konsekvenser. Jeg synes det er mest realt å si i fra om hvordan det ligger an. Det er kjedelig med menn som dveler og får sagt i fra når det har gått måneder og år over tiden.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Den første forelskelsesrusen er nok i ferd med å forandre seg til kjærlighet. Det er normalt at følelsene forandrer seg. Forelskelsen blir ikke så intens hele tiden, men dukker opp i perioder. Personlig foretrekker jeg den mer stabile kjærligheten fremfor den usikre forelskelsen, når jeg er rusa hele tiden og oppfører meg som er fjortis. :love:
champ5 Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 dette er som nevnt klassisk eksempel på kjærlighet kontra forelskelse. de 2-3-9 første månedene, avhengiger av person er du forelska og alt er "der oppe". Men ettervært ville dere komme til det punktet der dere føler dere mer som venner, med noen moments av kjærlighet. Skulle vi vært stup forelsket hele livet ville det vært litt slitsomt i lengden tror jeg vil anbefale deg å la tiden vise, ikke forhast deg. så lenge dere har det fint sammen så er det ingen hastverk..
fortvilt Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Følelsen av å være forelsket er ikke den samme hele tiden, den er sterkere eller svakere avhengig av hvordan det går i forholdet, hvordan dere bruker tiden sammen, og generelt av hva slags humør man er i. Du kan ikke forvente at forelskelsesrusen kommer til å være der hele tiden. Du sier at hun er drømmedama di. Noen sier at drømmer aldri går i oppfyllelse, og det er fordi når noe vi har drømt om har skjedd eller når vi har fått noe vi har drømt om, tilsvarer det ofte ikke våre forventninger som ofte er urealistiske. Du har sikkert drømt om å ha en slik dame, og nå som du har henne, begynner det å kjede deg, slik som julegavene gjør etter noen dager Så jeg synes at hvis dere ikke har noen problemer i forholdet og kommunikasjonen mellom dere er bra, så bør du fortsette å være sammen med henne og se om du får forelskelsesrusen tilbake (noe som du også kan prøve selv å fremkalle med litt romantikk ), noe du sannsynligvis gjør, men da må du være forberedt på at den igjen kan forsvinne og komme tilbake når som helst. Et forhold bør forresten også basere seg på vennskap og gjensidig respekt, og hvis dere har det for hverandre, så bør dette gå greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå