Gå til innhold

Babytøy til barn av heavymetal-foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest tanta til .......
Skrevet

Er det noen som vet om butikker i Oslo som selger mer spesielt babytøy? Babyen er jente og jeg prøver å finne noe som ikke er rosa, ikke har sløyfer, blonder, pusseluskemotiver osv. Det er ikke lett. :) Har funnet noe, men det er vanskelig å finne noe uten sukkersøte motiver. Og jeg skulle gjerne fått kjøpt noe i foreldrenes ånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp guttetøy, det er gjerne ikke for pusete selv om det er til babyer. Ikke er det rosa heller ;)

Det er jo heller ikke sikkert at det er så viktig for foreldrene at babyen skal se ut som en heavymetall-fan?

Gjest tanta til....
Skrevet

Har kjøpt bodyer på gutteavdelingen og en dongerykjole uten motiv i jenteavdelingen. Vet at foreldrene ikke vil ha noe puseaktig og tradisjonelt babyjentetøy, og de hadde syntes det var kjempekult med noe heavymetal-tøy - bare sånn for moro skyld. :)

Gjest Tanta til....
Skrevet

Tusen takk Prinsessa, akkurat hva jeg var ute etter. Moro at det finnes alternativer til det vanlige. :)

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jøss. Jammen er det ikke mangfold der ute :popcorn:

Skrevet

Speed Equipment på Grünerløkka har en del rocka barnetøy, noe heavy, og mye rockabilly stil/50-tall. Husker ikke hvilken gate den ligger i, men det er i kvartalene mellom Thorvald Meyers gt og Trondheimsveien, nedenfor Schaus plass.

Skrevet

Åh, jeg mener å huske at det er en sånn butikk øverst i Theresesgate på Bislett. Det er den gaten trikken kjører i, nesten oppe ved trikkeholdeplassen på Adamstuen. Hvis du står på Adamstuen og ser nedover Theresesgate, er butikken på venstre side. Der selger de faktisk klær til babyer og småbarn med heavy metal-motiver og andre rocketegninger og slagord.

Så det i et innslag på TvNorge, men husker ikke hva den heter. Du finner den hvis du drar til Bislett! Ellers tror jeg også det er en i Ullevålsveien, like ved Waldemar Thranes gate (omtrent tvers over veien for Fretex). Eller husker jeg feil nå? Det er en mulighet for at denne ligger i Ullevålsveien nede ved de barnevognbutikkene og sånt :)

Uansett, lykke til! Så kul gave :)

Skrevet

Det er en butikk på Arkaden i Oslo som selger mye "mørkt" tøy. Mest til voksne, men jeg har også funnet noe utrolig stilig babytøy der.

Gjest Tanta til.....
Skrevet

Dette blir bare bedre og bedre......... :jepp:

Skrevet
Jøss. Jammen er det ikke mangfold der ute :popcorn:

Hehe, det er vel nettopp hva det er. Lever vi ikke i individualismens tidsalder?

Ikke at dette provoserer meg, men litt merkelig synes jeg det er med foreldre som må vise hvor kule og rocka de er gjennom babyen sin...

Skrevet
Ikke at dette provoserer meg, men litt merkelig synes jeg det er med foreldre som må vise hvor kule og rocka de er gjennom babyen sin...

Handler ikke dette bare om at man selvsagt kler babyen sin i det man selv liker, og at ikke alle trenger å se like ut?

Skrevet

på st.hanshaugen er det en :) Ligger i ullevålsveien, like neden for krysset Waldemar Thranesgate og Ullevålsveien

Skrevet

Og i mitt tilfelle ville inget sett ut som en outsider i forhold til klesstilen min om den hadde normale babyklær.. Rosa og gothic lolita passer ikke helt sammen hihi..

Skrevet

I stavanger har de en..men det hjelper ikke deg-_-''

Men det var kjempekule klær på de sidene så jeg :jepp:

Jeg vurderte å kjøpe slike bodyer og t-skjorter til søskna mine, men jeg fant fort ut at de hjemme(foreldrene mine) de ville ikke ha noe med hodeskaller o.l på! Det plaget meg..

Så det ble sukkersøtt til jenta, og skikkelig gutte-guttete til guttene :)

(men den gang jeg får barn så skal de ha blanding, haha.. Siden jeg synst det er så søtt med masse rosa klær til jenter,samtidig som jeg liker litt mer rockete klær(bruker jo det selv, men det betyr jo egentlig ikke at ungene er "nødt" til å ha helt like klær som foreldrene)

Skrevet
Hehe, det er vel nettopp hva det er. Lever vi ikke i individualismens tidsalder?

Vi kler vel babyene/barna våre i det vi synes er fint før de er store nok til å ha meninger selv?

Det være seg blonder og pasteller eller kule og rocka klær...

Gjest Gjest_Blåbæret_*
Skrevet

Har sett de også har begynt å selge noen bodyer på Brandstad.. syns egentlig de er stygge.. det står type "My real dad is in jail" "Mummy drinks because I cry" og "Are you my daddy?" ..osv..

jeg ville aldri kjøpt noe sånt til et barn :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...