Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men så godtar jeg aldri en depresjon - sorg, greit, tristhet, greit, sentimentalitet, greit, sinne, greit, depresjon- nej.

Jøss, er det så enkelt altså? Søren at ingen har fortalt meg det tidligere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Når man har selvmordstanker, tenker man ikke litt på familie og venner (om man har det)...?

selv hadde det fått meg til å gå bort fra tanken, tenk deg savnet de vil sitte igjen med..alle spørsmålene..

spør du meg er selvmord en utrolig lettvint og egoistisk måte å komme unna problemer med!

og nei, jeg har aldri hatt det så fælt at den tanken har streifet meg..(heldigvis)

Selvmord er ikke lettvint og egoistisk. Det som gjør at en person vurderer selvmord er fordi problemene er så store og så vanskelige og takle og personen ikke ser noe annen løsning.

Isåfall ville jeg vært egoistisk etter din mening. Jeg planla, drømte osv om det. Ikke fordi jeg var egoistisk, men fordi jeg hadde det så jævlig og jeg orket rett og slett ikke mer. Jeg var så utrolig langt nede. Jeg hadde det grusomt. Jeg vet ikke hva som stoppet meg fra å gjøre det, men det var et eller annet inni meg som ikke lot meg gjøre det. Jeg fant andre ting å gjøre, riktignok ikke akkuratt bedre løsninger..men jeg lever ennå, fysisk iallefall!

Jeg er 17 år, og burde ikke tenke eller ha det slik, men allikevell så er det slik det er for noen, ikke frivillig, jeg har ikke påført meg dette selv..

Som noen andre nevner, noe som også er helt sant! De som vurderer selvmord føler seg helt nedbrutt, at de ikke er verdt en dritt osv.. Slik føler jeg det fortsatt! Ikke fordi jeg liker det så inderlig, men fordi etter 10 år så tror jeg at det er slik jeg er. Det virker jo helt idiotisk, jeg sitter jo søren meg her og skriver det, så hvorfor kan jeg ikke bare forandre hvordan jeg tenker?

Jeg jobber med det, det er alt jeg har å si :)

Endret av estrella
Skrevet
Alt kan jo virke smertefullt noen ganger, men jeg er så utrolig glad i å leve, at jeg ikke hadde det klart det. Har det jo fantastisk nokså ofte, og hvis jeg ikke har det, så vet jeg at det venter rundt neste sving. :popcorn: Men så godtar jeg aldri en depresjon - sorg, greit, tristhet, greit, sentimentalitet, greit, sinne, greit, depresjon- nej.

hm

Jeg vil gjerne høre din oppskrift på å unngå depresjon??

Da kan kanskje alle de millionene i verden som har, har hatt det, og kommer til å få det, få et bedre liv enn alle de tusenvis av psykologene og professorene i verden kan klare og hjelpe de med å få. Alle de samme legene og psykologene og professorene som sier at en depresjon ofte er uungåelig.

Mulig at du sitter på revolusjonen i psykriatrien nå....

hihi :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...