Julianne Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Hei, jeg har lyst til å bygge på huset. Ønsker meg en peisestue med hems over, til gjesterom eller kontor. Hvordan går man fram i en slik prosess? Kontakter man et husbyggingsfirma og lar de ta seg av hele prosessen? Kontakter man en arkitekt som tegner forslag og tar det deretter til en snekker? Hvor i prosessen skal det søkes om tillatelse fra kommunen? Og ikke minst: hvilken prislapp kan jeg forvente meg sånn ca?
Bjørn-Tore Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Hei, jeg har lyst til å bygge på huset. Ønsker meg en peisestue med hems over, til gjesterom eller kontor. Hvordan går man fram i en slik prosess? Kontakter man et husbyggingsfirma og lar de ta seg av hele prosessen? Kontakter man en arkitekt som tegner forslag og tar det deretter til en snekker? Hvor i prosessen skal det søkes om tillatelse fra kommunen? Og ikke minst: hvilken prislapp kan jeg forvente meg sånn ca? Alle de ovenstående forslagene er mulig. ett tredje forslag er å gå på www.anbudstorget.no og få folk til å gi deg anbud. Pris? kommer an på hvor i landet, hvor stort osv. Men med byggesøknad, grunnmur, drenering, isolering osv... sikkert rundt 400' ++
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Få noen til å tegne et forslag til deg først slik at du kan søke kommunen om det er i henhold til deres regler osv. Mens du venter på svar fra dem (tre til seks uker?), kan du dra rundt å få inn anbud fra forskjellige firma, slik at når du får svar fra kommunen så er det klart til start. Tror det må være den raskeste løsningen. Det var slik vi gjorde det da vi bygget hus i alle fall. Dere kan jo tegne selv også, men da må dere få noen til å se på det om det er mulig å bygge slik dere ønsker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå