Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av kjæresten min her om dagen, om jeg vennligst kunne slutte å kose så mye med ham. han anså det ikke som normalt å kysse og kose på daglig basis. Kunne godt gå dager uten noen kontakt liksom. Han synes det var slitsomt at jeg kom å klemte han og kysset ham. For meg virker dette helt urimelig og idiotisk. Jeg synes at i et forhold så bør man jo vise at man er glad i den personen man er sammen med. Jeg føler jeg får altfor lite slikt selv. og synes det er skremmende for forholdet at han vil ha slutt på det jeg gir ham. FØler ikke at jeg gjør så mye av det heller. men han mener slikt skal spares til spesielle anledninger...

Er dette normalt eller? Gutter? PS: vi er i midten av 20 årene og har vert sammen flere år.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestnr2
Skrevet
Jeg fikk beskjed av kjæresten min her om dagen, om jeg vennligst kunne slutte å kose så mye med ham. han anså det ikke som normalt å kysse og kose på daglig basis. Kunne godt gå dager uten noen kontakt liksom. Han synes det var slitsomt at jeg kom å klemte han og kysset ham. For meg virker dette helt urimelig og idiotisk. Jeg synes at i et forhold så bør man jo vise at man er glad i den personen man er sammen med. Jeg føler jeg får altfor lite slikt selv. og synes det er skremmende for forholdet at han vil ha slutt på det jeg gir ham. FØler ikke at jeg gjør så mye av det heller. men han mener slikt skal spares til spesielle anledninger...

Er dette normalt eller? Gutter? PS: vi er i midten av 20 årene og har vert sammen flere år.

Det er helt tullete av typen din! Jeg tror det kan være fare for at han ikke elsker deg. Normale gutter liker kos.

Gjest lissi32
Skrevet

Ja dette høres veldig rart ut. Samboern min er kjempeglad i å kose. Kysser meg mange ganger om dagen. Det første han gjør hver eneste morgen. Det siste han gjør før han sovner.

Høres litt rart ut, men vet at noen gutter sliter litt med nærhet.

Gjest Gjestnr2
Skrevet

Hvis en gutt sliter med nærhet, er det et tegn på at han ikke elsker.

Det finnes ikke noe bedre for en mann å kose med formene til jenta han elsker.

Skrevet

Gjestnr2: vet du 100% sikkert hvordan alle gutter føler det???

Jeg tror du bør snakke litt med samboeren din om dette, men det er jo ikke alle som har behov for like mye kroppskontakt som andre.. jeg hadde syns dette var fryktelig trist, om jeg var deg, men kanskje dere kan finne en "gylden middelvei"?

Skrevet

det kan være flere muligheter til dette. ikke ta det for gitt at han ikke elsker deg. det kan være mye stress over lengre tid. kanskje han har mye å tenke på. jeg har vært der selv når det hagla som værst på jobben. jeg elsket min forlovede høyt men jeg var utbrent..

Gjest Gjestnr2
Skrevet
Gjestnr2: vet du 100% sikkert hvordan alle gutter føler det???

Jeg tror du bør snakke litt med samboeren din om dette, men det er jo ikke alle som har behov for like mye kroppskontakt som andre.. jeg hadde syns dette var fryktelig trist, om jeg var deg, men kanskje dere kan finne en "gylden middelvei"?

Hvis dama har behov for mye nærhet, hvorfor ikke gi henne det? gi og ta mener nå jeg.. alt annet blir patetisk.

Skrevet
Hvis dama har behov for mye nærhet, hvorfor ikke gi henne det? gi og ta mener nå jeg.. alt annet blir patetisk.

Å gi og ta ja! Det betyr ikke at hun skal ta, og han skal gi, men at begge må gi litt, dvs han gir litt mere kos, hun gir litt mindre.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Folk har forskjellige behov for fysisk nærhet. At han ønsker mindre kos enn deg, trenger slettes ikke bety at han ikke er glad i deg. Jeg har selv en kjæreste som i perioder gjerne hadde kost meg halvt ihjel, og da ber jeg rett og slett om litt space og at vi kan møtes på halvveien.

Det jeg imidlertid reagerer på i utsagnet hans, er at kos er noe som skal forbeholdes spesielle anledninger. Selv jeg, som ikke er veldig kosete av meg, synes at det høres veldig rart ut. Et forhold er summen av hverdagene, ikke de spesielle anledningene.

Forhåpentligvis var det bare en klønete formulering etter at han trengte litt armslag. Hvis ikke, sliter dere med mer enn kosen.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet
Hvis en gutt sliter med nærhet, er det et tegn på at han ikke elsker.

Det finnes ikke noe bedre for en mann å kose med formene til jenta han elsker.

gratulerer du har akkurat skrevet dagnes mest idiotiske innlegg.

At en mann sliter eller har problemer med nærhet. Betyr ikke at

han ikke kan elske.

Det er faktisk ikke alle som er slik at de er kosete og klemmete.

Dette gjelder for både menn å kvinner

Skrevet

Jeg hadde selv en type som "koste" meg ihjel til tider. Jeg liker ikke å bli klemt og kysset på hele tiden. Jeg må få ha kroppen min i fred innimellom, selv fra kjæresten. Typen din har vel gjerne følt seg litt "innvader" over lengre tid, og har derfor samlet opp et stort behov for å få være litt i fred fysisk sett. Jeg synes du skal respektere det og kutte ned på kosen. Når han har fått være i fred en stund vil han gjerne ha fått oppfylt ikke-kose-behovet sitt, og være klar for litt mer kos igjen. Men å kreve at han skal ville kose til enhver tid synes jeg blir helt feil; jeg får ihvertfall noia av slikt.

Skrevet

Folk har forskjellige behov. Folk har faktisk forskjellige fysiske reaksjoner på kos, noen har nerver som reagerer mase positivt på kos, mens andre har nerver som bare reagerer på kos i mer ladde settinger som i seksuelle settinger.

Det finnes ikke noe rett og galt her, det som er viktig er at man finner noe som passer for begge parter sammen. Hva med å holde litt i hånda, kysse god natt og ha det bra om morgenen etc? Dette er kanskje en gylden middelvei?

Det å ikke være så glad i kos betyr ikke nødvendigvis at man ikke elsker, kroppene våre er bare skrudd sammen forskjellig. Du må respektere at han har mindre behov enn deg, men han må også forsøke å gi litt mer og respektere at du har mer behov enn han. Slik kan dere kanskje begge føle dere ok tilfredsstillt, og det er viktig i et forhold.

Bare pass på å ikke fordømme han for dette, selv har jeg mindre behov for kos enn partneren min (jeg er jente), men dette er ikke et resultat av hvor mye jeg elsker ham eller ikke. Det viktige er å reespektere hverandre, og å snakke sammen slik at dere kan komme frem til en løsning som fungerer for dere. Det å få fastslått at han er "unormal" at mange ikke er som han er lite konstruktivt for selve problemet, dere må respektere hverandre uansett om personen er "normal" eller ikke så hvorfor ikke fokusere på det i stedet, heller enn å henge seg opp i hvem av dere som er mest "normale"

Skrevet

La kosen få et seksuelt preg. Åpne buksa hans, gå ned på kne og sug han. Den kosen setter han nok pris på.

Skrevet

Alle mennesker har et naturlig behov for kroppskontakt. Kontakt med et annet menneske får kroppen til å skille ut hormoner som minsker stress og lindrer smerte, og blant annet derfor brukes berørelsesterapi en del i rehabilitering og i forhold til syke mennesker i Sverige. Et spebarn dør faktisk om det ikke får hudkontakt med et annet menneske, så viktig er det. Derfor er det bare tull av kjæresten din å si at kos skal spares til spesielle anledninger.

Når han er ukomfortabel med kos ligger det nok noe annet bak som utløses ved at du gir han kos. Kanskje sliter han i forholdet, kanskje føler han seg kontrolert? Om han har vært sånn hele forholdet, så kan det være noe han har opplevd tidligere som utløser dette. Om han har blitt sånn nå i det siste vil jeg si det er en blinkende varsellampe for forholdet eller hans psykiske helse. Helt umulig for oss her å gjette, men skal dere klare å holde sammen må dere finne ut av det, for et forhold uten sex og nærhet er ikke noe blivende sted i lengden for noen av dere.

Om du ikke når frem til han og finner ut av dette med bare snakking, så kan det være en ide å søke råd hos en tredjepart, enten en samlivsexpert eller en sexolog. Får du han med på det tror du?

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt! Det er fryktelig mye synsing og sprøyt i denne tråden.

Alle mennesker har en intimsone som de ønsker å kontrollere. Og når noen (f. ekt kona eller kjæreste) til stadighet invaderer denne sonen, blir det masete. Man oppfatter partneren som klengete og innpåsliten og derfor blir det slik hver eneste gang denne sonen invaderes uten at det er OK.

Dette har vanligvis ikke noe med om han/ hun elsker partneren eller ikke, det har kun noe med respekt for den enkeltes intimsone å gjøre. Behovene er forskjellige og det må nesten være den som har minst behov som må bestemme dette. Å bli invadert slik oppfattes som stressende.

Skrevet
Når han er ukomfortabel med kos ligger det nok noe annet bak som utløses ved at du gir han kos. Kanskje sliter han i forholdet, kanskje føler han seg kontrolert? Om han har vært sånn hele forholdet, så kan det være noe han har opplevd tidligere som utløser dette. Om han har blitt sånn nå i det siste vil jeg si det er en blinkende varsellampe for forholdet eller hans psykiske helse. Helt umulig for oss her å gjette, men skal dere klare å holde sammen må dere finne ut av det, for et forhold uten sex og nærhet er ikke noe blivende sted i lengden for noen av dere.

Jo da alle mennesker har nok et behov for nærhet, men hvor MYE nærhet man har behov for er veldig individuellt. Det er ikke noe galt med mennesker som ikke har et stort behov for kos til dagelig, noen har rett og slett ikke den samme kjemien og reagerer ikke kjemisk på samme måte med berøring. Det er også forskjell på hva man legger i berøring. Klemming og kyss kan bli veldig mye mer masere enn et stryk over armen eller ryggen. Disse skillene gjør ikke du, men disse skillene eksisterer i litteraturen om kroppskontakt. Alle har behov for kroppskontakt, men ikke alle har behov for å kysse og klemme hele tia. Mange er veldig flinke til å bruke sine egne behov for standard for hva som er rett, men det finnes ikke noe rett når det kommer til intimsone og det å råde over sin egen private sfære.

Når det kommer til sex er nok problemet et litt annet. En ting er å ikke være så glad i sex, noen har det slik også, men her høres det ut som om dere ikke har en god nok kommunikasjon om hvordan dere kan dekke hverandres behov, og DET er et problem. Det finnes ikke noe som er normalt innen mengde kos, eller mengde sex, det som dog finnes er mangel på kommunikasjon og at den ene parten ikke blir tilfredsstillt. Slutt å heng dere opp i hva som er normalen eller ikke, og finn ut hva som passer for dere. Her er det viktig at dere virkelig snakker sammen (uten å angripe hverandre) og dette er det veldig mye lettere å gjøre i samråd med en terapaut. Det er ikke sikkert dere behøver så mange timer for å få en mer åpen kommunikasjon, så en privatterapaut har dere kanskje råd til å teste ut i et par timer?

Skrevet
nei han setter ikke pris på slik kos heller. vi har litt problemer med sexlivet også ser du. Han prøver seg gjerne en gang i måneden og får da sex. Jeg prøver litt tettere men sjeldnerer og sjeldnere, men har ennå ikke fått det resultatet jeg vil :sengekos: .ingentinng av triksene funker. Føler at forholdet liksom bli tynnet ut :gråte:

jeg hadde det slik i mitt forrige fohold. han trengte betydelig mindre kos enn meg, ikke bare fysisk, men og hva gjaldt og i hverandre komplimenter, hvis jeg valgte og gi han en kos,kunne jeg glemme sex for å si det sånn, vi gikk oss inn i en veldig vond sirkel hvor jeg trengte mer og mer kos,(fordi han aldri ga meg noe)og han ikke klarte mer kos, fordi jeg ville gi mer og mer, som et forsøk på å få nok selv.

Jeg prøvde og snakke om det med min x forklare han hva jeg trengte og følte, men han var ikke interessert i å møte meg på halveien som jeg ville. så jeg prøvde en mnd i strekk og ikke ta på han, kysse på han si at jeg var glad i han eller seksuelle tilnærmelser. Det hjalp ikke.

Tror ikke det er noen lett løsning. tror eneste løsning er en middelvei, dere begge kan være fornøyde med, han må kanskje få litt mer enn han orker og du må få litt mindre enn det du trenger. finner ikke dere ut av det selv, søk en familieterapaut eller sexolog

hvis du vil forholdet skal vare da. tviler på at han noen gang kommer til å skifte mening å bli av den typen som gir deg så mye kos som du ønsker, vil du leve med det leenge?

Skrevet

hmm... ja...

Nå er det slik at folk er forskjellige, og har forskjellige behov.

Og selv om personen til vanlig er kosete, kan han gå igjennom perioder der man kanskje er deprimerte eller urolige, og føler for å ha litt avstand fra verden, og tanken på kos virker ubehagelig.

Uten at denne nødvendigvis ikke betyr at man er mindre glad i hverandre for det, men at man kun trenger litt tid for å komme seg, og kanskje motta støtte på andre måter.

Spørsmålet her er vel om det er slik at han alltid har vært glad i kos, og plutselig ikke er det lengere, og ikke har noe god forklaring på dette. Igjen er kommunikasjon α Ω

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...