Gå til innhold

The no-cry sleep solution.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og leser, og lurer på en ting. Når man trøster om kvelden etter at de har lagt seg i senga si, skal man ta de opp bare de sutrer eller skal man vente til de begynner å gråte skikkelig? Her tror jeg en stor del av problemet er veldig negative assosiasjoner til sengen sin etter at jeg prøvde å la henne ligge å gråte litt, så er usikker på hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er mi jente 18 mnd. men vi har slite lenge og mye med søven hennes og det med at hun skulle klare og legge seg alene.

Vår løsning ble noe lignende " no cry solution" vi beveget oss lenger og lenger vekk fra senga, sutre gjorde hun litt og da tok vi henne ikke opp, men gråt hun slik at jeg viste at hun ikke kom til og gi seg tok jeg henne opp og trøstet.

Prossesen fra og stå ved siden av henne helt til hun sov, og komme seg helt utav rommet tok vel 2 uker.

Men ennå kan det være av og på, barn forandrer stadig søvnmønsteret og vår jente er veldig var for forandringer/nye rom.

Skrevet

Jeg leser også om dagen, og er langt fra ekspert på området. Jeg lar Kyllingen sutre litt, for det er ofte det bare er et stadie inn i søvnen. Hvis jeg synes sutringen øker i styrke/tror det kommer til å bli skriking, så trøster jeg henne/prøver å roe henne ned. Jeg prøver i første omgang å roe henne i senga ved å stryke og klappe på henne, synge nattasanger og lage sovelyder, og det fungerer en del av tiden. Går det ikke, løfter jeg henne opp på armen og roer henne der.

Når det gjelder negative asosiasjoner til senga, har du prøvd ideen med å ha noen kosestunder der ila dagen?

Skrevet

Ja, vi bruker endel tid der på dagtid også nå. Da fniser og ler hun så tror ikke det tar lang tid før de negative assosiasjonene er borte. Bruker boka for alt den er verdt. :)

Og jeg gjør det likt som dere ved sutring. Fikk bare ikke helt taket på hva forfatteren tenkte da jeg leste.

Skrevet

:)

Boka ble redningen for oss.

Knøtt var helt hysterisk ift senga etter at vi hadde prøvd oss på ferber. Vi lekte en del i sengen på dagtid. Husker ikke hvor lang tid vi brukte på å få snudd trenden, det er et års tid siden nå.

men pr i dag så sovner han selv (han er to år) og når han våknerom morgenen vil han sitte i sengen og lese sammen med kosedyrene sine. Gjerne opp til en time :)

tingeling

Skrevet

Så godt å høre. :)

Vi er forbredt på å bruke litt tid på det her, har tro på det. Første målet er å få henne til å sovne selv uten å gråte. Hun har begynt å våkne i tretiden på natten uten at vi har sjans til å få roet henne, neste skritt er å få slutt på det.

Skrevet

Får hun i seg nok mat om dagen? Kan hende at hun våkner fordi hun er sulten. Vi hadde en periode i den alderen hvor vi tok ham opp og ga han flaske før vi selv la oss. Da slapp vi å bli vekket noen få timer senere fordi han var sulten.

tingeling

Skrevet

Jada, hun får mer enn nok mat :Nikke: tror jeg da. Grøt + mm til frokost, brød (som hun spiser selv og derfor ikke får i seg mye av) et halvt beger med fruktmos og 135 ml mme til lunsj, et halvt middagsglass og vann til middag og grøt til kvelds igjen. Det bør da holde i massevis for en liten kropp. Kanskje hun skal få mer middag?

• 2 uker senere...
Skrevet
Jada, hun får mer enn nok mat :Nikke: tror jeg da. Grøt + mm til frokost, brød (som hun spiser selv og derfor ikke får i seg mye av) et halvt beger med fruktmos og 135 ml mme til lunsj, et halvt middagsglass og vann til middag og grøt til kvelds igjen. Det bør da holde i massevis for en liten kropp. Kanskje hun skal få mer middag?

Knerten min et litt meir enn dette på dagtid, men han må framleis ha mjølk 2 gonger om natta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...