Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg Active Moist og Ultracalming renseren fra Ebay, men syns fortsatt at Active Moist blir en smule for feit for T-sonen i ansiktet. Det eneste jeg føler jeg kan bruke den på er på nesen, for der flakker det bittelitt av etter bruk av Ultracalming. Da blir det bra etterpå. Jeg har funnet ut at jeg har blandingshud, men lurer på om jeg må gå hakket over Active Moist? Er det Oil Control som er neste? Huden blir voldsomt oljete i løpet av både dagen og natta.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

kanskje du burde bytte rens? En for fet hud?

Eller hva med Special Cleansing Gel? den er jo for kombinasjonshud.

UltraCalming Cleaser er jo for sensitiv hud. Skjønte ikke helt hvorfor du bruker den? :klø:

Hva slags blandingshud har du?

Skin Smoothing Cream eller Intensive Moisture Balance kunne kanskje vært en alternativ krem for deg, men aner ikke hva slags blandingshud du har.

Endret av Frøken Titt
Skrevet

Rensen funker bra, sys jeg. Valgte den fordi jeg skjønte på andre her at andre sorter ble for hard for huden. Da turte jeg ikke bestille den.

Skrevet (endret)

Intensive moisture balance er veldig "fet", blir for fet for meg og jeg har veldig tørr hud. Jeg bruker Active moist om sommeren og skin smoothing cream om vinteren for at jeg trenger litt mer fukt da. Tror både smc og imb blir verre for deg enn active moist igjen.

De har et serum da, som heter oil control lotion som skal matte ned. Men det koster jo endel.

Men kan være som blir sagt sier at ultracalming cleanser ikke er så gunstig for huden din, har hørt andre med uren hud bruker special cleansing gel eller demal clay cleanser.

Vet lookfantastic har sånne prøvepakker for de forskjellige hudtypene, kan jo være et forsøk bestille en slik først for å se.

Samboern min har uren hud, og til han kjøpte jeg bare en ansiktsgel på apoteket som skulle gi fukt, den funket veldig bra for han. Kostet rundt en hundrelapp.

Endret av Snibel
Skrevet

Jeg har blandingshud og bruker Special Cleansing Gel. Nå skal det sies at jeg bare har brukt den siden tirsdag eller noe, men den tørker ikke ut min hud i det hele tatt. Har fet T-sone som blir normalisert og kinna blir ikke tørre selv når jeg renser dobbelt.

Har merket kviser her og der, men det har jeg hørt at skjer ved bytte til Dermalogica. All "dritten" skal ut før det blir bedre.. Men den virker VELDIG god til min hud i alle fall:)

Har også tenkt på å betille en fuktighetskrem. Finnes det en som bare gir fukt, ikke fett? Og som er uten alkohol og fin til vintersbruk?

Skrevet
Har fet T-sone som blir normalisert og kinna blir ikke tørre selv når jeg renser dobbelt.

Mitt ansikt normaliseres og, unntatt nesen. Den blir litt tørr. Og oppe litt mellom øynene. Selv om det er t-sonen som er mest oljete i hverdagen. Men Ultracalming gjør at ansiktet etter bruk føles en bittebitteliten smuuuuule anelse småstivt da. Men det er så lite at jeg vet ikke om jeg skal orke å bytte, kanskje det skal være sånn? Jeg aner ikke... Syns det er vanskelig med forskjellige partier i huden.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Ansiktet skal ikke føles stivt etter rens, så det er mulig UCC ikke er noe for deg.

Active Moist gir ren fukt uten fett.

Skrevet (endret)

Nei, da vet jeg da søren............... :sukk: UCC skal jo være en ganske snill rens, eller? Misforstod jeg?

Endret av Snuselille
Gjest Frøken Titt
Skrevet
Nei, da vet jeg da søren............... :sukk: UCC skal jo være en ganske snill rens, eller? Misforstod jeg?

Det skal den sikkert være, men selvom dermalogica er et godt merke for mange, så passer ikke alle dermalogica heller.

- Uansett så er UCC veldig mild for min del, og jeg merket faktisk ikke mye forskjell når jeg byttet til SCG.

Skrevet

Får fortsette å prøve meg fram jeg da :)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Som frøken Titt sa, ikke alt passer for alle, og selv om mange skryter av Dermalogica, er det en helt normal hudpleieserie, ikke en som kan utrette mirakler for alle.

Skrevet

Første gang jeg prøvde Dermalogica prøvde jeg Special cleansing gel og active moist. Var da litt blank i t-sonen. Ble ikke spesielt imponert, og prøvde ved en tilfeldighet skin smoothing cream. Da ble jeg faktisk helt fin i huden. Høres sikkert litt omvendt ut, men jeg tror at ved å tilføre huden min litt fett, så produserte den mindre selv. Nå veksler jeg mellom å bruke UCC og SCG som rens. Har vanligvis brukt UCC de siste to årene, men etter jeg ble gravid har jeg stort sett brukt SCG.

Skrevet

Jeg har normal til tørr hud - bruker ski smoothing cream morgen og kveld. Som rens bruker jeg special cleansing gel på morgenen og essential cleansing solution på kvelden. Synes scg blir for sterk å bruke to ganger om dagen, mens ecs tar for lite hvis jeg bare bruker den. Synes det funker kjempefint og har fått veldig bra hud etter jeg begynte med dette, så det kan være en ide å kombinere litt forskjellige produkter. Eneste problemet er at jeg hver mnd får en eneste kjempekvise på haka. Vurderer å kjøpe special clearing booster. Har noen av dere erfaring med den?

Skrevet
Jeg har normal til tørr hud - bruker ski smoothing cream morgen og kveld. Som rens bruker jeg special cleansing gel på morgenen og essential cleansing solution på kvelden. Synes scg blir for sterk å bruke to ganger om dagen, mens ecs tar for lite hvis jeg bare bruker den. Synes det funker kjempefint og har fått veldig bra hud etter jeg begynte med dette, så det kan være en ide å kombinere litt forskjellige produkter. Eneste problemet er at jeg hver mnd får en eneste kjempekvise på haka. Vurderer å kjøpe special clearing booster. Har noen av dere erfaring med den?

Den kvisa du får en gang i mnd har nok mer med hormoner å gjøre enn noe annet, og det vil neppe hjelpe med noe som helst renseprodukt.

Skrevet

Tror jeg slår Dermalogica fra meg, jeg. UCC er en mild rens utifra hva jeg leser, men partiene på nesen og oppe mellom øyebrynene blir ganske tørre av den. Og disse områdene er de som er mest oljete resten av dagen. Resten av ansiktet blir helt bra da. Så jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gå videre på nå. Har prøvd å finne tak i en hudpleier her i dag, men det var visst ikke å oppspore hvor jeg bor :gråte: Blir fint å flytte hjem igjen etter endt studie ja :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...