Gjest Donna Skrevet 8. april 2003 #1 Skrevet 8. april 2003 Jeg kommer med en tråd nå som jeg håper ikke blir slaktet .....for jeg vet en del er i mot å ha slike "slanketråder". Men et sted må man henvende seg når man lurer - det er bedre det enn å sitte på egenhånd og ikke vite ....og å anta ....og å kanskje gjøre helt feil ....så derfor skriver jeg her likevel .....For her inne vet jeg det er mange som har erfaringer og synspunkter og kan si fra om en gjør rett eller er heilt på villspor og bør passe seg ... Nå skal jeg liste opp hva jeg spiser/har planer om å spise i løpet av en dag. Så håper jeg på synspunkter angående mengde og sammensettnig...for dette her jeg ikke så mye greie på : før jeg går på jobb (for å få litt energi) : 1 skive Frokost på jobb 1 knekkebrød + 1 eple (eller to knekkebrød) lunch : litt middag - eller et frukteller et par riskaker måltid på ettermiddagen : 1 eller 2 knekkebrød - og/eller et eple middag : enten to skiver eller en porsjon med middag ("hybelmat" liker ikke å lage middag så det blir ikke så avansert) på kvelden : grynblanding med cultura eller en skive til ... innimellom dette hender det at jeg tar meg en riskake hvis jeg blir sulten ....det hender også at jeg blir enormt sulten på kvelden og da blir det gjerne en skive mer eller et rundstykke eller bolle eller rester .l.... Nå når jeg setter det ned på pairet i system så ser jeg jo at det går i knekkebrød og frukt og skiver stort sett ...er det dumt? til pålegg bruker jeg hvitost, prim, servelat, leverpostei, peanuttbutter, smørreoster .......av og til agurk eller tomat ...+ brelet - det må jeg liksom ha for smakens del frukt det er appelsin- eple- druer - melon- pære Nå er mitt formål å gå ned i vekt - så jeg vil jo spise sundt .... jeg sykler tilsammen ca 20 min hver dag - og er ute og går raskt mellom 30 min og en time hver dag. I jobbsammenheng er jeg mye i bevegelse .... men jeg er jo ikke i så mye aktivitet da - så mitt energibehov skulle ergo være lavt - så derfor prøver jeg å spise lite ....men så er det jo dette med hyppighet da ....for å ungå å bli så sulten så spiser jeg litt ofte ..men lite hver gang ... Håper noen kan komme med tanker rundt dette ...kan jeg holde fram å spise slik - og tror dere jeg går ned i vekt da? Og hva med mosjonen - hvor mye mer bør jeg morsjonere? Og når på kvelden siste måltid?
Englepusen Skrevet 8. april 2003 #2 Skrevet 8. april 2003 Du kan jo ta en titt på www.dinkost.no og stille et spørsmål der. Der har de peiling og er flinke til å svare.
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2003 #3 Skrevet 9. april 2003 Jeg kommer med en tråd nå som jeg håper ikke blir slaktet .....for jeg vet en del er i mot å ha slike "slanketråder". Men et sted må man henvende seg når man lurer - det er bedre det enn å sitte på egenhånd og ikke vite ....og å anta ....og å kanskje gjøre helt feil ....så derfor skriver jeg her likevel .....For her inne vet jeg det er mange som har erfaringer og synspunkter og kan si fra om en gjør rett eller er heilt på villspor og bør passe seg ... ? Hei, Virgo! Har desverre ingen synspunkter jeg vil "offentliggjøre" ang din dagsrasjon med mat. Jeg er litt opptatt av dette selv og har mening/tanker rundt det du skriver, men det er et "skummelt" område å gi råd på, spesielt til folk man vet så lite om. Men jeg vil gjerne gi deg en tilbakemelding på det du skriver først med små bokstaver - at du er redd for å bli "slaktet" pga slanketråd/slankespørsmål: Jeg er helt enig med deg i at vi må kunne spørre om også slike ting her. slanking kan da ikke være mer "politisk ukorrekt" og "farlig" enn diverse spørsmål ang sex!! Jeg kunne godt tenkt meg å høre mer om hva og hvor mye andre spiser en vanlig dag, men har vel tenkt litt som deg, at jeg ikke tør spørre.. Lykke til med slankeprosjektet, husk: skal du oppnå gode og varige resultater må du belage deg på å bruke laaaang tid! Ingen sulting, mao
Gjest Lady-M Skrevet 9. april 2003 #4 Skrevet 9. april 2003 Jeg er ingen ekspert på det her, men har fått mange råd fra kostholds- og treningseksperter opp gjennom årene. Har trent aktivt i mange år.... Ser at du mangler en del viktige ting i kosten. Det er viktig å få i seg mye proteiner. Proteiner er byggestener for kroppen, ikke bare musklene, men også hjernen og alle organer, hjelper også på forbrenningen. Man vil føle seg mer opplagt og orker mer. Spis kylling-filet,kjøtt uten fett, fisk, egg og grønnsaker. Grønnsaker inneholder mye fiber og er bra for fordøyelsen. Knekkebrød kan være bra det, kommer litt an på hva slags knekkebrød. Husk at hvitt mel ikke er spesielt bra, inneholder mye stivelse og det kan omdannes til sukker. Smøreoster ol. inneholder mye fett, bør kanskje vurdere andre ting...? Det er bedre å spise en brødskive med masse pålegg enn 2 med lite. Men!! Det aller viktigste for å gå ned i vekt, er mosjon! Man får aldri en varig vektreduksjon hvis en ikke trener! Hvordan skal man ellers få opp forbrenningen? Nytter ikke bare å spise riktig.... klem fra meg
Gjest Donna Skrevet 9. april 2003 #5 Skrevet 9. april 2003 Jeg spiser grovt knekkebrød - og smørreostene er slike på tube med lite fett i .... Bra det med proteiner ble nevnt ...ser jo nå at jeg ikke spiser så mye av det ....så jeg bør nok bli flinkere å lage meg middag ...eller ha det som pålegg kanskje ......og mer grønnsaker er også bra for meg... Håper flere svarer også ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå