Gjest orev Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 heia jeg er nå i en veldig vanskelig og presset situasjon. kjæresten min er veldig manipulerende. hvis jeg sier jeg føler sånn og sånn så sier han nei du tar feil det er sånn og sånn. Hvis vi krangler angriper han familien med å slenge ut persolige ting om dem å sier at jeg kommer til å bli som mn mor. Han truer meg hvis v krangler. han ødelegger også ting. jeg har lyst å gå fra ham men klarer ikke. han sier ha skal ta fra meg vår datter fordi jeg ikke kan noe. å hu kommer til å bli som meg. jeg har gått ungdom skolen å ikke mer enn det. jeg er 22 år å har ikke opplevd like mye som han. som er 27. hvis jeg går fra ham sier han at han kommer til å flytte inn i nabo leiligheten å følge etter oss uansett hvor vi går. ser han meg med en annen mann skal an drepe oss. jeg vet han ikke hadde gjort det men han sier det alikevell. jeg er redd han for han har slått meg å vært stygg. jeg har og slått han 2 ganger fordi han står oppi ansiktet mitt å er truende å jeg blir redd. hjelp meg hva skal jeg gjøre? han reiser snart og da har jeg bare lyst å flytte det lille han har her til faren å sende en sms om at han ikke får komme hit utenom når han skal ha datteren vår.
Amalie_85 Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg tror det er bare best å komme seg unna jeg! Og ikke ha mer kontakt enn nødvendig. Det vil si med overlevering med dattra deres og slike ting! Syns ikke du skal risikere å bli. Er nok neppe bra for hverken deg eller barnet! Lykke til
Gjest orev Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 han ødelegger ting også når vi krangler som dataeen og en stor veggklokke han knuste med et balltre. og veggen selvfølgelig å så ener han at dette er normalt? er det vanlig at menn gjør sånn når de blir sinte?
jannamor Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 heia jeg er nå i en veldig vanskelig og presset situasjon. kjæresten min er veldig manipulerende. hvis jeg sier jeg føler sånn og sånn så sier han nei du tar feil det er sånn og sånn. Hvis vi krangler angriper han familien med å slenge ut persolige ting om dem å sier at jeg kommer til å bli som mn mor. Han truer meg hvis v krangler. han ødelegger også ting. jeg har lyst å gå fra ham men klarer ikke. han sier ha skal ta fra meg vår datter fordi jeg ikke kan noe. å hu kommer til å bli som meg. jeg har gått ungdom skolen å ikke mer enn det. jeg er 22 år å har ikke opplevd like mye som han. som er 27. hvis jeg går fra ham sier han at han kommer til å flytte inn i nabo leiligheten å følge etter oss uansett hvor vi går. ser han meg med en annen mann skal an drepe oss. jeg vet han ikke hadde gjort det men han sier det alikevell. jeg er redd han for han har slått meg å vært stygg. jeg har og slått han 2 ganger fordi han står oppi ansiktet mitt å er truende å jeg blir redd. hjelp meg hva skal jeg gjøre? han reiser snart og da har jeg bare lyst å flytte det lille han har her til faren å sende en sms om at han ikke får komme hit utenom når han skal ha datteren vår. Detteer veldig vanskelig ja. han må forstå at du er et individ. han må forstå at du har egne meninger, og at du blir såra når han sier sånn. han må forstå at det er DERE som har en datter ikke han. det er DERE som skal bestemme hvordan dette barnet skal oppdras ikke han. Du må vise han at du kan stå på dine to bein og at du har bein i nesa. Mot han, kan du jo si, at du ikke vil at hans oppførsel skal smitte over på deres barn, du vil ikke at deres datter skal bli ei stor jente som manipulerer og slår og forventer og ha rett. Hvis han reagerer med å slå deg, har han tapt. hvis du klarer kan du skrive ned (kanskje på et hemmelig sted slik at han ikke finner det) når han slår deg, hva som skjedde og kanskje ha et engagskamera for å ta bilder av merkene. Hvis dette blir verre, er dette gull verdt for det er det som får han i fengsel, ikke at du sier han har slått deg eller manipulert deg, men at du har beviser og notater for hver gang. du kan og prøve og provosere han og ta det opp på bånd, med mobilen feks, jo mer du har jo sterkere står du når du velger å gå. og jeg er ikke i tvil. du burde gå. tenk på din datter!! Vil hun ha godt av å få prentet inn daglig en slik oppførsel som hennes far viser? før eller senere vil han presse henne til å snu seg mot deg og. hvordan vil du takle det? jo større hun blir jo vanskeligere er det å gå. Det finnes ikke et barn i verden som ikke er takknemmelig for at den som ble undertrykt forlot det forholdet. det gagner ikke din datter noe, men kan gi henne langvarie skader når hun blir større. Og for din egen skyld og. du fortjener bedre. synes ikke bare du skal løpe. men derimot legge en plan. hvis jeg drar, hvor drar jeg, hvordan kan jeg hindre at han finner meg, hvordan kan jeg få han vekk fra meg og min datter, legg til sides penger så du klarer deg økonomisk for en stund, eller be om en økonomisk buffer fra familien. ikke invi for mange i planen, ingen som din mann kjenner og kan utnytte for å få informasjon. men ha planen klar før du drar. samt mest mulig infor , tidspunkt og dato, for tvilsom oppførsel mot deg og din datter. Anmeld han til politiet, og ikke spar på kruttet, si at du frykter for deg og din datters liv, og hvis de ikke tar seg av dere blir dere drept. gi de infoen, og ligg lavt, gjerne langt unna på et sted han ikke vet om. skift mobil, og om nødvendig, bruk dekknavn nå vet jeg ikke hvor gammel din datter er, men er hun i skolealder er det vanskeligere, men hvis du fikk barn når du var 15 er hun 7 og går i 2. fortell læreren hvorfor du tar henne ut av skolen, uten å si hvor du drar, men forklar situasjonen. hun er ikke så gammel at du ikke selv kan lære henne det nødvendigste. i verste fall mister hun bare et år... DET ER INGEN!! ABSOLUTT INGEN GRUNN TIL Å BLI
jannamor Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 han ødelegger ting også når vi krangler som dataeen og en stor veggklokke han knuste med et balltre. og veggen selvfølgelig å så ener han at dette er normalt? er det vanlig at menn gjør sånn når de blir sinte? NEI ikke normalt. ingen menn er sånn. ikke dra til din far, han vet hvor det er. ikke vær i samme skolekrets. dra lengre. vet ikke hvor du bor, men gjerne flytt et par byer. ikke dra til et sted han vet hvor er. og ikke la han møte din datter... da vet han hvor dere er....... og da vil det ikke slutte. ja det er kanskje ikke så bra for din datter, men er det bra at han er sammen med henne når han er sint? han kan finne på å stikke av med henne, eller overbevise henne om å mislike deg. det er veldig normalt, men en sånn narsisist. nei vent noen år, før han får se henne i hvertfall, jo mindre hun er, jo mindre mister hun av sin far
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 kom deg ut! kom deg vekk! gi deg selv tid til å tenke uten at han er der og truer deg, ha noen å snakke med! det finnes krisesentere som du kan reise til, søk på nettet eller kontakt din kommune og se hva de kan hjelpe deg med, evt kontakt legen og fortell at mannen din er truende. du er ikke den eneste som har det slik, men det er ikke slik det skal være, og alle menn er ikke slik! kom deg ut og få noen med erfaring å prate med. lykke til. men gjør det før han knekker deg helt! klem
Yrjenia Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror jeg hadde gått rett til politiet. Også hadde jeg flyttet umiddelbart, et sted han ikke kan finne deg! Det er veldig alvorlig trusler han har kommet med, politiet kommer til å høre på deG!
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Ikke bli! Tenk på din datter! Ta med deg din datter (bilder og det kjæreste du har) og flytt/reis. Om du må "reise fra ditt liv/ alle saker og ting" er det vel bedre enn å kanskje miste livet. Hvem vet? På sett og vis "mister du jo livet" om du blir boende hos han. Har du ingen familie som kan hjelpe deg? Mor/ far? Kom deg i hvertfall ut. Og til noen som støtter deg! Han finner deg nok der, men gjør heller det enn å bli. Om det er valget ditt. Ta kontakt med et krisesenter el politi, så har du fått "dokumentert" det. Du får deg jobb, og vil kunne klare deg selv! Kanskje du må starte med butikk/resepsjon/lager- men det er en start. Jobberfaring betyr jo masse!! Ta kontakt med vikarbyrå. Du klarer dette! Gjør dette i hvertfall for din datter!!!!!!!!! Hun vil etterhvert få med seg det som skjer. Ikke gi henne slike minner! http://www.noabuse.no/
Gjest Blondie65 Skrevet 30. oktober 2007 #11 Skrevet 30. oktober 2007 han ødelegger ting også når vi krangler som dataeen og en stor veggklokke han knuste med et balltre. og veggen selvfølgelig å så ener han at dette er normalt? er det vanlig at menn gjør sånn når de blir sinte? NEI! Det er IKKE vanlig. Det er heller ikke vanlig eller akseptabelt å true deg med å drepe deg dersom du finner en ny. Krisesenteret next - de hjelper deg i sving. Her finner du det nærmeste: Krisesenterene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå