Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med et program jeg kan laste ned som forminsker bilder så jeg kan få meg en avatar? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :tristbla:

Jeg vet det finnes nettsider der man kan forminske bilder, men vet ikke hvor disse sidene er.

Skrevet

Da vet jeg ikke, kan bare i photoshop. Dessverre :tristbla:

Gjest Nedfall
Skrevet
Da vet jeg ikke, kan bare i photoshop. Dessverre :tristbla:

Digresjon, men: Å bruke en bulldoser som Photoshop til en sånn enkel oppgave, er som å bruke word til notater..

Fotosizer eller lignende programmer er en løsning, online "krympere", som andre her nevner, er en annen. Selv bruker jeg Irfanview, men jeg ser jo at grensesnittet der er litt sært..

Skrevet
Digresjon, men: Å bruke en bulldoser som Photoshop til en sånn enkel oppgave, er som å bruke word til notater..

Fotosizer eller lignende programmer er en løsning, online "krympere", som andre her nevner, er en annen. Selv bruker jeg Irfanview, men jeg ser jo at grensesnittet der er litt sært..

Irfanview er glimrende til enkel bildebehandling, og det litt eh..lite intuitive grensesnittet går an å venne seg til; jeg kom over en av de absolutte IT-analfabeter på jobben her om dagen i full gang med å fikse opp bilder med programmet. Kan hun klare det kan alle ;)

Gjest Nedfall
Skrevet
Irfanview er glimrende til enkel bildebehandling, og det litt eh..lite intuitive grensesnittet går an å venne seg til; jeg kom over en av de absolutte IT-analfabeter på jobben her om dagen i full gang med å fikse opp bilder med programmet. Kan hun klare det kan alle ;)

Høh ! Ja.. da er det bare (u)viljen det står på ! :)

Liker programmer som ikke kjører maskinen i kne, bare det skal starte opp..

Skrevet
Kan noen hjelpe meg med et program jeg kan laste ned som forminsker bilder så jeg kan få meg en avatar? :sjenert:

Ja, du kan bruke paint som allerede ligger på PCen din, under programmer > tilbehør

Men et som jeg synes funker bedre er gratisprogrammet 'FastStone Image Resizer' som i tillegg til å krympe avatarer, er praktisk når man skal krympe bilder til epost. Det er ikke sikkert at tante på hytta med modem behøver større oppløsning enn skjermstørrelsen, når du viser den nye båten eller babyen. Men hun har sikkert lyst å se bildene før avkommet er myndig... : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...